Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...

Jag måste be er om hjälp att hitta en anime film eller serie som jag såg som barn.

Det jag mins är att det handlade om någon sorts poliser i framtiden. Det var en cyborg polis som kunde bli en motorcykel. Det var en manlig cyborg. Dom slogs mot skurkar som använde psyko attacker som alla dog av utom just cyborgen. Har oxå för mig att han blev om programerad och ond en sväng och var då mörk eller svart målad cyborg.

 

Någon som kan hjälpa mig? Den är ganska gamal men vet inte när den gjordes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kommer en request med väldigt vag beskrivning.

 

En ecchi serie som handlar om en tjej som simmar sjukt bra och lever på en flotte med sin pappa(?). Träffar nån kille och joinar skolans swimteam.

 

Haha, mer än så kommer jag inte ihåg, tittade bara på 1 eller ett halvt avsnitt.

 

EDIT: Hon simmar som en fisk? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kommer en request med väldigt vag beskrivning.

 

En ecchi serie som handlar om en tjej som simmar sjukt bra och lever på en flotte med sin pappa(?). Träffar nån kille och joinar skolans swimteam.

 

Haha, mer än så kommer jag inte ihåg, tittade bara på 1 eller ett halvt avsnitt.

 

EDIT: Hon simmar som en fisk? :D

Du tänker på Umisho

 

Sorgligt att dom enda animeerna jag kan är hentai eller ecchi ;_;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kommer en request med väldigt vag beskrivning.

 

En ecchi serie som handlar om en tjej som simmar sjukt bra och lever på en flotte med sin pappa(?). Träffar nån kille och joinar skolans swimteam.

 

Haha, mer än så kommer jag inte ihåg, tittade bara på 1 eller ett halvt avsnitt.

 

EDIT: Hon simmar som en fisk? :D

Du tänker på Umisho

 

Sorgligt att dom enda animeerna jag kan är hentai eller ecchi ;_;

 

:O är det sorgligt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min flickvän sa att hon hade sett lite av en anime som hon inte vet namnet på och det hon säger att den handlar om låter okänt för mig. den handlar tydligen om några personer som undersöker ett övergivet rymdskepp som ändrar sig efter deras tankar och försöker få dem att ta livet av sig eller liknande. dem blir av någon anledning fast där.

 

 

Tack på förhand

 

Godbane

 

PS: lägger till mer info om hon kommer på mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min flickvän sa att hon hade sett lite av en anime som hon inte vet namnet på och det hon säger att den handlar om låter okänt för mig. den handlar tydligen om några personer som undersöker ett övergivet rymdskepp som ändrar sig efter deras tankar och försöker få dem att ta livet av sig eller liknande. dem blir av någon anledning fast där.

Det är Magnetic Rose, den första delen i kortfilmkompilationen Memories. Lysande film, finns utgiven i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min flickvän sa att hon hade sett lite av en anime som hon inte vet namnet på och det hon säger att den handlar om låter okänt för mig. den handlar tydligen om några personer som undersöker ett övergivet rymdskepp som ändrar sig efter deras tankar och försöker få dem att ta livet av sig eller liknande. dem blir av någon anledning fast där.

 

 

Tack på förhand

 

Godbane

 

PS: lägger till mer info om hon kommer på mer.

 

Detta tror jag kommer från ett segment ur filmen Memories. Det är en film med 3 st kortare filmer i sig. Om jag inte minns helt fel så heter även den du pratar om Magnetic Rose eller liknande.

 

edit: lol, Sceleris hann före

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kommer en request med väldigt vag beskrivning.

 

En ecchi serie som handlar om en tjej som simmar sjukt bra och lever på en flotte med sin pappa(?). Träffar nån kille och joinar skolans swimteam.

 

Haha, mer än så kommer jag inte ihåg, tittade bara på 1 eller ett halvt avsnitt.

 

EDIT: Hon simmar som en fisk? :D

Du tänker på Umisho

 

Sorgligt att dom enda animeerna jag kan är hentai eller ecchi ;_;

 

Många tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min flickvän sa att hon hade sett lite av en anime som hon inte vet namnet på och det hon säger att den handlar om låter okänt för mig. den handlar tydligen om några personer som undersöker ett övergivet rymdskepp som ändrar sig efter deras tankar och försöker få dem att ta livet av sig eller liknande. dem blir av någon anledning fast där.

Det är Magnetic Rose, den första delen i kortfilmkompilationen Memories. Lysande film, finns utgiven i Sverige.

 

tack så mycket hon kände igen den på dvd fodralet och blev jätteglad, har beställt den nu.

 

även många tack till gravskopan som också ville hjälpa mig snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den gjordes för 10-15 år sedan. Och den var med svensk sub. Och det är inte AD police.

 

Hmm kan det inte vara Angel Cop då? Fast allt passar inte in i din beskrivning som att han kunde bli en motorsyckel, men därimot åker han runt på en. Annars skulle det stämma rätt bra med just Angel Cop

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den gjordes för 10-15 år sedan. Och den var med svensk sub. Och det är inte AD police.

 

Hmm kan det inte vara Angel Cop då? Fast allt passar inte in i din beskrivning som att han kunde bli en motorsyckel, men därimot åker han runt på en. Annars skulle det stämma rätt bra med just Angel Cop

 

 

Nu när jag tittar på lite klipp av den så kan det nog vara så att du har rätt.

