Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Det var en serie jag höll på att kolla på, men den har jag glömt bort namnet på och den försvann när min externa hdd lade av.

Den började med en tjej vars kropp blev övertagen utav en utomjording, vilket ledde till att hon fick övermänskliga krafter.

Hennes far var en forskare på något institut, hela händelsen skedde vid något experiment. Redan vid första avsnitet hoppar dom typ 15 år in i framtiden där man får se att hon har något polisiärt arbete.

Någon som vet namnet på den här serien?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanon, finns två versioner av den en från 2002 och en remake från 2006.

 

Jaha är det nån skillnad på dom då :S? någon man ska se först eller är det samma historia, andra röstskådisar etc? Tack på förhand

 

grattis. du har något bra framför dig. :)

Tackar tackar haha ser att du har uguu som kommentar :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanon, finns två versioner av den en från 2002 och en remake från 2006.

 

Jaha är det nån skillnad på dom då :S? någon man ska se först eller är det samma historia, andra röstskådisar etc? Tack på förhand

 

grattis. du har något bra framför dig. :)

Tackar tackar haha ser att du har uguu som kommentar :D

 

Den gjordes först 2002 av Toei, och den versionen är på 13 avsnitt.

 

Den gjordes igen 2006-2007 av KyoAni, och den versionen är på 24 avsnitt.

 

Det är samma story, men den längre versionen hinner naturligtvis med att ta med mycket mer av spelets handling. KyoAni's version ser vansinnigt mycket bättre ut och är bättre producerad och regisserad. Skulle jag betygsätta var och en av versionerna på 20 olika punkter så skulle den senare stå som klar segrare på varje punkt.

 

Nu hör det ju till saken att Toei's version absolut inte är dålig, och vissa saker finns med där som inte finns med i KyoAni-versionen. Med andra ord... om du gillar Kanon så kan du ju faktiskt se bägge. Däremot råder jag dig starkt till att börja med KyoAni's Kanon då den är väldigt mycket bättre enligt de flesta (jag har faktiskt aldrig stött på någon som tycker bättre om Toei-versionen). Att se den äldre först skulle bara förstöra den upplevelse du får av att se den nyare. Det är enligt mig bättre att uppleva handlingen för första gången genom att se KyoAni's version och sedan i efterhand ta en titt på Toei's om man nu känner sig så pass entusiastisk att man vill se den versionen av samma story också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanon, finns två versioner av den en från 2002 och en remake från 2006.

 

Jaha är det nån skillnad på dom då :S? någon man ska se först eller är det samma historia, andra röstskådisar etc? Tack på förhand

 

Du borde se Kanon 2006 först. Jag tror alla här på forumet instämmer om att det är den klart bättre versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

någon här som kan hjälpa mig?

Jag söker namnet på en anime långfilm som (jag tror) heter något med "beautiful day" eller något liknande.

Jag kommer inte ihåg så mycket förutom att människan är nästan helt utrotad och att man får följa ett gäng människor som försöker klara sig i någon sorts vildmark (ser ut som en stor atombomb har exploderat eller något)

 

Jag tror att den är ganska så ny men inte säker.

 

Någon som kanske vet vilken film det är jag tänker på?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ett väldigt svagt och säkert inte särskilt korrekt minne av en anime där någon bygger någon form av undervattensbåt/flotte av stockar och rep (typ) och att dom sticker ut knivar eller svärd eller dylikt ur den och skär sönder någon annans flotte. Jag tror att dom även hade ett periskop gjort av speglar...Om någon har nån aning om vad det är för något så skulle jag i alla fall veta att jag inte minns helt galet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej!

 

Jag letar efter en anime jag såg för ett par år sen och kan inte komma på vad den heter.

 

Det jag mins från serien är följande:

 

Huvudpersonen har minnesförlust och hittas i skogen av en "katt" flicka. Han har en mask för ansiktet som inte går att ta av.

 

Han tas hand av en by och hjälper dom stå upp mot den tillfälliga regeringen och det slutar med att han startar nån typ av revolt och tar över landet helt (eller nått sånt) :D

 

Jag mins även att dom hadde en stor vit tiger som husdjur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har en enda film som jag inte har en aning om vad det är och tyvärr har jag få men luddiga ledtrådar med :( . Jag såg en film på 80-talet som jag då hyrde. Det jag minns var följande

 

Det var en science fiction. Huvudkaraktärerna var en man och kvinna (kan ha vart en robot med) Jag såg bara ett avsnitt men det var uppenbarligen fler och jag minns att första avsnittet slutade i rymden och jag fick för mig att tjejen förvandlades eller likande till en Phoenix (eller nått). (ja ungefär som i X-men) Början av filmen utspelar sig på någon form av planet, kan lika gärna vara Jorden. Jag tror dom är jagade eller/och så bryter dom/han ut någon/henne från fängelse eller nått liknande. Som ni märker är det rätt suddiga minnen och jag kan vara ute och cykla på flera av dom.

 

Knäcker ni den är ni mina idoler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...