Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion


TheFluff
 Share

Rekommenderade inlägg

23

Okej, nu har jag också sett 23... underbart. gillar fortfarande inte Suzaku, varför kunde dem inte dödat honom istället? Och varför ge honom geass. Hur som helst så är Lelouch verkligen galen nu, det är i stort ingen tvekan om det. Undrar ifall de två alldeles för sena avsnitten 24 och 25 avslutar serie, eller bara allmänt sena. gissar på det senare...

Och Im the goddess of victory, Im youre future wife! sry, i made a deal with the devil so i cant spend time with god... okej något försimplad och förvanskat citat, men bra var det! Längtar verkligen till nästa avsnitt, är som skrivet inte förtjust i att de slaktade Euphie, kändes som dem slängde iväg en viktig person, ungefär som i S-strain, som hämmar seriens styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

23
Okej, nu har jag också sett 23... underbart. gillar fortfarande inte Suzaku, varför kunde dem inte dödat honom istället? Och varför ge honom geass. Hur som helst så är Lelouch verkligen galen nu, det är i stort ingen tvekan om det. Undrar ifall de två alldeles för sena avsnitten 24 och 25 avslutar serie, eller bara allmänt sena. gissar på det senare...

Och Im the goddess of victory, Im youre future wife! sry, i made a deal with the devil so i cant spend time with god... okej något försimplad och förvanskat citat, men bra var det! Längtar verkligen till nästa avsnitt, är som skrivet inte förtjust i att de slaktade Euphie, kändes som dem slängde iväg en viktig person, ungefär som i S-strain, som hämmar seriens styrka.

 

23

Japp, synd att Suzaku inte kan dö :). Dock så var det rätt gött att Euphie dog, dem sista avsnitten har jag tyckt mindre och mindre om henne. Ska bli roligt att se 24/25 nu i sommar med Lelouche på framfart B)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undrar ifall de två alldeles för sena avsnitten 24 och 25 avslutar serie, eller bara allmänt sena.

 

De är väl högst antagligen sena på grund av de två recap-avsnitten de behövde klämma in tidigare i säsongen, vilket gjorde att de inte hann avsluta säsongen på den tid de hade.

 

Och som tidigare nämnts i tråden så kommer det en säsong till, så avsnitt 24 och 25 avslutar inte serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

23
Okej, nu har jag också sett 23... underbart. gillar fortfarande inte Suzaku, varför kunde dem inte dödat honom istället? Och varför ge honom geass. Hur som helst så är Lelouch verkligen galen nu, det är i stort ingen tvekan om det. Undrar ifall de två alldeles för sena avsnitten 24 och 25 avslutar serie, eller bara allmänt sena. gissar på det senare...

Och Im the goddess of victory, Im youre future wife! sry, i made a deal with the devil so i cant spend time with god... okej något försimplad och förvanskat citat, men bra var det! Längtar verkligen till nästa avsnitt, är som skrivet inte förtjust i att de slaktade Euphie, kändes som dem slängde iväg en viktig person, ungefär som i S-strain, som hämmar seriens styrka.

 

23

Japp, synd att Suzaku inte kan dö :). Dock så var det rätt gött att Euphie dog, dem sista avsnitten har jag tyckt mindre och mindre om henne. Ska bli roligt att se 24/25 nu i sommar med Lelouche på framfart B)

 

23

Ska bli intressant att se hur Suzakus geass utvecklar sig, vet inte äns hur den fungerar än :) . Tråkigt att Euphie var tvungen att dö men bättre att dem tog bort henne än Suzaku som dem gärna får lägga lite mer tid på.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

23
Okej, nu har jag också sett 23... underbart. gillar fortfarande inte Suzaku, varför kunde dem inte dödat honom istället? Och varför ge honom geass. Hur som helst så är Lelouch verkligen galen nu, det är i stort ingen tvekan om det. Undrar ifall de två alldeles för sena avsnitten 24 och 25 avslutar serie, eller bara allmänt sena. gissar på det senare...

