Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime 2007


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

tror den är nerlagd (av subbarna), antingen i brist på raws, eller för att den är licenserad, tror den blev det nästan samtidgt som den började sändas.

 

helt ärligt så verkade trailern mycket bättre än vad serien egentligen var, eller iaf den delen som subbades.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg två första avsnitten av Gigantic Formula. Verkar regna in massa serien som blir att följa. Lite NGE känsla på de två första avsnitten på denna, dock är killen inte lika emo som Shinji. Verkar lovande helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shinsen bryr sig ju inte om licenseringar, fast dom stoppade på avsnitt 4 av någon konstig anledning.

 

Bakakozou subbar fortfarande men dom subbar inte så himla snabbt 12 avsnittet kom idag iaf ^^ *subben dvs*

Alla avsnitt finns annars ute som raws.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Koutetsu Sangokushi, väldigt bra serie bortsett från ett större irritationsmoment... vissa av killarna ser ut som tjejer, varför är dem inte tjejer!? Speciellt med tanke på att de andra killarna behandlar dem som tjejer eller nästan iaf. Väldigt synd tycker jag faktiskt, skulle varit så mycket bättre då ifall de var tjejer. Meh, har säkert subblat över en bitvis shonen-ai eller nåt :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Monster Princess verkar vara en serie helt i min smak. Hoppas att den har lite mer inslag av avsnitt två typen där sessan går berserk. :D

Hoppas också att Hiro kan bli lite tokig ala Maebara Keiichi (dom gånger han blir det). OP + ED är riktigt bra för övrigt. Huga! Huga? Huuuuuga~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med om att Kaibutsu Ojou började trevlig, alla serier som innehåller en flicka med röda ögon och motorsåg måste få ett plus i kanten ;)

 

Mina favoriter den här säsongen har blivit Sola och Touka Gettan. Sola har en trevlig stämning, bra röstskådespelerskor (Mamiko Noto och Mai Nakahara) samt att jag väntar mig mycket av Hisaya Naoki.

 

Touka Gettan känns verkligen annorlunda, den har även mycket trevlig animation (Carnelians karaktärsdesign) och musik samt att Studio Deen har struntat i CG draken den här gången...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trevlig nyhet på Moonphase idag. En andra säsong av Genshiken har bekräftats och ska börja sändas i höst. Den ska utspela sig efter OVAerna och det nämns specifikt att Ogiue ska vara med.

 

Har inte hunnit se Genshiken än, men det verkar vara en bra serie så en andra säsong är väl inte helt fel. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellsing OVA III, riktig hellsing äger, inte som den andra s.k. hellsing serien, här är kvalite och massor av blod :D

 

ser faktiskt fram emot Devil May Cry, sen i juni också, såg promo2 (iofs så var det mest reklam för dmc4), som man fick se lite glimtar av animen i, stilen påminner mest om Hellsing animen, alltså inte Ultimate Hellsing (OVAn).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellsing OVA III var riktigt rå den! ;)

 

Jag vet inte om jag tycker om hellsing ova:n än, klarar inte riktigt "humor inslagen" och sen är det ju tyvär en total avsaknad av bra musik. Musiken gör ju hela stämningen i den första hellsingserien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Musiken i Hellsing OVAn smiskar ju smutsen ur serien vad gäller att skapa stämning och smälta in med animationen. Musiken i den första serien känns som så ofta mest som konstant gående kuliss. I OVAn så känns betydligt mer genomtänkt och smälter ihop med det som faktiskt händer. Ett bra exempel är "Hurry, hurry, HURRY!!!"

 

Serie:

mrn828.jpg

 

OVA:

wS89nG.jpg

 

Tycker den senare är mycket bättre, i synnerhet vad gäller musiken. Mitt enda klagomål skulle vara att pistolljudet är för mesigt. Så stora pistoler ska ha ett mycket fetare metalliskt ljud och inte låta mindre än vad min 9mm Neunhausen gör. Hellsing OVAn är allt vad serien borde ha varit. Och vad gäller humorinslagen så har Sceleris låtit mig erfara att de finns i mangan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har man sett en till ny vår serie, Ookiku Furikabutte. Verkar vara i klass med Major (som jag älskar). Den verkar ha en skön härlig handling och en mjukis Pitcher. Baseboll serier är hur kul som helst att kolla på. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har man sett en till ny vår serie, Ookiku Furikabutte. Verkar vara i klass med Major (som jag älskar). Den verkar ha en skön härlig handling och en mjukis Pitcher. Baseboll serier är hur kul som helst att kolla på. :D

 

såg första avsnittet av den igår, var rätt ok. Managern är dock helskön :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...