Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg


vet någon för anime denna kommer ifrån om eden alltså kommer från någon?
 
http://25.media.tumblr.com/52542efb748f953c69ab1d91be16e780/tumblr_mjuhdoirjA1qj8qymo1_r1_1280.jpg

Statsen ser ut som om det kommer från något rollspel.
Min google-fu räckte inte till. Problemet med "Barock" är att det finns en miljard referenser till Barock; ett spel till Saturn/Wii/PS2 som heter det, och så hela Barockbruket i One Piece.
Jag gav det fem minuter men hittade ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vet någon för anime denna kommer ifrån om eden alltså kommer från någon?

 

http://25.media.tumblr.com/52542efb748f953c69ab1d91be16e780/tumblr_mjuhdoirjA1qj8qymo1_r1_1280.jpg

Det där är från en ung, duktig kanadensisk tecknare, från något slags berättelse som hon kallar för "Cut Time". Berättelsen finns tydligen bara i hennes huvud och som konceptbilder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Hej!

Skapade ett konto bara för att fråga. För 2-3 år sedan såg jag på en anime som jag inte minns namnet på. Ska nu försöka ge så mycket detaljer om den som jag kan så ni kanske kan hjälpa mig att hitta rätt igen. Animen var inte gammal utan måste ha gjorts nån gång på 2000-talet.

Den var väldigt fantasy-ish och medeltidsinspirerad. Dom bodde i en medeltidsby, det fanns svärd osv. Tror den handlade om något med en magisk hammare eller magiskt svärd, men inte säker. Huvudkaraktären kan ha bott med sin farsa eller sin farfar, tror det var en äldre gubbe som dör. Han kan ha varit smed. 

Huvudpersonen är en pojke eller mycket ung man. Av nån anledning går han ut ur staden och när han kommer tillbaka så brinner staden för den har blivit attackerad. 

Efter det så lämnar dom staden och ett "party" formas i typisk japansk rpg anda, tror bland annat dom går till nåt tempel och slåss mot ett monster, kan vara nån lejonliknande. Tänker på en chimera eller nåt sånt men kan minnas fel.

Är det nån som har en svag aning om vad jag menar så namedroppa gärna så kan jag kolla! Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Det är faktiskt en serie som jag har sett i en mep-amv, problemet är bara att jag laddade ner den och hittade den inte på nätet sen, så har ingen info på serierna som är med.

 

Ska försöka beskriva så detaljerat jag kan:

Jag ser en tjej med långt, tjockt, rosa hår som drar fram ett stort (inte Cloud-stort, men det är långt!) svärd som det står konstiga saker på i typ runor eller något sånt. 

Sen ser jag henne i typ gothic-lolita kläder, men det är över ganska snabbt.

Därefter en biffig gubbe som ser ut som att han precis ska ge henne ett straff.

En kille med brunt hår som kysser henne.

Hon är "fångad" mellan två svärd, bladen mot halsen, så om hon rör sig så dör hon.

Den brunhåriga killen och nån blond fuling, ser ut som att fulingen försöker tvinga honom att döda någon, för han håller nämligen i ett svärd. Den brunhåriga killen ser förtvivlad ut, han vill absolut inte göra det här. Så skriker han.

 

Aaand that's it. Den ser ut att vara rätt gammal, men inte så. Inte så att det är knastrigt eller något, bara lite äldre stil. Förlåt om det är krångligt förklarat, men jag gjorde mitt bästa xD

(Kan inte ladda upp bilder för jag sitter i en skog på ett berg och nätet är inte direkt det bästa här hemma)

 

Undrar också vad det här är för en anime, men har inte lika mycket info på den:

En blond kille, en mörkhårig tjej (mörklila/brunt?), en ung blond pojke och en ung, ljust lilahårig tjej (vet inte om de sistnämnda är de förstnämnda när de är barn eller ej, minns nästan ingenting). Tror det är magi i, kanske något med en nyckel eller en bok eller något, men det är bara gissningar av vad jag kommer ihåg. De här två har antagligen en stark relation, och jag kan inte tänka mig något annat än att det kommer ledas mot det romantiska hållet. Känns lite som att de här två går igenom en hel del tillsammans. Den är nog inte så farligt gammal, stilen är typ "mjuk"… Är rätt säker på att det är magi i.