Och Im the goddess of victory, Im youre future wife! sry, i made a deal with the devil so i cant spend time with god... okej något försimplad och förvanskat citat, men bra var det! Längtar verkligen till nästa avsnitt, är som skrivet inte förtjust i att de slaktade Euphie, kändes som dem slängde iväg en viktig person, ungefär som i S-strain, som hämmar seriens styrka.

 

23

Japp, synd att Suzaku inte kan dö :). Dock så var det rätt gött att Euphie dog, dem sista avsnitten har jag tyckt mindre och mindre om henne. Ska bli roligt att se 24/25 nu i sommar med Lelouche på framfart B)

 

23

Ska bli intressant att se hur Suzakus geass utvecklar sig, vet inte äns hur den fungerar än :) . Tråkigt att Euphie var tvungen att dö men bättre att dem tog bort henne än Suzaku som dem gärna får lägga lite mer tid på.

23

Nej nej, Suzaku får inte dö. Inte än i alla fall.. Nu mot slutet är Suzaku en mycket viktigare och intressantare karaktär än vad Euphie var. Euphies död var just det som behövdes för Suzaku att verkligen hata fienden, och nu när han tydligen också har fått en Geass kommer han nog vara den enda som kan stoppa Lelouch.

 

Alldeles för lång väntan på nästa avsnitt :( Kommer ju hinna glömma av allt tills dells, hehe. Men medan tiden går så kommer man längta mer och mer för att sen bli överlycklig när de väl kommer. Ska bli riktigt intressant att se hur allt detta kaos i serien utvecklar sig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag undrar fortfarande varför C.C kan prata med avlidna människor. Kan det vara så att folk som dör i "realmen" som serien utspelas i förflyttas till en ny realm, där C.C verkar komma från?

 

du är förstås helt övertygad om att det måste vara Lelouchs morsa det handlar om? Kan det inte bara vara en helt vanlig theh som heter samma sak?

 

Antagligen inte.... men men, V.V var nog det mest fantasilösa namnet på länge...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

23
Okej, nu har jag också sett 23... underbart. gillar fortfarande inte Suzaku, varför kunde dem inte dödat honom istället? Och varför ge honom geass. Hur som helst så är Lelouch verkligen galen nu, det är i stort ingen tvekan om det. Undrar ifall de två alldeles för sena avsnitten 24 och 25 avslutar serie, eller bara allmänt sena. gissar på det senare...

Och Im the goddess of victory, Im youre future wife! sry, i made a deal with the devil so i cant spend time with god... okej något försimplad och förvanskat citat, men bra var det! Längtar verkligen till nästa avsnitt, är som skrivet inte förtjust i att de slaktade Euphie, kändes som dem slängde iväg en viktig person, ungefär som i S-strain, som hämmar seriens styrka.

 

23

Japp, synd att Suzaku inte kan dö :). Dock så var det rätt gött att Euphie dog, dem sista avsnitten har jag tyckt mindre och mindre om henne. Ska bli roligt att se 24/25 nu i sommar med Lelouche på framfart B)

 

23

Ska bli intressant att se hur Suzakus geass utvecklar sig, vet inte äns hur den fungerar än :) . Tråkigt att Euphie var tvungen att dö men bättre att dem tog bort henne än Suzaku som dem gärna får lägga lite mer tid på.

23

Nej nej, Suzaku får inte dö. Inte än i alla fall.. Nu mot slutet är Suzaku en mycket viktigare och intressantare karaktär än vad Euphie var. Euphies död var just det som behövdes för Suzaku att verkligen hata fienden, och nu när han tydligen också har fått en Geass kommer han nog vara den enda som kan stoppa Lelouch.

 

Alldeles för lång väntan på nästa avsnitt :( Kommer ju hinna glömma av allt tills dells, hehe. Men medan tiden går så kommer man längta mer och mer för att sen bli överlycklig när de väl kommer. Ska bli riktigt intressant att se hur allt detta kaos i serien utvecklar sig!

