Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Blå: Var det en svensk release? Svensk text eller svenskt tal?

 

Talet var på engelska och svensk text om jag minns rätt. Jag är inte hundra på att den var textad men att de snackade engelska är jag det dock. Fick låna den filmen av min kusin som nu inte har den blekaste om vad jag menar när jag frågar honom (var han fick den ifrån dvs).

 

Efter att ha forskat lite nu så kommer jag ihåg att den hade det här märker på fodralet:

Manga-logo.jpg

Vilket betyder att den måste vart licenserad av Manga Entertainment. Kommer ihåg de märker just för de hade reklam innan på massa anime filmer så som Akira och Ninja Scroll innan. Nu vet jag inte om detta hjälpte något men om de gjorde de så blir jag glad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Letar efter en film, det enda jag komer ihåg är att det står en pojke i/på ett/en Fönster/Balkong och kastar ut ett pappersplan i samma ögonblick som en atombomb slår ner.

Jag har sett Barefoot Gen 1 & 2 och animationerna när huden och köttet smälter från benen påminner skarpt om filmen jag söker. men pojken som står i/på fönstret/balkongen saknas i Barefoot Gen

 

Jag såg detta på tv för 10 - 15 år sedan är det en film eller något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sitter här i behov av lite assistans, försöker hitta namnet på en anime som en vän till mig såg när hon var yngre(någon gång runt början/mitten på 90talet) och eftersom jag inte haft nån vidare framgång själv vänder jag mig till er. Den beskrivning hon gav mig var följande:

 

*Det finns ett svärd a la starwars med

*Pojken i huvudrollen har en gammal man som vän (ev far/mor förälder) som sedan dör har jag för mig

*De har bara trasiga slitna bruna skynken på sig typ och jobbar i en underjordisk gruva typ de har hackor och fot kedjor och de använder sig av en sån där trävagn på räls

*Pojken kommer på något sätt upp ur gruvan och ut i skogen där han ramlar/trampar ner i ett träsk och blir översållad av äckliga blodiglar

*De är inte tillfångatagna av människor, utan varelser som ser ut som E.T fast längre, fulare och äckligare

*Gruvan rasar vid ett tillfälle ihop på ett ställe, har för mig det är då pojkens "farfar" dör eller så

 

Om detta säger någon något skulle jag vara överlycklig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har för ett tag sen sett en ninja serie som jag gärna skulle veta vad den heter

 

Det börjar med en pojke som tas till en "Ninja Akademi" av sin farbror

på akademin så får han inte lära sejj mkt pga hans lärare ger honom bara skräp jobb.

Men en dag så far han ut till skogen. Kommer inte ihåg varför han far men han träffar Iaf en Gubbe som hoppar på huvudet där.

Av gubben tror jag det va han lärde sejj nån attack som han senare använde på sin lärares assistent av misstag...

 

mer än så kommer jag inte ihåg. hoppas det va tillräckligt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, några saker att försöka komma ihåg är NÄR man såg det, VAR man såg det, HUR man såg det, och andra omständigheter. Var det i mitten av 90-talet? Var det på TV i Storbritannien eller på VHS i Sverige? Var det svenskdubbat eller engelsktextat? Var det "Manga Entertainment"-trailer före filmen? icon_rolleyes.gif

 

Detta gäller alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hey.

Tittade på en anime bara för någon månad sedan, tyvärr så sviken minnet mig som vanligt.

Det handlar om en pojke och en flicka som går i skolan, som är kära i varandra (?), de blir tillsammans. Sen får han reda på att hon är typ ett supervapen som räddar deras by om och om igen. Hon har vingar och kan skjuta. En ganska sorglig serie, drama typ.

Ehm, hoppas det räckte..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Tja grabbar. :)

Var ett tag sen man var här. ;)

 

Smusslade runt lite på olika animesidor och fick såg två "loggor"

som jag drogs lite till, och eftersom jag inte kände igen dom

eller ens vet om dom kommer från nån anime postar jag dom här

för o se om nån av er vet. :)

 

Vill gärna kolla på dom om det e animes. :P

 

 

Tack på förhand.

 

1a:

http://i65.photobucket.com/albums/h224/PuckoFlink/Namnlst-2.jpg

 

2a:

http://i65.photobucket.com/albums/h224/PuckoFlink/Namnlst-1kopiera.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, nummer ett är Illyasviel från Fate/Stay Night. Måste vara det i varje fall, det är hennes ansikte. Dock känner jag inte igen kläderna hon har på sig på bilden.

 

Sen var det ju, precis som Blå sade, Mai-HiME på andra bilden. Du har Arika från Mai-Otome där också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjo!

Efter som man bliviet en sucker för romance anime behöver jag just nu er hjälp. Såg precis klart bokaru ga ita och kan inte annat säga än att jag äMen nu är ptoblemet att jag vill hitta liknadne serier. Såg ett antal avsnitt av KareKano, men men "humorn" och animerinen föll mig inte riktigt i smaken.

 

Det behöver egentilgen inte vara enbart romance, men jag älskar personutceklingen mellan de olika karaktärerna. Men det skadar självklart inte att det är lite kärlek inblandat.

 

p.s Åt en så fruktansvärt stor macka just nu coh orkar inte riktigt skirva klart, men har ni några frågor är det bara att stätta.

 

TACK!

 

EDIT: Nej nu satte sig verklien all mat i hjärnan på mig, kan någon vara snäll och skicka mitt svar till rätt tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Söker efter en film och det som jag har att gå efter är:

 

* Har för mig att det var en romans/drama .

 

* När jag kolla in den på ANN för länge sedan så var det en bild på en pojke som cykla i luften.

 

* Tror att det var någon här som rekommendera den filmen tillsammans med Whisper of the Heart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Fan nu har jag lite problems här. :P

Detta e ju ingen anime jag söker. ><

 

Men jag smusslar in denna ändå eftersom nån har säkert sett den. :)

Vet inte 100% om det är en japansk eller kinesisk rulle.

 

Men i den e det typ 2 ninjaklaner som ska slåss mot varandra.

Och båda klanerna har medlemmar med speciella egenskaper om man säger så.

 

En kille slåss t.ex med sitt hår, som blir extremt lång o vast etc. :P

 

Svårt o förklara. :)

 

Men vill se den igen... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tror den e japansk.

dom e typ 5-6 st från varje klan.

en snubbe e typ flintis och kan kopiera andra personers utseende o skit. :P

 

Så lama förklaringar, men mitt minne e typ blankt, kan inte ens minnas nån som var med i den. :P

 

En TROR jag, men inte va han heter eller va han varit med i förr. ;)

 

EDIT:

"Dread" skyldig dig en kram. XD

hittade den tack vare din post. :P

"Shinobi" heter filmen, e NÄSTAN en live action version på den du posta om. :)

 

Danke danke. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...