Hoppa till innehåll
Anime.se

Bästa Anime låt


Gao
 Share

Rekommenderade inlägg

Efter som det finns så många bästa anime trådar så skapar jag denna.

 

Villken är den bästa låten ni hört i någon anime?

 

Jag tycker den här veriasionen av tori no uta är bäst

http://musiclib.ovh.org/view.php?id=92

 

fast den här är också väldigt bra fast den finns inte mä i någon anime http://musiclib.ovh.org/view.php?id=27

Vet inte riktigt om någon av dom heter tori no uta men orginalet gör det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det är väldigt svårt då det finne en hel hög med massor av bra animelåtar men en av dem bästa jag har hört " Daisuke Asakura - GRAVITATION Theme" . Väldigt väl utfört och vackert med piano! :)

 

" Makino Yui - Madokashii Sekai no Ue d " är också en väldigt bra låt.

 

" Gravitation theme " kommer ju såklart från Gravitation och " Madokashii Sekai no Ue d " kommer från NHKにようこそ!/ N.H.K ni Youkoso! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast jag ser ingen "Bästa animemusik någonsin"-tråd i det forumet. Det närmaste jag kan komma är Bästa Opening/Ending. Måhända att tråden är felplacerad, men inte omotiverad.

 

För övrigt är det väldigt svårt att svara på frågan, då jag har hört så mycket animemusik. Så gott som all musik i .hack//SIGN är bland det bästa jag har hört. Även en del låtar från One Piece (särskilt "Believe", andra introlåten) är riktigt läckra. Det är svårt att bestämma sig för en favoritlåt av all animemusik som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns så många sätt att bedöma det på...

 

Om jag tänker på "bra som musik", något jag kan lyssna på även om det inte vore från en anime, så är det troligtvis något komponerat av Yoko Kanno (men exakt vilken enstaka låt som är bäst är omöjligt att säga). Jag känner mig även manad att nämna God Knows... från Suzumiya Haruhis melankoli, som var otroligt rätt för mig.

 

Om jag tänker på "bra som filmmusik", sådant som inte bara passar till scenen den ackompanjerar, utan även förhöjer den, så skulle jag nog säga slutlåten till Sikta mot toppen! Gunbuster. Det är verkligen perfekt till scenen, jag får gåshud varje gång. (Den har förstås en bra grund: Melodin kommer från intermezzot i Mascagnis opera Cavalleria rusticana.)

 

Om jag däremot ska säga vilken som är den ultimata animelåten så säger jag Ai oboeteimasuka från Macross-filmen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag tänker på "bra som musik", något jag kan lyssna på även om det inte vore från en anime, så är det troligtvis något komponerat av Yoko Kanno (men exakt vilken enstaka låt som är bäst är omöjligt att säga). Jag känner mig även manad att nämna God Knows... från Suzumiya Haruhis melankoli, som var otroligt rätt för mig.

Du får inte glömma Lost my Music. Jag gillar den nästan bättre än God Knows... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får inte glömma Lost my Music. Jag gillar den nästan bättre än God Knows... :)

Det kanske kan komma som en överraskning för dig, men du och jag är inte samma person och har inte nödvändigtvis samma smak. ;)

 

Inte var den helt fel, men det var mer typisk tjejgruppspop över den än den andra, som var helskönt rockig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm vet inte om jag har en direkt favorit men jag kan ta upp några.

 

Aozora - Air

Zankoku na Tenshi no Thesis - Neon Genisis Evangelion (många känner nog den som Cruel angel thesis)

Muvluv - Akane Maniax (för oss Muvluv nördar)

 

Känner för att lägga till en viss "usel metal låt" här DB...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoho.

 

Ginga Nagareboshi Gin - Ginga Nagareboshi Gin.

Bara en helt jevla ägig låt. Varenda gång då jag lyssnar på den så känns det som om jag får "nya krafter" och kan klara av vad som helst.

 

TOMORROW - Ginga Nagareboshi Gin.

Också en mycket bra och vacker låt. <3

 

No Reply - Cowboy Bebop.

Har inte sett Cowboy Bebop, men gillar den låten.

 

Det är alla jag orkar skriva upp nu. Men jag gillar även .hack//SIGN och Kannazuki no Mikos soundtrack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Muvluv - Akane Maniax (för oss Muvluv nördar)

Av någon konstig anledning har jag lyssnat en massa (kolla trean) på låten Muv-Luv från Muv-Luv Alternative OST 2, fastän jag inte spelat något av spelen eller så. Den har nog bara fastnat för att jag satt och funderade på att "så här skulle det gå till i 'mitt' spel..." och på hur låten skulle användas då. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad trevligt Sceleris, om du vill få en liten känsla för hur den används så är det original introlåten till Extra delen (humor delen) och Unlimited (del två). Men inte i Alternative (sista delen) eller dom nya intorna som kom med all age versionen, dom har låtar av JAM Project istället.

 

Glömde visst att nämna God Knows... i mitt förra meddelande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast det var ju inte du som startade tråden

 

Jo det är ju sant. Tråden verkar i alla fall leva vidare.

 

Tycker att soundtracket till NHK är ovanligt bra och har lyssnat igenom det ett par gånger nu. Kan rekommendera det starkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...