Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion


TheFluff
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

nu har jag också sett det!

 

spoiler 20

håller med känns ganska säkert att det blir en säsong till, trevligt tycker jag. Hoppas det inte dröjer alldeles för länge innan den säsongen börjar bara... alltid jobbigt att vänta! Och man har inte fått se Orange-kun med mutation(?) än heller. Tycker det skulle kännas lite dumt ifall han hoppade in nu mot slutet helt plötsligt och skrika, "You dudes are all n00bs, I will Pawn you!!!11!!!"
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vart finns det likheter med Death Note och Gundam Seed?

OK, rättelse, Gundam SEED Destiny. Lelouch = Shinn, eller så verkade det. Fast Lelouch är inte emo och fan så mycket roligare. :D

Litet får jag stå rättad i avsnitt 19 :P

 

Så ok, delvis GS med ett sådant exemplariskt nästan plagierat avsnitt.

Men annars så nepp, ser inga likheter och jag brukar kunna hitta likheter rätt fort :P

 

Och nja, Lulu är rätt så emo, bara det är rätt sak, finns två saker som gör honom galen, vilket syns i de avsnitt jag sett i alla fall. Vad dessa två saker är säger jag inte men ni kan säkerligen gissa :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varning: USA-fanboy detected.

 

Hursomhelst så utspelar sig Geass inte i framtiden. Den utspelar sig i ett alternativt universum. Britannia != USA. Serien handlar inte om "antiamerikanism". Sluta läsa in så mycket i allt.

 

Tolkade det som att i detta alternativa universum så blev det Brittiska imperiet inte av med sina kolonier utan lyckades istället utvidga dom,sammt stoppa eller förhindra den amerikanska revolutionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 22
ok... OMG ;), snacka om vändning, det där hade jag inte räknat med.

Undrar hur resten av världen kommer reagera på det här...

 

Avsnitt 22

Håller med, defintivt en shock, precis när dem kommit överens så utvecklas "absolute command", och luloch råkar säga till henne att döda alla japaner! Hade inte ens tänkt tanken att det kunde urarta sig på det här visset. Men är jäkligt tacksam för att det är minst en säsong till. Sen undrar jag vem som Kejsaren kallar för idiot, ja menar man får uppfattningen att han snackar om luloch, men... så vitt han vet så borde han vara död... iofs så vet den "allsmäktiga" kejsaren antagligen allt, men ändå.

Är lite nyfiken på vad CC menade med "är han också..." (kanske inte ordagrant men nåt liknande).

 

f.ö. så känns det som om första säsongen kommer att sluta i en enorm cliffhanger. Nån som vet när nästa börjar efter denna? hoppas till hösten eller tidigare, men man vet aldrig =(

 

Och nja, Lulu är rätt så emo, bara det är rätt sak, finns två saker som gör honom galen, vilket syns i de avsnitt jag sett i alla fall. Vad dessa två saker är säger jag inte men ni kan säkerligen gissa

 

Vad menas? Som jag uppfattar det är han enbart lite maktgalen, men inte galen i den mening som jag uppfattar att du menar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"]Och nja, Lulu är rätt så emo, bara det är rätt sak, finns två saker som gör honom galen, vilket syns i de avsnitt jag sett i alla fall. Vad dessa två saker är säger jag inte men ni kan säkerligen gissa

 

Vad menas? Som jag uppfattar det är han enbart lite maktgalen, men inte galen i den mening som jag uppfattar att du menar det.

Han är galen ja. Mest pågrund av en sak; Nunalli.

 

Vilket även är vad han blir emotionell över, samt Suzaku och om man ska tro den senaste utvecklingen även Euphie.

Men så som det ser ut med vad som hände i avsnitt 21 så har hans tycke om henne ändrats rätt rejällt.

 

Ska bli spännande att se. Och det var helsike vad dåligt kodad sidan är med spoilers då om man citerar så syns vad som står i "hidden" taggen...

 

Vilket inte var speciellt bra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kom death note in i denna bild må jag fråga ? ^^ har inte skrivit på lägne måsteju säga nåt så man inte glöms ;)

Skulle säga att det är för att båda titlarna är uppe i lika många avsnitt, och så är de i grunden väldigt lika varandra. Tendenserna att jämföra dem finns där så att säga =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha, nu får man vänta till sommaren för att se avsnitt 24 och 25 av Code Geass. Avsnitt 23 bjöd ju inte på något annat av det man förväntade, även om man redan halvvägs märkte att de lämnade en massa lösa trådar till framtida avsnitt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förväntade du dig det som skulle hände i avsnitt 23?! Själv vart jag chockad. ;) Jävlar va bra denna serie är, men som sagt så suger det hårt att behöva vänta nu. :(

Ja, såklart:

spoiler avsnitt 23

Euphie dog, Orange-kun "väcktes" till liv, Lelouch satte igång en ordentlig attack osv :P

 

Fast en grej jag märkte var att C.C började prata med en viss person i andra halvan av serien, och hon kallade henne för "Marianne", dvs Lelouchs och Nunnalies mor? :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt, utan tvekan bästa serie denna säsong. Ep 23 var en riktig killer, bokstavligt talat. Drama och karaktärer på allra högsta nivå. Geass är faktiskt nästan i nivå med Juuni Kokki på drama-fronten - dock har den en bit kvar till att ha karaktärer lika trovärdiga och mänskliga som Juuni Kokkis.

(Jag anser att Juuni Kokki är mätstickan när det gäller drama och karaktärer. :V)

 

Spoilers ep 23

Har Suzaku Geass nu? ARR! Den här serien är verkligen hård mot sina karaktärer... Som sagt, drama på högsta nivå. Karaktärernas samspel och drivkrafter är verkligen trovärdiga.

 

Och så ironiskt att serien avslutas på samma sätt som den började: Lelouch skjuter en av sina familjemedlemmar. Jag ser verkligen fram emot säsong 2!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha läst resumén tog jag mig själv i kragen och spanade in serien. Tack för det, för grymt bra är den. Mycket drama nu mot slutet, och visst fan sitter man och tänker "fan att det blev så". Känns som att vår käre huvudroll har målat in sig i ett hörn. Ska bli intressant att se hur det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...