Hoppa till innehåll
Anime.se

Death Note


Urax
 Share

Rekommenderade inlägg

mangan vs avsnitt 5
En sak som jag funderat på är hur Light dödar FBI-agenterna i avsnitt 5. Jag har fått för mig att han gör på ett annat sätt i mangan, eller är det bara jag som har dåligt minne? (inte stor skillnad, men lite, har fått för mig att light får listor på alla tolv och sen att han skriver i namnen)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 205
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

har sett att de ska vara ute till del 9 men ja hittar bara avsnitt nr 7 som senaste =/ nån som har sett nått mer av serien?

 

Märkligt nog har dem bara sänt 7 avsnitt i japan, och åttan sänds i övermorgon (22/11).

 

 

Noctune svar

hmm... nu blev jag osäker, jag tror han skriver in dem själv faktiskt. Tror att han ger fbi-agenten en map, och sen ber honom lägga i uppgifter om alla fbi.agenterna, sen efter det så dödar han honom precis som i animen. jag är nästan hundra på att han inte "ger" bort en bit av death note så där, för i mangan så är han lite mer paranoid IIRC.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Såg avsnitt 11 idag och det var grymt jag bara längter till nästa avsnitt för det är nu soms erien börjar på "riktigt" tycker jag. Skulle vilja förklara hur jag menar men av spoiler skäl så hoppar jag det och låter det var underförstått för alla som läst mangan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en liten fråga som rör filmen Death Note; the Movie. Alltså den som inte är animerad.

 

Jag har inte läst hela mangan, inte något DN alls, och håller just nu på att se DN som alla andra vettiga personer gör ;P Så jag undrar, vilket jag även förmodar, om filmen kommer typ gå igenom kommande handlingar, och då spoila en massa för mig :(

 

Någon som vet?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, filmen börjar som animen, men vid delen med Ray's fästmö så ändras handlingen något bizarrt. Om jag ska vara helt ärlig var filmen rätt så dålig. När busskaparen blev påkörd såg det ut som en gammal tarzanfilm där de spolar fram filmen snabbt bara för att "simulera" ett hårt slag. Riktigt taskigt skådespeleri också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en liten fråga som rör filmen Death Note; the Movie. Alltså den som inte är animerad.

 

Jag har inte läst hela mangan, inte något DN alls, och håller just nu på att se DN som alla andra vettiga personer gör ;P Så jag undrar, vilket jag även förmodar, om filmen kommer typ gå igenom kommande handlingar, och då spoila en massa för mig :(

 

Någon som vet?

 

Tack på förhand!

 

så vitt ja vet, så kommer den att spoila, lr snarare om du ser alla tre delarna (? dem dela väl upp den i tre story arc?) så avstå från filmen ifall du vill undvika spoilers, men bör säga att jag inte sett filmen så kan vara helt på villovägar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tyckte filmen var skitbra. :s

 

Har inte sett animen än dock.

 

*Smäll på fingrarna* Jocke, du måste ju se animeeeen! ;<

 

Förövrigt, GOD JUL!

 

Men jag gillar inte att se serier som inte är klara! :[

 

Go jul ;)

 

Aja, relativt acceptabelt ifall du "sparar dig" ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...