 

Hoppas någon av er förstår någonting av vad jag säger xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vild gissning: Rune Soldier Louie?

 

Kan inte ladda upp bilder för jag sitter i en skog på ett berg och nätet är inte direkt det bästa här hemma

Är uppkopplingen så långsam att du i princip inte kan ladda upp bilder alls? Även med en gammal modemuppkoppling eller en mobiluppkoppling så bör man ju kunna ladda upp en bild på ett tiotal kilobyte. Och det skulle nog hjälpa, för det är ju inte säkert att det är från en anime, det kan ju också vara exempelvis från ett spel med animerade sekvenser.
 
Är den andra serien/filmen från samma AMV, eller är det taget ur minnet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vild gissning: Rune Soldier Louie?

 

Är uppkopplingen så långsam att du i princip inte kan ladda upp bilder alls? Även med en gammal modemuppkoppling eller en mobiluppkoppling så bör man ju kunna ladda upp en bild på ett tiotal kilobyte. Och det skulle nog hjälpa, för det är ju inte säkert att det är från en anime, det kan ju också vara exempelvis från ett spel med animerade sekvenser.

 

Är den andra serien/filmen från samma AMV, eller är det taget ur minnet?

 

Det är så pass segt att jag det tar flera år att få fram en hemsida där jag kan ladda upp den, och sedan är det 75% stor chans att sidan kraschar när jag försöker ladda upp :/

 

Rune Soldier var det inte ^^'

 

Men nu är jag någon annanstans, så här går det bra!

 

yzlh.pngkchx.png

 

Blir det bra? Annars kan jag ladda upp fler!

 

Den andra kommer från en annan amv jag såg förut som jag inte minns namnet på, så det var från minnet :c

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där är Holy Knight, en OAV-miniserie från 2012. Vi har visst ganska olika uppfattningar om hur "rätt gammal" anime ser ut. :happydrop:

 

Och jag som tycker att Rune Soldier fortfarande är ny – den är ju från detta årtusende!

 

Angående den andra, finns det något mer du kan berätta? Kan du beskriva AMV:n, vilken låt det var? Var du såg den? Om det var med någon mer anime, kanske någon som du vet namnet på?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där är Holy Knight, en OAV-miniserie från 2012. Vi har visst ganska olika uppfattningar om hur "rätt gammal" anime ser ut. :happydrop:

 

Och jag som tycker att Rune Soldier fortfarande är ny – den är ju från detta årtusende!

 

Angående den andra, finns det något mer du kan berätta? Kan du beskriva AMV:n, vilken låt det var? Var du såg den? Om det var med någon mer anime, kanske någon som du vet namnet på?

 

Tack, och, oj! Måste ha varit dålig kvalité, det jag såg av den, den kommer ju förtusan från 2012 x'D

Inte alls som jag hade tänkt mig, well well.

 

Angående den andra (ja, nu härmade jag dig oavsiktligt) så hittade jag den till slut, det var Dantalian no Shoka, och tydligen var jag helt ute och cyklade, än en gång!

 

Tack för hjälpen ändå, är glad att det fortfarande finns så hjälpsamma människor i Sverige!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, Dantalian no Shoka, den måste jag se mer av nån gång. Om så bara för att Miyuki Sawashiro är animehistoriens bästa röstis.

 

Nåja, vassego. Det är bara kul att tänka på anime hur som helst. ofmg.gif

 

Miyuki Sawashiro = Ännu större anledning till att se den

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hjälp mig, jag blir snart galen!

Har letat i månader efter en serie jag tittade på som barn på 90-talet, Dubbad på VHS.

 

Den handlade om en tjej som reste tillbaka i tiden och träffade sina släktingar (2 pojkar, en flicka?) och råkade ut för diverse äventyr och tidsresor. Vet inte säkert vad hon hette men har för mig att det var Jenny nånting. Svart kort hår hade hon. Och de sköt med laserpistoler. Tror att de reste i tiden genom att skjuta med sina laserpistoler på någon form av metallplatta som man hade i en rem runt halsen. 

