Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Första bilden törs jag lova är från ett otome spel, Chei soft heter nog företaget som har gjort det också men dom verkar inte ha någon hemsida.

 

Mitten bilden kan vara en original bild och inte basera sig på något, jag vet faktiskt inte.

 

Den sista bilden ser också ut att vara från ett otome spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Hej jag letar efter en anime som jag såg typ 3 - 4 år sedan

 

De handlar om en kille i typ medelålder som letar efter någon/något och reser runt i arabstaterna och han blir tilfånga tagen och torterad på en het sten men han rablar typ någon ramsa ur koranen hella tiden och all smärta försvinere sen får de han att bevisa sin tro på alla genom att huga en kniv genom handen och när han har rablat ramsan ser man att hans ögon typ glöder.

han lyckas rymma/de släper han fri med en kvinna som inte har någon tunga

 

Någon som vet ??? ???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag letar efter en anime som jag såg typ 3 - 4 år sedan

 

De handlar om en kille i typ medelålder som letar efter någon/något och reser runt i arabstaterna och han blir tilfånga tagen och torterad på en het sten men han rablar typ någon ramsa ur koranen hella tiden och all smärta försvinere sen får de han att bevisa sin tro på alla genom att huga en kniv genom handen och när han har rablat ramsan ser man att hans ögon typ glöder.

han lyckas rymma/de släper han fri med en kvinna som inte har någon tunga

 

Någon som vet ??? ???

 

nån promo anime från Irak/Iran eller? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag letar efter en anime som jag såg typ 3 - 4 år sedan

 

De handlar om en kille i typ medelålder som letar efter någon/något och reser runt i arabstaterna och han blir tilfånga tagen och torterad på en het sten men han rablar typ någon ramsa ur koranen hella tiden och all smärta försvinere sen får de han att bevisa sin tro på alla genom att huga en kniv genom handen och när han har rablat ramsan ser man att hans ögon typ glöder.

han lyckas rymma/de släper han fri med en kvinna som inte har någon tunga

 

Någon som vet ??? ???

 

nån promo anime från Irak/Iran eller? :P

 

Nej De var en Man från japan som reste runt i arabstaterna tror han var arciulog

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag letar efter en anime som jag såg typ 3 - 4 år sedan

 

De handlar om en kille i typ medelålder som letar efter någon/något och reser runt i arabstaterna och han blir tilfånga tagen och torterad på en het sten men han rablar typ någon ramsa ur koranen hella tiden och all smärta försvinere sen får de han att bevisa sin tro på alla genom att huga en kniv genom handen och när han har rablat ramsan ser man att hans ögon typ glöder.

han lyckas rymma/de släper han fri med en kvinna som inte har någon tunga

 

Någon som vet ??? ???

Yugo the Negotiator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en liten fråga, finns det någon anime som utspelar sig (iaf delvis) på Påskön? Har nämnligen minnen från yngre-år där en man springer runt på påskön och ser allämnt uppskrämd ut för att sedan bli mosad(?) av en av påskgubbarna.

 

Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.animemusicvideos.org/members/members_videoinfo.php?v=147151

 

Efterlyser namnet på animen mellan 00:45 och 00:50, scenen på taket. En lista på möjliga val finns på sidan. Jag, måste, ha.

 

Grym AMV måste jag säga! Vill passa på och fråga om vad för serie det är i klippet som är runt 3.40, tjejen med kjolen ser spännande ut :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon?

Ge mer info. När var detta? 90-tal? 80-tal? Såg du på TV? Svensk TV? På köpvideo? Hyrvideo? Var det svenskt tal? Svensk text? Engelskt tal? Såg du några företagsloggor (MANGAAAAAA!!!)?

Vet tyvärr inte om det var svenska eller inte såg den på VHS. Den såg ut att vara från ungefär sent 80-tal eller tidigt 90-tal.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en liten fråga, finns det någon anime som utspelar sig (iaf delvis) på Påskön? Har nämnligen minnen från yngre-år där en man springer runt på påskön och ser allämnt uppskrämd ut för att sedan bli mosad(?) av en av påskgubbarna.

Det där låter väldigt mycket som Cyborg 009. Om jag minns rätt var det ett avsnitt ganska mycket i början som utspelade sig på påskön.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg en anime när jag va typ 6. den gick på TCC.

 

kommer inte ihåg så mycket. men det jag kommer ihåg e att det va i framtiden, världen va typ ödelagd, hjältarna drog runt i nån form av bilar och dom onda drog runt i liknande bilar men med nån form av vapen gjorda av typ rankor och stenar.

kommer inte ihåg så mycket mer. den va grymm då, hoppas den fortfarande e det. kan ni hjälpa mig komma på vad det e för nån?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@sayase

steel angel kurumi, tyckte den i mitten såg bekant ut så kollade på animefilms på dvd fodralen och såg då att det var den.

Japp det är helt säkert Steel Angel Kurumi.

 

Jag har en liten fråga, finns det någon anime som utspelar sig (iaf delvis) på Påskön? Har nämnligen minnen från yngre-år där en man springer runt på påskön och ser allämnt uppskrämd ut för att sedan bli mosad(?) av en av påskgubbarna.

Det där låter väldigt mycket som Cyborg 009. Om jag minns rätt var det ett avsnitt ganska mycket i början som utspelade sig på påskön.

Tackar, vet du villket avsnitt det kan tänkas vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg en shoujo-ai anime för några år sen som handlade om en tjej som arbetade i ett bibleotek där varje bok är en värld.

Men hon hade flytt från jobbet in i böckerna, men där kan hon bara stanna i varje väld 16 år.

I ena världen finns det en tjej som blir förälskad i henne och som upplever när hon flyttar värld och börjar jaga efter henne.

 

Har försökt nu ett tag me kan absolut inte komma på namnet...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Negi: Avsnitt 5. Det är en scen i början (det är natt, för övrigt) när en man blir jagad av statyerna på påskön. Han blir dock inte mosad, utan bara så uppskrämd att han ramlar ner för en klippa.

 

"Jätte! Sov i Legenden" heter avsnittet på den svenska dubben.

 

Tackar precis den jag letade efter. Måste ha sett den på VHS någon gång för x-antal år sedan :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Negi:

Kollade också efter ett gammalt cyborg 009 avsnitt förut.

Kom bara ihåg att det var nån anime serie med en vampyr i som sen visade sig vara en robot egentligen. Visste ju inte då att det var cyborg 009 jag letade efter. (fick lite hjälp här av gossarna) XD

 

Men kommer ihåg att det var ett grymt avsnitt, som sen visade sig vara så jävla ruttet tecknad och ännu sämre dubbat...

 

snacka om att jag vart besviken. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...