Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag började kolla på en anime imorse men nu har jag glömt bort namnet på den ><

 

Den handlade om en tjej och en kille, tjejen åker konståkning och killen dog i en flygplansolycka och nu är han inne i hennes huvud (alltså, han är ett spöke som ska vara i hennes kropp i 100 dagar)

 

Killen heter Pete (och jag tror Pams i efternamn, något som fick mig att tänka på peter pan) och han är blond, örhänge i örat.

 

Tjejens namn kommer jag inte ihåg, men hon har ett häftigt humör och tävlar på hög nivå. Hon bor hos sin coach och nu tror alla att hon inte klarar av stressen (hon pratar trots allt till sig högt när hon pratar till killen)

 

Någon som har en ide vilken Anime detta är? Såg den på veoh.

Tror den börjar på g, men är väldigt osäker!

Hjälp tack (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej nu är det så att jag inte behöver hjälp med o gissa va det är för anime jag vill se, eftersom jag vet va den heter. =D "Read or Die"

Men jag ville slippa göra en topic om det så drar min lilla fråga här eftersom jag vill veta en sak om animen.

 

När jag söker på t.ex animenfo.com står det att "Read or Die" är ova på 3 delar, det är allt med "Read or Die" som ska finnas då.

men sen har jag sett att den finns som serie också på 26 delar...

är det samma då som ova? fast dom delat upp den i serie delar eller vad >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Okej, är ute efter en anime som jag började se på förut. (minns dock inte varför jag sluta) XD

 

Namnet är som helst bortblåst.

Minns dock att det handlar om nån tjej i en slags pansarvagn som "lever"

och i början får man se när dom tillsammans slaktar några jätte spindlar i en gammal ruinstad ute i öknen. :P

 

Nån som har en hum? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
country road take me home to the place....

....vad hette animen med tjejen som sjöng den?

country road, take me home, to the place, i belooooong, west vagina, county moma, take me home, country road...

sha la la, hey hey, sha la la, hey hey...

 

 

:D

 

 

(ja jag vet. inget svar. jag bara sjöng med.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

country road take me home to the place....

....vad hette animen med tjejen som sjöng den?

country road, take me home, to the place, i belooooong, west vagina, county moma, take me home, country road...

sha la la, hey hey, sha la la, hey hey...

 

 

:D

 

 

(ja jag vet. inget svar. jag bara sjöng med.)

ge mig acess till 18+ och jag förlåter dig :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjo, fick ett tips av en kompis för några dagar sen om en anime han tyckte jag borde se, tyvärr mins jag inte namnet :P

 

Skulle tydligen handla om e kille som gick på nån skola (okej jag vet har beskrivit en miljontals animeer nu)

iaf där träffa han en tjej som bor granne med honom, tjejen häll på med nåt innom musik, dirigent tror jag?

Iaf hon är så lat och städar inte så den här killen mår illa av lukten som kommer från hennes hus så att han tar hand om det åt henne.

 

Nån som kan ha en idé om namnet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjo, fick ett tips av en kompis för några dagar sen om en anime han tyckte jag borde se, tyvärr mins jag inte namnet :P

 

Skulle tydligen handla om e kille som gick på nån skola (okej jag vet har beskrivit en miljontals animeer nu)

iaf där träffa han en tjej som bor granne med honom, tjejen häll på med nåt innom musik, dirigent tror jag?

Iaf hon är så lat och städar inte så den här killen mår illa av lukten som kommer från hennes hus så att han tar hand om det åt henne.

 

Nån som kan ha en idé om namnet?

 

Nodame Cantabile ?

 

Låter som det iaf

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjo, fick ett tips av en kompis för några dagar sen om en anime han tyckte jag borde se, tyvärr mins jag inte namnet :P

 

Skulle tydligen handla om e kille som gick på nån skola (okej jag vet har beskrivit en miljontals animeer nu)

iaf där träffa han en tjej som bor granne med honom, tjejen häll på med nåt innom musik, dirigent tror jag?

Iaf hon är så lat och städar inte så den här killen mår illa av lukten som kommer från hennes hus så att han tar hand om det åt henne.

 

Nån som kan ha en idé om namnet?

 

Nodame Cantabile ?

 

Låter som det iaf

 

Japp denna måste det vara han menade, tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hej!

Är helt ny här på forumet, och blev medlem i första hand eftersom jag håller på att bli galen i mitt försök att komma på vad en viss animé heter.

 

Anyhoo!

 

Den handlar om en polisstyrka som använder sig av nån form av robotar/mechas(?) som dom styr och verkar i (ja jag vet, knappast unikt) men iallafall så bekämpar de robotar som fått virus eller blivit programerade till ondska (oftast konstruktionsrobotar och dylikt) och begår bärsärkagång i tokyo eller nån liknande stor stad i japan. det som står ut är väl att robotarna använder "pistoler" som de höll i sina händer

 

Iaf det jag minns mest av den är att i slutet? (sista jag sett har jag för mig iaf) så tar sig den här styrkan till en robotfabrik som ligger ute i någon form av bukt/havet där någonting gått snett och anfaller robotfabriken och tillslut så förstör de den. huvudpersonen är en kvinna och det försigår en massa runt henne i övrigt i stil med politk på polisstationen

 

vet att det inte är den bästa av beskrivningar men det jag minns mest är när dom ska ta fast nån form av demoleringsrobot (stor som tusan) och när dom anfaller fabriken. vet inte ens om det är en serie eller en film eller nåt annat... :S

 

Tacksam för hjälp. även tacksam för tips ang andra animes med såklart :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...