Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Denna tråd är till för att samla alla hjälpförfrågningar. Eftersom det handlar om ganska unika upplevelser, minnen och frågor så behöver man inte bläddra igenom alla sidor! Det är bara för att samla dem på en plats eftersom de inte behöver finnas i olika trådar.

För att hjälpa oss hjälpa er så uppmanar jag till att ge så många detaljer som ni kan. Var såg ni det ni letar? På svensk TV? På spansk TV? På brittisk TV? På svensk köpvideo? På tysk hyrvideo? Nedladdad engelsk fansub eller importerad DVD? När såg ni det? Hur gammalt såg verket ut att vara? Vilket språk såg ni det på? Textat eller dubbat? Var det något i design eller animation eller musik eller handling som påminde om något annat?

Ge gärna så många detaljer från berättelsen som möjligt, men om ni tror att det är spoilers så måste ni använda spoiler-taggen.

(Tips: Om det är något som getts ut eller visats i Sverige i er barndom så är chansen stor att det finns på Iggy Drougges lista över animéutgåvor i Sverige.)

Lasse_Kroners originalinlägg:

Eftersom det verkar dyka upp en hel del sådana här trådar på forumet då och då och det passar egentligen inte under Tips på anime att se kanske det behöver en egen samlingstråd så att säga.

Jag tycker iaf det och öppnar därför denna med det förslaget, håller mod's med mig klistra, om inte deleta eller iaf för diskutionen vidare...

Kanske behöver vi en kombinationstråd typ: "Söker anime att se/som jag sett!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För ett tag sedan började en kompis prata om en vampyr anime som han sa att jag borde se. Dock kommer han inte ihåg mycket av den då det var länge sedan han såg den.

 

Det han kommer ihåg är att det handlar om en mänsklig man och en kvinnlig vampyr (en prinsessa, inte vampire princess) som bekämpar ondska. Typ Hellsing. Vapyren ska varit i NY eller så e hon ca 700-800år. Killen e ca 18 och kan se nån typ av linjer som gör att han kan skära genom allt med sin fickkniv. Killen bor med sin syster i nån typ av hergård, och systern e inte vampyr men hon e inte heller mänsklig. Killen bror kan också se dessa linjer men han e Ond. I introt ska man tydligen se den kvinliga vapmpyren falla från ett torn. I serien träffar paret på en en flicka som ser ut att vara i tonåren men e betydligt äldre. Hon har varit på de ondas sida men e nu god, hon ska även vara ruggit bra på svärd klingor och dylikt. Hennes namn ska innehålla Raven eller nått sånt. Han har för sig att det var ca 20-30 avsnitt. (Slå inte denna Informationen i sten, det kan vara lite anorlunda. Men nått liknande e det.)

 

Detta är det enda han minns av serien och jag har letat en hel del nu men kan inte hitta den. Någon här som känner igen detta? Jag vet att det inte e särskilt mycket eller givande information men det e värt ett försök :) :P

 

//Avergale

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://[...].info/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=1015, Shingetsutan Tsukihime, garanterat och den är 12 avsnitt lång, kallas även Lunar Legend Tsukihime, eller Moon princess.

 

den är mycket bra, och... glömde jag säga att den är underbar?

 

haha lunar legend, så hette en clan jag var med i.. Hade ingen aning varför :P där ser man, den hette även Circle of Luna innan..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shit, behöver hjälp....

Jag har glömt bort namnet på en anime jag följde för ett par årsen...

Såg den då den var fansub :D och nu vill jag ha tag i den igen.....

Snälla hjälp!

 

Den handlar om en liten tjej som är typ princessa elr dylikt och bor med sina "beskyddare" i en vanlig by bland vanligt folk, men hon är en liten vampyr tös. Tror bet var enb katt med oxå.... :S

 

F'låt, vet att dte är knapphändig info men fan jag kan inte komma på mer... Helt sjukt, jag och en polare satt och såg ett avsnitt varje vecka efter jobbet och det var underbart, men vi kom inte mer än typ 3-4 avsnitt innan han flyttade och sen nu har vi tapapt kontakten helt....

SNÄLLA Hjälp...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så lite så! :D

 

Har faktiskt inte sett den själv än men skaffade den precis, har dock så mycket annat att se. :/

 

Sen finns det ju någon OVA med som kom ut först, småkikade lite på båda och det verkar inte som OVAn har samma kvalitet som TV-serien, blev ju avskräckt bara av att kolla på animationerna i OVAn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

När jag var liten hade jag en anime film som jag inte kan komma på vad den hette! Den handlade om en liten tjej som jag tror hette Annie. Hon och hennes storasyster, som var sjuk, bodde i ett stort hus på landet med sin styvmor och styvsyster. "Annie" hade en halsband eller liknande som var en nykel till en speldosa om jag minns rätt. I något avsnitt åker Annie in till byn för att köpa blå färg till sin syster.

Snälla är det någon som vet vilken film det är jag pratar om?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...