 

23

Visst , jag kan tillåta Suzaku att leva lite till ;). Sålänge han inte stoppar Lelouch, isåfall ska han dö, punkt slut B) .
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

23
Okej, nu har jag också sett 23... underbart. gillar fortfarande inte Suzaku, varför kunde dem inte dödat honom istället? Och varför ge honom geass. Hur som helst så är Lelouch verkligen galen nu, det är i stort ingen tvekan om det. Undrar ifall de två alldeles för sena avsnitten 24 och 25 avslutar serie, eller bara allmänt sena. gissar på det senare...

Och Im the goddess of victory, Im youre future wife! sry, i made a deal with the devil so i cant spend time with god... okej något försimplad och förvanskat citat, men bra var det! Längtar verkligen till nästa avsnitt, är som skrivet inte förtjust i att de slaktade Euphie, kändes som dem slängde iväg en viktig person, ungefär som i S-strain, som hämmar seriens styrka.

 

23

Japp, synd att Suzaku inte kan dö :). Dock så var det rätt gött att Euphie dog, dem sista avsnitten har jag tyckt mindre och mindre om henne. Ska bli roligt att se 24/25 nu i sommar med Lelouche på framfart B)

 

23

Ska bli intressant att se hur Suzakus geass utvecklar sig, vet inte äns hur den fungerar än :) . Tråkigt att Euphie var tvungen att dö men bättre att dem tog bort henne än Suzaku som dem gärna får lägga lite mer tid på.

23

Nej nej, Suzaku får inte dö. Inte än i alla fall.. Nu mot slutet är Suzaku en mycket viktigare och intressantare karaktär än vad Euphie var. Euphies död var just det som behövdes för Suzaku att verkligen hata fienden, och nu när han tydligen också har fått en Geass kommer han nog vara den enda som kan stoppa Lelouch.

 

Alldeles för lång väntan på nästa avsnitt :( Kommer ju hinna glömma av allt tills dells, hehe. Men medan tiden går så kommer man längta mer och mer för att sen bli överlycklig när de väl kommer. Ska bli riktigt intressant att se hur allt detta kaos i serien utvecklar sig!

 

23

Visst , jag kan tillåta Suzaku att leva lite till ;). Sålänge han inte stoppar Lelouch, isåfall ska han dö, punkt slut B) .

 

23

Soz, ville också vara med i 23-klubben. :<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag undrar fortfarande varför C.C kan prata med avlidna människor. Kan det vara så att folk som dör i "realmen" som serien utspelas i förflyttas till en ny realm, där C.C verkar komma från?

 

du är förstås helt övertygad om att det måste vara Lelouchs morsa det handlar om? Kan det inte bara vara en helt vanlig theh som heter samma sak?

 

Antagligen inte.... men men, V.V var nog det mest fantasilösa namnet på länge...

Det är ju inte bara Lelouchs morsa. Hon pratade även med en viss "Clovis" tidigare i serien. Om det skulle vara helt andra personer med samma namn så är det ju helt meningslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detaljer, detaljer, du ska alltid fästa dig vid detaljer...

 

konspirationstankar och teorier

så några trevliga teorier om serien? Kommer Suzaku få geass, även om det vore lite fel, "Du och jag kommer alltid vara tillsammans" mellan suzaku och en liten pojk :S Själv är jag inne på att han inte får geass (och hoppas), men däremot vetskapen om geass. Och antagligen att Lelouch har det. För geass är trots allt antagligen "the power of the kings" som belönar en med ensamhet. hmm... nej kommer inte på mer nu, men ska bli spännande å se vilka fler förändringar som kommer att ske hos Lelouch i takt med att hans geass utvecklas (C.C förväntade sig nästan att han skulle ha fler förändringar), kanske fler krafter?

