Hoppa till innehåll
Anime.se

Lära sig japanska


Caroibara
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 7 months later...
  • 4 weeks later...

Gör som jag och en annan gjorde, Gå runt i alla klasser på skolan och be folk som är intresserade att skriva på en intresse anmälan

 

Gå sedan till rektorn och be honom hjälpa dig att starta kursen om det finns tillräkligt stort intresse.

 

Slutade med att vi betalade 300kr var för 30veckor med 2x1½timmars lektioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag har läst både på gymnasiet och nu läser jag genom folkuniversitet. Tempot på folkuni är något bättre(men ändå rätt långsamt) dock märker jag en väldigt stor skillnad.

 

På gymnasiet hade vi en svensk lärare som har bott i Japan ett antal år(hon är helt klart godkänd) men genom folkuni så har vi en riktig Japansk kvinna. Skillnaderna är att man kan fråga mycket mer, hon uttalar saker och ting mycket bättre och det känns lättare att lära sig(hon förklarar på en helt annan nivå).

 

Gymnasiet = Medelbra

Folkuni: Gudomligt

 

Detta är iaf vad jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan verkligen lära sig något, det är i alla fall mina egenskaper. Nu är jag visserligen bara på kurs 1 och har nyss startat den. Fortsätta på japanska får jag göra efter gymnasiet tyvärr. Fast sen så beror det självklart på en massa andra faktorer som hur ens lärare lär ut och hur man själv lär in.

 

Men sen kan jag tycka att det kan vara bättre att börja med japanska i gymnasiet när man ändå väljer induviduella (förutsatt att inriktningen finns) då det är mycket smidigare och är helt kostnadsfritt.

 

När man ska fortsätta läsa japanska i nån kvällskurs eller liknande kan man alltid fråga sin japanskalärare vad han/hon anser vilken kurs (nybörjare etc) kan vara bra för en att börja med.

 

Kan lägga till att min lärare är fullblodig japanska som flyttat till Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...