 

Gud så luddigt det blev men man minns ju bara små detaljer tyvärr. Hoppas någon känner igen serien :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Jag kom på något jag funderat över i flera år.

 

Det var ett kort klipp från en anime som jag såg i en animemusikvideo för flera år sedan, förmodligen kring mitten av 2000-talet, tror inte det var senare än 2006. Kollade just igenom AMV Hell 1-3 för att se om den fanns där, men det gjorde den inte. Jag minns inte låten, men jag är ganska säker på att det var en musikvideo med många klipp, där detta var det enda från den anime jag söker.

 

Jag minns det som vältecknat, i en sån där mer realistisk karaktärsdesign typ Jin-Roh, Satoshi Kons filmer eller, säg, Witch Hunter Robin. Jag kan inte minnas om det var bredbild, vilket skulle antyda en långfilm, så det kan vara film eller TV-serie (eller OVA). Jag skulle vilja säga att verket är från någonstans mellan sisådär 1998 (om det var en film; känns som för hög kvalitet för TV då) till 2004.

 

Mitt minne av sekvensen är också luddigt. Jag minns miljön som en stor, tom sportarena vid kvälls- eller nattid. Jag vill minnas en man och en kvinna, de är någonstans högt uppe, kanske vid något slags byggkonstruktion (i arenan), och den ena verkar ha jagat den andra under pistolhot. Jag tänker mig att det är kvinnan (om det nu var en kvinna) som flytt, och att mannen är något slags detektiv. Han kanske till och med har trenchcoat? Jag vill minnas att den jagade faller, kanske efter att ha hållit fast vid en kant.

 

Observera att det kan vara mycket annorlunda än jag beskrev.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Ledsen att jag inte kan hjälpa dig, Sceleris, men jag har ett problem jag också.

 

Förut hittade jag en serie på MAL som påminde mig om AnoHana, gällande det här med ett spöke av en död barndomsvän. Det kan vara en mecha, men jag kan också blanda ihop den med andra serier jag kollade upp. Det ska även vara en annan tjej inblandad, det är i alla fall känslan jag fick av profilbilden. Jag har letat som en galning och gått igenom rekommendationer på AnoHana, men jag hittar inte på den. Finns den här serien eller är det bara jag som har inbillat mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Skulle behöva hjälp på namnet på en anime-serie som handlar om en flicka instängd i någon bunker fastkedjad med en hjälm över huvudet. Hon har osynlig tentakler och bryter sig ut ur bunkern.

  De jagar henne och slutar med att de får in ett sniper skott i huvudet på henne så hon ramlar i vattnet. Hon spolas upp på en strand och hittas av en ?syster och bror? som tar hand om henne.

  Skottet har fått henne att tappa minnet och "förståndet" så hon beter sig som en bebis och säger typ nu-nu hela tiden.

  Samtidigt skickar männen som höll henne i bunkern ut en annan liten flicka med osynliga tentakler som ska spåra henne.

 

Hoppas detta verkligen var nog med information för att någon skall komma på vilken animeserie jag är ute efter :D

 

TACKAR!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

är kanske 5 år sen jag såg den här animen och vill se den igen men har glömt namnet på den.

 

det jag kommer ihåg är att den handla om en mamma och hennes dotter som flydde från sociala myndigheter och mamman kunde förvandlas te nå demonaktikt och slogs mot demoner.

 

en sen jag kommer ihåg väl är att hon ska köpa en bh och en gubbe i butiken mäter runt hennes byst och säger att dom inte har så stora bh

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är kanske 5 år sen jag såg den här animen och vill se den igen men har glömt namnet på den.

 

det jag kommer ihåg är att den handla om en mamma och hennes dotter som flydde från sociala myndigheter och mamman kunde förvandlas te nå demonaktikt och slogs mot demoner.

 

en sen jag kommer ihåg väl är att hon ska köpa en bh och en gubbe i butiken mäter runt hennes byst och säger att dom inte har så stora bh

 

Witchblade.

 

Är den bra, tycker du? (Jag har inte sett den.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...