 

 

säsong två börjar till hösten, eller har jag fått allt om bakfoten?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tankar

Jag tror inte heller att Suzaku får någon geass, han vet nog dock hur Lelouch använder sin. Hoppas lite att Suzaku blir lite mer dödar vänlig nu och inte känner att han måste skydda alla. Tror inte heller att Lelouchs identitet avsöjas för den stora massan utan att den är till att bli avslöjad i säsong två. Tror nu också att det är mer rakarör för Lelouch än förut. Ser fram emot att se vad Nina kan hitta på nu när hon verkar vara helt besatt att döda Zero, hoppas själv att hon dör innan säsongen är slut dock. C.C måste få vara mer mera i säson två också, tycker hon inte alls få vara med så mycket som jag vill. Man vill ju veta vad hon har för planer, därför hon gjorde kontraktet med lelouch för att få hjälp med sina egna planer. Hur avslutas denna säsong? Tror att Lelouch lyckas med att fria Japan och göra sitt eget land men att i säsong två få resten av världen emot sig för att han blir för maktgalen eller något liknande.

 

Har själv inte läst något om när säsong två ska börja men man kan ju hoppas att den kommer till hösten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tankar
Jag tror inte heller att Suzaku får någon geass, han vet nog dock hur Lelouch använder sin. Hoppas lite att Suzaku blir lite mer dödar vänlig nu och inte känner att han måste skydda alla. Tror inte heller att Lelouchs identitet avsöjas för den stora massan utan att den är till att bli avslöjad i säsong två. Tror nu också att det är mer rakarör för Lelouch än förut. Ser fram emot att se vad Nina kan hitta på nu när hon verkar vara helt besatt att döda Zero, hoppas själv att hon dör innan säsongen är slut dock. C.C måste få vara mer mera i säson två också, tycker hon inte alls få vara med så mycket som jag vill. Man vill ju veta vad hon har för planer, därför hon gjorde kontraktet med lelouch för att få hjälp med sina egna planer. Hur avslutas denna säsong? Tror att Lelouch lyckas med att fria Japan och göra sitt eget land men att i säsong två få resten av världen emot sig för att han blir för maktgalen eller något liknande.

 

Har själv inte läst något om när säsong två ska börja men man kan ju hoppas att den kommer till hösten.

 

Teori

Känns som att antingen kommer Nina stöta på Karen coh av någon anledning få reda på att det är hon eller,vilket känns mer trolig, hon kommer få reda på vem Zero är och sen bli dödad av honom för att dölja sin identitet. Dock två väldigt gigantiska gissningar ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Teori
Känns som att antingen kommer Nina stöta på Karen coh av någon anledning få reda på att det är hon eller,vilket känns mer trolig, hon kommer få reda på vem Zero är och sen bli dödad av honom för att dölja sin identitet. Dock två väldigt gigantiska gissningar ;)

 

Gillar

Din tankegång dära att hon får reda på vem Zero är och dör/blir geassed up teh ass. Gillar inte henne speciellt mycket så de kan gärna göra slut på henne för min del.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Har bara sett hälften av serien ännu (till ep 12) och det är en av de bästa animerna jag sett :D Jag gillar verkligen att Lelouch får möta konsekvenserna av sitt förehavande som Zero (så som skedde i ep 12, tex)

 

Men nåt jag inte riktigt förstår är hur man kan tycka att Britannia är en version av USA. Visst, båda är stormakter, men jag tycker Britannia ger helt andra vibbar än USA, bla är det ju tydligt rojalistiskt, något som USA inte är.

 

Ska bli trevligt att se resten av serien och att komma ifatt till ep 23 så man kan diskutera med folk =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Fan vad man har väntat på detta dubbelavsnitt nu. Har längtat efter juli månad av mer än en anledning, men jag har ingen koll på vilket datum som är sagt för detta spektakel. 18:e-ish ringer en klocka, men det kan ju vara helfel. Finns här någon som vet? (Antar att jag skulle kunna hitta infon om jag sökte, men det är lättare att fråga här och tråden/intresset för Code Geass tar knappast skada av det) =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu närmar sig de sista avsnitten (av s1) sakta men säkert, men är det nåt nytt på s2 fronten? Har inte hittat nåt mer än det som nämnts tidigare i tråden. Och [...] har inte ens en säsong två med på listan? Annars brukar de vara rätt snabba med det. Någon som sitter inne med lite info?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...