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den gjordes för 10-15 år sedan. Och den var med svensk sub. Och det är inte AD police.

 

Hmm kan det inte vara Angel Cop då? Fast allt passar inte in i din beskrivning som att han kunde bli en motorsyckel, men därimot åker han runt på en. Annars skulle det stämma rätt bra med just Angel Cop

 

 

Nu när jag tittar på lite klipp av den så kan det nog vara så att du har rätt.

Tack för hjälpen!

 

Ttitta på hela, speciellt andra hälften av filmen. Skrattar så jag gråter :D

 

"How am I gonna kill this evil bitch?"

"Fuck and Piss!"

 

guld!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För ett par månader sedan, när jag satt i bilen och väntade på att rödljuset skulle slå om, såg jag att det blängde till i ögonvrån. Tittade och det hållet och såg då rakt in i ett vardagsrum på andra våningen där man på en projektor visade en ytterst udda film. Huvudpersonen satt på en cykel som satt fastspänd på en plattform gjord av plankor och på ett lakan som satt fastspänt så projekterades det en väg framför honom som han trodde att han cyklade på. Platformen styrdes av vad som såg ut som en äldre tant och hela ekipaget blev jagade av män i bilar som försökte skjuta ner dem. Ett par tanter försvarade sig med allehanda verktyg och använde paraplyer för att få till riktigt snäva kurvtagningar så flera av de efterföljande bilarna inte hann med utan körde rakt in i väggen eller ut för stup och exploderade.

 

Stilen på filmen såg fransk ut och av det lilla jag hann se så utspelade sig allt i en mindre stad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

behöver hjälp! letat efter filmen men de e svårt utan nåt att gå på... såg filmen för ganska många år sen, minns den som helt suverän och vill se den igen, men vet ju inte va den heter.

de ja minns från filmen e att de handlar om ett gäng på ett rymdskepp, har för mig att dom landar på nån planet och kommer i kontakt me nåt dom inte sett förut. det dom möter e ett monster som har typ en form som vatten, fast tjockt, kan skapa som en vägg mitt i en gång, och dom fastnar och ligger och flyter i "bubblan" lr va man ska kalla de.

vill så gärna se den igen så hoppas nån kan hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan alla, de är en anime serie som jag verkligen inte har kunnat hitta såg den på dessa länkar: http://pown.it/1651
http://pown.it/1546

de är de ända jag har sett från den :rolleyes:.

Tengen Toppa Gurren Lagann!

 

Den är det många som uppskattar. Mycket.

 

Wow! Tackar så mycket för svaret! Ska bli härligt å nu få kunna se den serien :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
behöver hjälp! letat efter filmen men de e svårt utan nåt att gå på... såg filmen för ganska många år sen, minns den som helt suverän och vill se den igen, men vet ju inte va den heter.

de ja minns från filmen e att de handlar om ett gäng på ett rymdskepp, har för mig att dom landar på nån planet och kommer i kontakt me nåt dom inte sett förut. det dom möter e ett monster som har typ en form som vatten, fast tjockt, kan skapa som en vägg mitt i en gång, och dom fastnar och ligger och flyter i "bubblan" lr va man ska kalla de.

vill så gärna se den igen så hoppas nån kan hjälpa mig.

 

Är det en anime du letar efter?

för det låter lite som http://www.imdb.com/title/tt0096754/

Om man slänger om rymdskepp till ett undervattenslabb. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag Började kolla på en anime såg första episoden föra veckan men såklart glömmde jag bort titteln på animen.

 

Kommer inte heller ihåg så mycket mer än att 2 killar är påväg till sitt klassrumm för att hämmta något, när dom kommer på att tjejerna i klassen ska använda det för att byta om, och för att tjejerna inte ska tro att dom stjäl deras underklädder så gömmer dom sej.

 

då huvud personen gömmer sej under det lilla lärar bordet som står i mitten av classrummet. så är det matte lektion i det klass rummet och Huvudpersonens blivande flickvänn gör något annat istället för att hänga mä på lektionen så läraren ber henne lösa ett tal på tavlan.

och då viskar huvudpersonen som sitter under bordet svaret till henne.

 

och då undrar läraren vem som sa det och börjar kolla runt i klassrummet.

 

då tycker huvudpersonen det är dags att gå ut ur klass rummet.

 

och han kastar sej ut från bordet, och som ursäkt till varför han gömmde sej där så säjer han att han att han hört läraren var en sån bra lärare så han ville ta reda på om det var sant. och sedan springer han ut ur klassrummet.

 

och i sista scenen av episoden så ska han be om ursäkt till hon som löste talet på tavlan men istället för att be om ursäkt så frågar han om dom ska dejta. villket hon går mä på.

 

som sagt det är bara 2 scener jag kommer ihåg hoppas någon känner igen animen och kan svara :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ett svagt svagt minne av en anime från mitten av 80-talet..(kanske)

 

Det handlar om något slags vapen som utvecklas allt eftersom den möter andra vapen, som te.x, svärd - gevär - pansarvagn.. Eller nåt åt det hållet... Har för mig att detta vapen hela tiden vill utvecklas till något starkare, och jag TROR att det i slutändan blir till en bomb och förintar sig själv...?

 

Ledsen att det är en sån kass förklaring, men jag var väldigt liten..:)

 

Skulle vilja veta vad det var iaf, så tack på förhand! (>^.^)>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...