Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Letar efter en anime serie.

2-3 år sen man såg den kanske?

Minns inte om det var en kort serie eller om jag bara sluta kolla men tyckte den var intressant.

Handlar typ om en liten kille.

En dag på väg hem från skolan så ser han typ (jag vet inte om hon blir jagad eller bara sitter där uppe) men han ser en tjej högst upp på en skorsten till en fabrik typ.

Hur som helst hjälper han henne, och nånstans i serien så drar han in i hennes värld med nån elak snubbe o massa barn. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej igen :) jag sitter och funderar på en gammal SERIE SOM gick på teve här i sverige för ett tag sen. kmr inte ihåg om den var på svenska / engelska.

 

MEN, det är en mecha iaf, och dom kan transformera sig från Flygplan till robootar som är ute I rymden och slåss.

 

Kan också säga att dom är bara ute i rymden och fightas.

 

säkert en serie från kring 95-00 . inte säker.

 

 

Någon som har en aning ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det låter lite som robotech, men kan inte dra mig till minnes att den sändes på tv. Den finns i alla fall svenskdubbad, eller ja de första ~24 avsnitten finns.

 

mumma! Nu ska man bara komma ihåg vilken del man såg själv XD finns ju 3st . Tackar för svar iaf :D gött med kult

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
hej

 

letar efter en anime som jag tyvär inte komer i håg namnet på men tänkte fråga om ni kanske vet vilken det är jag söker.

det handlar om en kille som hamnar i en annan värde där tjejer kör stora robotar som han råkar ramla in i en av dom och det vissar sig att dom har en mätare som vissar hur bra kompiitabla dom är med förarna normalt går dom här mätarna på plus men när han kör går dom ner på minus i stället.

 

serien har en harem känsla och det finns en tjeje från han värld som också hamnar i trubel en hel del

 

 

vet inte om detta är till räckligt att gå på men hoppas det

 

tack för svaren i förhand

 

Dual Parallel! Trouble Adventures låter det som.

 

Det kan även vara

Isekai no Seikishi Monogatari, är dock ingen mätare eller negativt värde i denna (den är i övrigt väldigt sevärd).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

hej

 

tack för svaren söker nu en anan anime

är dålig på namn. den handlar om en kille som för ärva en ö har jag för mig sen komer det en massa tjejer som säger att dom är hans systrar eller något sånt.en soker söt anime

 

i början av första avsnitet är tonen väldigt grå han är en medel student och mäniska sen får han nyheterna och allt förändras

tack i förhand för svaren

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Tjena tjena, då är man tillbaka igen ett år senare med samma fråga jag citerar mig själv.

 

Hej jag är ny här och tänkte se om någon av er kan lista ut vilken film det är jag söker, har inte så jätte mycket information. Det var så här att jag var på ett nätcafé kring 2003-2005 så filmen kan inte vara nyare än så. Och när man satt o väntade på en dator så hade de en film som spelades upp. Filmen var grym lång om jag minns rätt och den scenen som jag kommer ihåg mest var att en flintskallig man (kanske en munk?) blev "dömd" av någon härskare med mörk röst han som blev dömd var på knä uppe på någon slags orange pyramid eller något. Har väldigt svagt minne av denna filmen men minns att den var grymt bra. Kan tänka mig att den måste vara ganska känd då de inte borde spela upp okänd anime bara sådär. Kan ha varit Sci-fi inslag minnet är väldigt luddigt.

 

Väldigt tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

En serie jag sätt men glömt att lägga i listan, en kille kommer ner från bergen där han med sin far tränat "kampsport" och överlevnad. Han kommer ner till staden för att lära sig mer om livet, han ska bo hos en grupp systrar(?) och råkar träffa flera av dem på ett ovanligt sätt i en galleria. Han kommunicerar med sin far genom att skicka ett brev via pilbåge.

 

Det är vad jag kommer ihåg, några bud? :)

 

EDIT: lyckades hitta vad jag letade efter, Asu no Yoichi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena tjena, då är man tillbaka igen ett år senare med samma fråga jag citerar mig själv.

 

Hej jag är ny här och tänkte se om någon av er kan lista ut vilken film det är jag söker, har inte så jätte mycket information. Det var så här att jag var på ett nätcafé kring 2003-2005 så filmen kan inte vara nyare än så. Och när man satt o väntade på en dator så hade de en film som spelades upp. Filmen var grym lång om jag minns rätt och den scenen som jag kommer ihåg mest var att en flintskallig man (kanske en munk?) blev "dömd" av någon härskare med mörk röst han som blev dömd var på knä uppe på någon slags orange pyramid eller något. Har väldigt svagt minne av denna filmen men minns att den var grymt bra. Kan tänka mig att den måste vara ganska känd då de inte borde spela upp okänd anime bara sådär. Kan ha varit Sci-fi inslag minnet är väldigt luddigt.

 

Väldigt tacksam för svar.

Hokuto no Ken?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Hokuto no Ken?

 

 

 

 

Den såg riktigt häftig ut, tack för tipset men det var inte den. Det kändes som att stilen var rundare på figuren (munken) då som ja minns. Ja har ett minne av färger orange jag vet inte om de var himlen som var orange eller om hela miljön hade en orange nyans... svårt som fan och jag har försökt klura ut vilken det är i år...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hejsan!

 

Har glömt namnet på en film jag såg för ett tag sedan och hoppas att ni kan hjälpa till.

Handlar om en liten flicka som gillar att skriva och vill bli författare.

Hon träffar senare en pojke som arbetar med att tillverka fioler.

 

Kommer tyvärr inte ihåg namnen eller så mycket detaljer.

Någon som vet vilken jag menar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan!

 

Har glömt namnet på en film jag såg för ett tag sedan och hoppas att ni kan hjälpa till.

Handlar om en liten flicka som gillar att skriva och vill bli författare.

Hon träffar senare en pojke som arbetar med att tillverka fioler.

 

Kommer tyvärr inte ihåg namnen eller så mycket detaljer.

Någon som vet vilken jag menar?

Det låter som Whisper of the Heart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...