Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag vet inte om detta var en anime. Det var något tecknat som sändes dubbat på tysk TV innan 1998 så chansen finns.

 

I scenen jag kom att tänka på skenar ett strömlinjeformat tåg i en tunnel, möjligen tunnelbana. Bromsarna kan av någon anledning inte användas så en av hjältarna får dra åt en manuell broms, tänk ett skeppshjul lagt på sidan. Tåget hinner därmed stanna precis innan slutet av en underjordisk station.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Har problem att komma på vad animen jag såg för ett tag sen heter.

Det handlar om en grupp personer i universitetet/eller dylikt, som har en manga/anime fanclub,

där de brukar sitta och kolla anime om dagarna och diskutera osv. :>

Sen är det nån tjej som joinar och är lite anti först sen blir hon tillsammans med en av killarna,

och ja. Kommer inte ihåg så mycket mer än så ;C Eller jo, "anti-tjejen" och en annan tjej i fancluben är med i en cosplay i ett avsnitt. Hehe

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har problem att komma på vad animen jag såg för ett tag sen heter.

Det handlar om en grupp personer i universitetet/eller dylikt, som har en manga/anime fanclub,

där de brukar sitta och kolla anime om dagarna och diskutera osv. :>

Sen är det nån tjej som joinar och är lite anti först sen blir hon tillsammans med en av killarna,

och ja. Kommer inte ihåg så mycket mer än så ;C Eller jo, "anti-tjejen" och en annan tjej i fancluben är med i en cosplay i ett avsnitt. Hehe

Det borde vara Genshiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hej!

 

Jag är ny på det här stället...=) Jag undrar om någon kan hjälpa mig...???

En film från 80-talet tror jag. Endast tjejer på ett rymdskepp, ett monster tränger sig in och på nått konstigt sätt lyckas en av tjejerna bli gravida. Barnet visar sig vara en pojke som växer väldigt fort.

Flera av tjejerna dör under filmens gång... Det pratas om ett skepp Aconcagua??

 

Någon som vet??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Har vart på jakt efter titeln på en viss anime ett tag nu. Vi hyrde den på VHS för många år sedan. Jag minns inte så mycket av den, men jag tror det utspelade sig i rymden (på ett rymdskepp, gissningsvis). En scen jag minns tydligt är att en kvinna fick en baby som växte och blev vuxen onaturligt snabbt. Huvudpersonen (eller åtminstånde en av dem) var på framsidan av kasettfodralet. Hon var rödhårig och hade någon typ av pistol/gevär. Serien/filmen verkade vara relativt gammal. Skulle gissa att den var från 90- talet.Inte mycket att gå på, men nån kanske känner igen det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom min trogna följseslagare och slav Boda misslyckades med att ta reda på vad den här serien heter så vänder jag mig nu till hela communityn.

 

Namnet som jag minns är Oni, men det är bara en förkortning av titeln på serien.

 

Vad jag minns om serien:

  • Verket är antingen sen 80-tal eller någon gång av 90-talet, jag skulle gissa på första halvan av 90-talet men är inte säker.
  • Så vitt jag vet subbades bara ett avsnitt av serien (kan ha kommit fler)
  • Huvudpersonen anses av byinvånarna vara en demon, han hittades av sin "farfar" i skogen när han var en baby och han hade ett horn i pannan iirc (byborna är också rädda för honom)
  • Jag har för mig att farfadern dör i avsnittet
  • Han använder en katana eller katana liknande vapen, han har så vitt jag minns mycket blått på sig, om jag inte minns fel så hade en antingen svart eller möjligen blått långt hår
  • I första avsnittet så räddar han en tjej i byn från ett... vildsvin tror jag det var (om jag minns rätt så jagade han vildsvinet så det var därför hon hamna i fara från första början) tjejen har också en lillebror.
  • Han kan förvandla sig till en stor demon liknande historia
  • Han slåss mot en grupp personer som också kan förvandla sig, men denna gruppen är mer högteknologisk än byborna
  • Så vitt jag minns så hann man bara se enstaka ur den gruppen och jag tror bara han slogs mot en av dem
  • Avsnittet var 30-40minuter långt iirc, kan ha varit en OVA-serie

 

Ringer det några klockor hos någon?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom min trogna följseslagare och slav Boda misslyckades med att ta reda på vad den här serien heter så vänder jag mig nu till hela communityn.

Din trogna följeslagare och herre Sceleris till räddningen!

 

Serien du söker heter Touma Kishinden Oni (Kijinden enligt ANN, men jag litar mer på Wikipedia), ingen fråga om saken. Men du minns fel om formatet: det var en TV-serie på 25 avsnitt à 8 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...