Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Finns en anime jag länge försökt lista ut vad det kan vara för något, utan att lyckas. Det var en snubbe på bussen som satt brevid och såg, så jag har bara en scen att referera till. Det här hände någon gång mellan höst 2010 och vår 2011, och min uppfattning var att den såg relativt modern ut.

Det jag minns var att ett mindre luftskepp (tänk storleken på kanske en blimp, dvs inte superlitet) körde fram till ett mycket större luftskepp för att borda det. Ovanpå det mindre skeppet stod en kille som såg ut att kunna vara en huvudkaraktär i mitten, med några andra karaktärer vid sidan. Jag fick intrycket av att de var pirater. Scenen hade en upbeat känsla.

Min gissning är att det rör sig om en anime från den tidsperioden (runt 2010), men det kan vara så att den är äldre. Vet inte heller om det är en tv-serie eller film, då han på bussen gick av innan han sett klart.

Finns det någon här som har en gissning om vad det kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Sceleris:

Har du uteslutit Last Exile? Flygande fartyg, ”pirater”, och en uppföljare kring 2011 (original från 2003).

Det är inte helt omöjligt, det är ju det "uppenbara" förslaget när man beskriver min serie, och någon gång ska jag väl ta och se igenom den. Men det känns dock inte rätt. Den har mycket mer nertonade/gråa färger än vad jag tänker på, och de små tvåmanna-skeppen som jag ser karaktärerna i Last Exile flyga i är inte alls den typ av luftskepp jag är ute efter. Jag ser dock i screenshots att det finns större luftskepp i stil med de jag letar efter. En kompis kollade på serien förra året, jag fick se en del screenshots då, och kände inte igen det från scenen jag sett. Hade det varit Last Exile så hade det i alla fall inte varit uppföljaren, då jag flyttade in till stan den sommaren och slutade åka med den bussen, och säsong två sändes den hösten (det kan ju visserligen vara så att personen såg på originalet inför uppföljaren).

Något annat jag funderat över är serien Fractale. Den sändes i precis rätt säsong, och färgerna känns mer korrekta. Luftskeppen i den är dock ännu mindre, och jag kan inte hitta några liknande de från min serie.

Redigerad av Raccomunk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om inte Fractale (jag hade glömt att den hade luftskepp!)… Eureka Seven? Huvudpersoner som är rebeller i flygande fartyg, det är ju lite som pirater. Fast nån mecha borde du ha sett och kommit ihåg. Xam'd har också flygande skepp, men det är ju typ biologisk teknologi, ganska särpräglat. Cluster Edge ska visst också ha luftskepp, men den har jag aldrig sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eureka Seven har jag sett, den var det inte.

Den biologiska teknologin från Xam'd är inte något jag känner igen, men den ser ut att ha luftskepp likt de jag tänker mig, så kan vara värd att lägga till i listan.

Luftskeppet i Cluster Edge har ju en väldigt unik design, jag tycker att jag borde kommit ihåg det stora seglet/vingen i fronten på skeppet om det var den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...