Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej!

Är helt ny här på forumet, och blev medlem i första hand eftersom jag håller på att bli galen i mitt försök att komma på vad en viss animé heter.

 

Anyhoo!

 

Den handlar om en polisstyrka som använder sig av nån form av robotar/mechas(?) som dom styr och verkar i (ja jag vet, knappast unikt) men iallafall så bekämpar de robotar som fått virus eller blivit programerade till ondska (oftast konstruktionsrobotar och dylikt) och begår bärsärkagång i tokyo eller nån liknande stor stad i japan. det som står ut är väl att robotarna använder "pistoler" som de höll i sina händer

 

Iaf det jag minns mest av den är att i slutet? (sista jag sett har jag för mig iaf) så tar sig den här styrkan till en robotfabrik som ligger ute i någon form av bukt/havet där någonting gått snett och anfaller robotfabriken och tillslut så förstör de den. huvudpersonen är en kvinna och det försigår en massa runt henne i övrigt i stil med politk på polisstationen

 

vet att det inte är den bästa av beskrivningar men det jag minns mest är när dom ska ta fast nån form av demoleringsrobot (stor som tusan) och när dom anfaller fabriken. vet inte ens om det är en serie eller en film eller nåt annat... :S

 

Tacksam för hjälp. även tacksam för tips ang andra animes med såklart :)

 

 

Kanske Applseed Ex Machina?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hej jag letar efter en film jag såg som liten. va nog runt 84-85 hade den på vhs. handlade om en pojke/man så småningom. det börjar med att han kommer flytande på floden in till en by,med ett svärd med en sten sättning på skaftet med en sol och en måne. han växer upp där o lär sig bli samurai av en man, med en stav med järnringar dinglande i toppen.

en dag ramlar en av stenarna bort ifrån svärdet ,bakom ligger en pappersbit . denna pappersbit har en ledtråd som han börjar följa den leder han till vilda västern mm har även ett svagt minne att en pirat skatt e med nånstans filmen e blodig folk delas mitt itu osv

 

hade varit kul om jag hade kunnat få tag på en titel jag har letat i flera år efter denna

 

tacksam för svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Here and there, now and then?

 

Minns en scen, flicka som slängs i fängelse efter blivit grovvt misshandlad. De är i ett stort shepp. De pratar mycket om hur viktigt vatten är.

Minns serien var rätt våldsam, kunde påminnas lite om Schinderslist.

Minns ett öken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slajmost: Inte ifrån någon anime. Det där är Dizzy från Guilty Gear-serien.

Aha. Tusan, dock såg jag en flash video då någon forme av henne var där dock fanns de ingen svans, kom ihåg att hon grät sedan så kom de två vingar med den stilen Dizzy hade. Aja tackar för infomationen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slajmost: Inte ifrån någon anime. Det där är Dizzy från Guilty Gear-serien.

Aha. Tusan, dock såg jag en flash video då någon forme av henne var där dock fanns de ingen svans, kom ihåg att hon grät sedan så kom de två vingar med den stilen Dizzy hade. Aja tackar för infomationen.

Har för mig att X-serien har animerade öppningsekvenser. De kan komma därifrån. Dra iväg till youtube och titta vettja :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slajmost: Inte ifrån någon anime. Det där är Dizzy från Guilty Gear-serien.

Aha. Tusan, dock såg jag en flash video då någon forme av henne var där dock fanns de ingen svans, kom ihåg att hon grät sedan så kom de två vingar med den stilen Dizzy hade. Aja tackar för infomationen.

Har för mig att X-serien har animerade öppningsekvenser. De kan komma därifrån. Dra iväg till youtube och titta vettja :)

 

Skit, du hade rätt >.<. Aja tack för svaren :-). Nu ställs de en ny fråga. Om någon vet vilken serie detta kan vara:

http://pown.it/774

Våre tacksam som *** ifall någon vet vilken de är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hej alla! Ny här.

Tänkte kolla med er om ni kanske vet vilken anime det är jag har kollat lite lätt på, för att få det ur vägen. Oerhört frustrerande att jag inte kan hitta den.

 

Jag hann bara se ett eller två avsnitt och dessa var precis i början av serien.

Den kretsar kring en ung manlig karaktär som har psykiska krafter vilka han kan böja och på annat sätt forma eller förstöra objekt. Han kan säkert mer än så men det var vad jag han se, i vilket fall som helst. Han går i skolan och har där problem med ett gäng översittare som han inte riktigt vågar stå upp mot. Han har också någon sorts skyddsängel som vakar över honom. En kvinnlig karaktär med blått hår och blå utstyrsel.

Han råkar snart på andra karaktärer med samma eller liknande krafter och snart nog blir serien väldigt blodig och våldsam.

 

Tipps om vad det kan vara för serie?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej alla! Ny här.

Tänkte kolla med er om ni kanske vet vilken anime det är jag har kollat lite lätt på, för att få det ur vägen. Oerhört frustrerande att jag inte kan hitta den.

 

Jag hann bara se ett eller två avsnitt och dessa var precis i början av serien.

Den kretsar kring en ung manlig karaktär som har psykiska krafter vilka han kan böja och på annat sätt forma eller förstöra objekt. Han kan säkert mer än så men det var vad jag han se, i vilket fall som helst. Han går i skolan och har där problem med ett gäng översittare som han inte riktigt vågar stå upp mot. Han har också någon sorts skyddsängel som vakar över honom. En kvinnlig karaktär med blått hår och blå utstyrsel.

Han råkar snart på andra karaktärer med samma eller liknande krafter och snart nog blir serien väldigt blodig och våldsam.

 

Tipps om vad det kan vara för serie?

 

Du tänker på serien "Ayakashi", och för att klargöra det ännu mer så menar jag inte följande: Ayakashi Japanese Classic Horror, Tenpou Ibun Ayakashi Ayashi. Utan bara Ayakashi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej det jag kommer ihåg av animen är att det handlar om en klantig häxa som ska kalla till sig sin följeslagare (som ska vara ett djur) men hon råkar göra fel och kallar till sig en människo pojke från en annan dimension där det inte finns magi. han får tidigt i serien ett svärd som kan prata. Skulle bli hur glad som helst om nån visste vilken den är Smile

kram

 

Det högst sannolikt Zero no tsukaima du tänker på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...