Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilka är dina AMV favoriter?


JewnaS
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har några favoriter, bland annat:

 

Rurouni Kenshin - Tomorrow, av: SR-71

Trigun - Liquor Bandits, av: Daisuke Ishiwatari

FLCL - Naotas Paranoid, av: Garbage

 

Om ni inte har sett dom så borde ni se dom, även en Akira med Offspring är bra, men har glömt vad den heter.. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rammstein - Engel med klipp från NGE, alla som sett AMVs borde veta vilken det är. Helt klart en klassiker.

Tangerine Dreams & Jon Anderson - Loved by the Sun (Nausciaä of the valley of wind)

E Nomine - Mitternacht med div. vampyranimes är trevlig,

Orgy - Fictional (Dreams in Digital) med GitS

Weezer - Only in Dreams (Cowboy Bebop)

Linkin Park - In the End (Dragon Ball) (gillar varken dragon ball eller linkin park, men tycker denna video är bra av någon anledning :D)

Nine Inch Nails - Closer (Key, the metal idol)

Mindless Self Indulgence - Bitches (Pokemon)

 

för att nämna några

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aerosmith - Dude looks like a lady (Slayers mestadels)

 

The Fanservice AMV - Bouncing Back for More (mycket olika serier)

 

Disturbed - Stupify (Dragonball)

 

Three Doors Down - Kryptonite (Dragonball)

 

EDIT: Okänd artist - The baka song (Ranma)

 

EDIT2: Okänd artist - Information High (Macross Plus)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag "hitta" några till som är bra....

 

Linkin Park - Not Only A Tool (Naruto)

 

Nightwish - Dead Boys Poem (Neon Genesis Evangelion)

 

Evanescence - Bring Me To Life (Naruto)

 

Edit:

 

ojoj...jag har upptäckt ett fel..elle ja fel och fel...låten som spelas är iaf "Somewhere I Belong"...tror inte det enns finns någon som dom har gjort som heter Not Only A Tool...men ajaj...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

En video som heter Mitternacht, hur bra som helst säkert sett den 15 gånger. Innehåller klipp från hellsing, blood the last vampire och Vampire D: Bloodlust.

 

Cowboy Bebop-GTB2, rolig video där de har lagt in GTA Vice City ljud i Cowboy Bebop klipp. Rolig :)

 

FMA - Gates of Dawn, grymt skön AMV men snygga scener från FMA och med härlig musik från Secret Garden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såhär tycker jag om AMV:

 

"The power of christ compells you!

The power of christ compells you!"

 

Hur folk överhuvudtaget kan kolla på skiten går bortom mitt förstånd.

Ta ett band med dålig musik(brukar oftast vara typ linkin park, rammstein eller kanske metallica), ta lite scener ur en anime man tycker är bra, klipp ihop utan att ens tänka på att det ska vara något sånär sammanhängande.

Kollat på ett antal AMV's, och varje gång dör en liten bit av mig inombords.

 

Vedervärdigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såhär tycker jag om AMV:

 

"The power of christ compells you!

The power of christ compells you!"

 

Hur folk överhuvudtaget kan kolla på skiten går bortom mitt förstånd.

Ta ett band med dålig musik(brukar oftast vara typ linkin park, rammstein eller kanske metallica), ta lite scener ur en anime man tycker är bra, klipp ihop utan att ens tänka på att det ska vara något sånär sammanhängande.

Kollat på ett antal AMV's, och varje gång dör en liten bit av mig inombords.

 

Vedervärdigt!

 

då undrar ja..har du sett

Rammstein - Engel (evangelion)

den är ta mig F***n inte bara ihopklippt..den är "bra" utarbetad så det ser ut som personerna sjunger...(iaf nästan)...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jocke: Hur i helsike kan du kalla Rammstein och Metallica dåliga band?

 

Det ska jag berätta för dig.

 

Det är dåliga band, min åsikt, dom skulle kanske kunna klassas som musiker(eller så inte) om dom släppte den där hårdrocks-attityden.

Metallica är småpojkar, Rammstein sjunger på tyska, sen ger deras musik mig inget alls.

 

Sen så har inte musiken något att göra med animen i en AMV.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Jocke: Hur i helsike kan du kalla Rammstein och Metallica dåliga band?

 

Det ska jag berätta för dig.

 

Det är dåliga band, min åsikt, dom skulle kanske kunna klassas som musiker(eller så inte) om dom släppte den där hårdrocks-attityden.

Metallica är småpojkar, Rammstein sjunger på tyska, sen ger deras musik mig inget alls.

 

Sen så har inte musiken något att göra med animen i en AMV.

 

Ingen hårdrockare alltså... Ok fine.. Vad lyssnar du på då? Mettalica är ett VÄLDIGT bra hårdrocks band.. men smaken är ju olika.. Förövrigt så är musiken till för att förmedla en viss känsla i AMV's eller helt enkelt passa in bland klippen...

 

Engel- Evangelion amv'n riktigt bra.. den är lika välarbetad som en vanlig musikvideo

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den roligaste är nog absolut Love Hina - Tarzan and Su (Toybox - Tarzan and Jane) XD

 

annars finns ju också The black Knight - Evangelion (Monty Python)

 

Samurai Deeper Kyo - Hero (nickleback)

 

och How NOT to make an AMV - by traxx (för den underliga sången^^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såhär tycker jag om AMV:

 

"The power of christ compells you!

The power of christ compells you!"

 

Hur folk överhuvudtaget kan kolla på skiten går bortom mitt förstånd.

Ta ett band med dålig musik(brukar oftast vara typ linkin park, rammstein eller kanske metallica), ta lite scener ur en anime man tycker är bra, klipp ihop utan att ens tänka på att det ska vara något sånär sammanhängande.

Kollat på ett antal AMV's, och varje gång dör en liten bit av mig inombords.

 

Vedervärdigt!

 

jag har gjort amvs på slipknot, skinny puppy, powerman 5000, unleashed, merzbow, och gary jules. man gör ju inte medvetet amvs av skitmusik, troligtvis tycker personen som skapar videon att låten är bra.

jag har försökt få mina amvs någorlunda sammanhängande (men har till stor del misslyckats). det finns några amvs där ute som är riktigt bra. en par av mina är jag mycket nöjd med också.

 

 

Sen så har inte musiken något att göra med animen i en AMV.

 

uhm, om man har en riktigt bra idé på en amv så försöker man få ihop det så att texten till låten faktiskt har något gemensamt med amvn. jag började t.ex göra en amv med my dying brides låt the dreadful hours. jag använde klipp från evangelion och låten passade väldigt bra in till nge. så du har fel på den punkten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...