Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 4 weeks later...

Jag har en anime i huvudet som jag inte kan komma på vilken det är. Jag minns att jag bara 'zappade' igenom 2 avsnitt, varav 1 av dem var andra säsongen/OVA:n. Det handlade om någon skola, där ungarna lärde sig att slåss genom att spela musik. Eller något. Det var någon tjej som hade en vargliknande kompanjon som hette Wolfis, iaf. Och huvudrollen var en kille som tydligen slogs med någon rödhårig tjej.... ja... någon som vet vad jag yrar i? :s

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Letar efter en anime som handlar om några killar som ska lära en tjej att bli en "lady" (typ). Tror att de bor i samma hus också och för att slippa betala hyra så ska dem lära upp henne...........

 

Det är allt jag minns, någon som känner igen något?

Yamato Nadeshiko Shichihenge, 2/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

do u guys/gals know of a manga starting with 1 magician girl

(has a pig i think as companion)

that meets a strange boy in some town.

The boy claimes to be a transformed monster of some sort

(I think lizard maybe or dragon) by a "master magician" that master is a old man that also the girl is searching for. + in combat the girl can envoke parts of the boys monster powers (i.e he gets a monster hand)

could be manga or anime

 

/ledsen för engelskan trodde ja var inne på en utrikisk hemsida :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nja sådär jättemånga fler ledtrådar har ja typ inte, såg de för 4-5 månader sen kanske, stilen är lite lik fairy tale. tror ja såg de på en sån där streamhemsida vid namn watchani.me fast börjar bli lite skeptisk te det då jag har nästan finkammat den :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hej alla.

 

Några år tillbaka så började jag titta på en anime som inte var klar och glömde bort den totalt. Nu vill jag se klart skiten för jag har för mig att den var spännande där jag slutade.

 

Tror att det räcker med att jag säger att den handlade om en tjej som gick på någon form av skola som hölls av en döds gud av något slag.

 

Denna tjejen och alla andra på skolan hade som uppgift att tillsammans med sin partner ( som också är vapen ) samla ihop 99 själar från demoner och en själ från en häxa för att vapnet ska bli starkare eller något i dess like.

 

Vet ni vilken anime det är så borde den beskrivningen räcka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Försöker hitta en anime jag såg för ca ett halvår sedan, konstigt nog kommer jag inte på vilken det kan vara ur min lista.

 

Det jag kommer ihåg är att den utspelar sig under "highschool". Speciellt en scen, huvudpersonen man följer är en kille, han äter tillsammans med 2 tjejer lunch högst upp på skolans trappa(innan man går ut på takekt). En av tjejerna verkar lite slö och hon fattar ett tycke för honom, så hon äter det han väljer ut från lunchen. En dag när han ska upp dit och äta så är dem inte där eftersom något hänt bla. bla.

 

Inte mycket att gå på och kan verkligen passa in på många serier... någon som känner igen ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försöker hitta en anime jag såg för ca ett halvår sedan, konstigt nog kommer jag inte på vilken det kan vara ur min lista.

 

Det jag kommer ihåg är att den utspelar sig under "highschool". Speciellt en scen, huvudpersonen man följer är en kille, han äter tillsammans med 2 tjejer lunch högst upp på skolans trappa(innan man går ut på takekt). En av tjejerna verkar lite slö och hon fattar ett tycke för honom, så hon äter det han väljer ut från lunchen. En dag när han ska upp dit och äta så är dem inte där eftersom något hänt bla. bla.

 

Inte mycket att gå på och kan verkligen passa in på många serier... någon som känner igen ?

 

Jo, käka lunch med ett par tjejer på eller kring taket av skolbyggnaden passar nog in på ett hundratal serier men just det du beskriver låter som avsnitt 5 av Kyoto Animations Kanon, när Yuuichi äter lunch med Mai och Sayuri första gången.

 

Jj6_A.jpg

 

aNj2i.jpg

 

JiVwS.jpg

 

<3 Blu-Ray-utgåvan ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...