Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Kan vara någon Robotech, det jag har sett av serien så är två st karaktärer jagade (man, pilot, och en kvinna) dock så vet jag inte i just villken Robotech-serie de är med i.

 

du menar macross... det finns bara en robotech serie (som jänkarna klippt ihop), men det finns flera macross serier.

 

Men i den förekommer ingen phoenix så vitt jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var en science fiction. Huvudkaraktärerna var en man och kvinna (kan ha vart en robot med) Jag såg bara ett avsnitt men det var uppenbarligen fler och jag minns att första avsnittet slutade i rymden och jag fick för mig att tjejen förvandlades eller likande till en Phoenix (eller nått). (ja ungefär som i X-men) Början av filmen utspelar sig på någon form av planet, kan lika gärna vara Jorden. Jag tror dom är jagade eller/och så bryter dom/han ut någon/henne från fängelse eller nått liknande. Som ni märker är det rätt suddiga minnen och jag kan vara ute och cykla på flera av dom.

Hi no Tori 2772: Ai no Cosmozone, även känd som Rymdens eldfågel. Hyfsad film. Väldigt spejsad (pun intended). ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var en science fiction. Huvudkaraktärerna var en man och kvinna (kan ha vart en robot med) Jag såg bara ett avsnitt men det var uppenbarligen fler och jag minns att första avsnittet slutade i rymden och jag fick för mig att tjejen förvandlades eller likande till en Phoenix (eller nått). (ja ungefär som i X-men) Början av filmen utspelar sig på någon form av planet, kan lika gärna vara Jorden. Jag tror dom är jagade eller/och så bryter dom/han ut någon/henne från fängelse eller nått liknande. Som ni märker är det rätt suddiga minnen och jag kan vara ute och cykla på flera av dom.

Hi no Tori 2772: Ai no Cosmozone, även känd som Rymdens eldfågel. Hyfsad film. Väldigt spejsad (pun intended). :)

och han påstår att han inte är en guru...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var en science fiction. Huvudkaraktärerna var en man och kvinna (kan ha vart en robot med) Jag såg bara ett avsnitt men det var ...

Hi no Tori 2772: Ai no Cosmozone, även känd som Rymdens eldfågel. Hyfsad film. Väldigt spejsad (pun intended). :)

 

Oj oj respekt *djup bugning*. Det måste vara den, har bara hunnit kollat lite men det verkar absolut vara den. Grrrrrrrreat!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om filmerna på Hi no Tori är bra så ska jag nog också ta och se dom någongång, har varit nyfiken på mangan ett bra tag nämligen, främst Fukkatsu-hen.

Jag vet inte riktigt om filmtrilogin är representativ för mangan, dock. Filmerna är ganska allvarliga, i princip humorbefriade, och inte så experimentell som mangan. Ai no Cosmozone-filmen är nog mer i mangans anda.

 

Men om det är Fukkatsu-hen (på grund av likheten med Saya no Uta?) du är ute efter så är det TV-serien du ska se. Jag tyckte inte TV-serien var särskilt bra i överlag (annat än några riktigt bra delar), men där har Återuppväckelsekapitlet animerats i avsnitt fem och sex.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar för informationen, kommer nog ge filmerna ett försök samt åtminstone till avsnitt 5 och 6 av TV-serien. Du har helt rätt i att det var likheten med Saya no Uta som gjorde att jag först vart intresserad av den, men sen så har det intresset spridit sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg ett kort filmklipp på en Animé och vill mkt gärna veta vilken den är, och även ifall den är värd att se.

 

Klippet: http://pown.alluc.org/?uid=529

Jag är faktiskt lite intresserad i det klippet också. Bläddrade igenom lite av klippen där och hittade denna. Det varkade inte helt ointressant heller, och om jag inte visste bättre skulle jag tro att det var Dragonball.

 

På tal om Dragonball, så kan jag väl ta upp det när jag ändå är här; det skulle vara i mitt intresse att se något nytt i liknande stil som Dragonball. Jag menar inte kampsporten, utan själva idén att serien tar sig igenom största delen av huvudkaraktärernas liv, från barndomen till vuxenlivet. Å andra sidan är kampsporten inte helt ovälkommen heller.

(Nu kom jag på såhär i efterhand att detta är fel tråd för det här ärendet, beredd på den bestraffning som tilldelas.) :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bläddrade igenom lite av klippen där och hittade denna.

 

Ser ut som Seiji Sawamura från Midori no Hibi.

Om jag minns rätt var han ruggigt stark och hade smeknamnet "devil fist" eller något liknande. Skulle kunna passa på klippet XD

Tackar, Midori no Hibi är nog alldeles korrekt. Hursomhelst vet jag inte om den var någon hit, den föll inte in på det jag letade efter nu när jag vet vad den handlar om. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg ett kort filmklipp på en Animé och vill mkt gärna veta vilken den är, och även ifall den är värd att se.

 

Klippet: http://pown.alluc.org/?uid=529

 

Måste tyvärr göra dig besviken genom att säga att det där kommer inte från en animé. Det där klippet kommer nämligen från introt till spelet Guilty Gear XX #RELOAD.

 

Här har du hela videon: Guilty Gear XX #RELOAD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej!

När jag var liten så fanns det en serie som utspelade sig i sydamerikanska djunglen på inka tiden tror jag att det var... Den handlade om en liten hemlös kille och hans tjej kompis som letade efter ledtrådar om var de kom ifrån, och till hjälp hade de en stor mekanisk guldfärgad fågel som de flög med under resans gång......

Finns det någon som vet vad denna serie heter, skulle så gärna vilja ha tag på den..... :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...