Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

när jag var yngre (ca 1990-1995) så gick det en anime serie på TV (TV4 tror jag). Det var framtid/science fiction stuk, med 5 rymdskepp (1 stort, typ kryssare och 4 mindre ungefär som attackplan) som kunde förvandlas till en stor robot.

 

Skulle gärna vilja veta vad den heter, om någon kan det, för att återuppleva lite nostalgi från mina yngre år :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eh, bra berättat om Saikano, precis.

 

Dock, så kanske folk inte visste att saken personen beskrev inträffade i sista avsnittet, så, det var snarare ni som spoilade, annars går ju personer _åtminstone_ omkring lyckligt ovetandes om NÄR det ska hända. :/

 

Det är ju ingen spoiler längre. ^^ Det som står i inlägget efter edit är ju typ bara basstoryn av serien, som står på Animenfo och så med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dock, så kanske folk inte visste att saken personen beskrev inträffade i sista avsnittet, så, det var snarare ni som spoilade, annars går ju personer _åtminstone_ omkring lyckligt ovetandes om NÄR det ska hända. :/

Tja, man kan ju ändå anta att...

(SAIKANO-SPOILER!)

Spoiler
...jorden går under i slutet, och inte i början eller mitten. :)

 

Eller menade du att de blev tillsammans? Det händer i början.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

när jag var yngre (ca 1990-1995) så gick det en anime serie på TV (TV4 tror jag). Det var framtid/science fiction stuk, med 5 rymdskepp (1 stort, typ kryssare och 4 mindre ungefär som attackplan) som kunde förvandlas till en stor robot.

 

Skulle gärna vilja veta vad den heter, om någon kan det, för att återuppleva lite nostalgi från mina yngre år Smile

 

Det låter som robotech, men jag är inte helt säker...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Impulsgissning: Now and Then, Here and There?
3x3=eyes kanske, känns som något som Pai kunnat säga.

(Ursäkta dröjsmålet), det var inte NaTHaT. 3x3 Eyes är jag nästan säker på att det inte var, däremot kan jag inte minnas att ha sett Seima Densetsu. Eh, kanske det var en manga... eller en spelfilm. Ska bedriva vidare efterforskning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Impulsgissning: Now and Then, Here and There?
3x3=eyes kanske, känns som något som Pai kunnat säga.

(Ursäkta dröjsmålet), det var inte NaTHaT. 3x3 Eyes är jag nästan säker på att det inte var, däremot kan jag inte minnas att ha sett Seima Densetsu. Eh, kanske det var en manga... eller en spelfilm. Ska bedriva vidare efterforskning.

Gah.. jag känner igen det dära citatet. Kanske Ayashi no Ceres?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker absolut inte det låter som robotech... men kanske har en vag anning om vilken de e, om jag bara kan komma på vad den hette (duh!), har du nåt mer du kommer ihåg av den?

 

det enda, skulle väl vara att när dom slåss som robot, så använder dom ett svärd, som "framannas" ur tomma intet på något sätt. Har också för mig att roboten/skeppen är vita. samt att kryssaren formade kropp + huvud, och stridskeppen formade ben och armar, om jag som sagt inte minns helt fel

 

och tyvärr, robotech är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, först och främst ber jag om ursäkt för offtopic.

 

OT: Jocke, jag menade bara att du inte har sett många serier i år, uta är en grymt bra serie ok? Det finns dock bättre i år som du ska ta en titt på annars... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Ok, nu är det så att jag letat efter en film hur länge som helst men kan inte hitta den. Kommer inte ihåg heller vad den heter så får försöka beskriva handlingen osv så gott jag kan så ni kan hjälpa mig.

 

Det är en film som jag antar är ifrån mitten på 90-talet (den kan självklart vara äldre men det var då som jag såg den första gången), handlar ett krig som jag tror utspelar sig på mars. Mars har något med storyn att göra har jag för mig. Huvudpersonen är en kille. Tror dom åker runt på motorcyklar liknande saker med ett hjul. Det är mecha antar jag och action. Börjar med att en kille och en tjej rymmer från ett rum från några ondingar. Framsidan på fodralet (VHS) tror jag att killen är på där han sitter på en enhjulad motorcykel.

 

Kommer tyvärr inte ihåg så mycket mera men om någon vet vilken film jag snackar om skulle jag vara grymt tacksam för svar då jag har velat sett den igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...