Hoppa till innehåll
Anime.se

Skumma drömmar


bortflugenkossa
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag drömde något osammanhängande härom veckan... Jag hade tagit en rymdhiss till en rymdstation för att få åka rymdskepp... och så träffade jag Asahina Mikuru där, tror jag. Hon var den enda som var tecknad där, hur nu det gick till. Jag minns jag tänkte att "Fan, vad stora bröst hon har!"

 

(Ja, hon hade hembiträdesuniformen på sig. Nej, jag fappade inte.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag drömde nåt skumt för ett bra tag sen som involverade karaktärer från Fullmetal Alchemist och Bleach. Dessutom var personer från verkligheten inblandade och det skulle firas nyår (med mammas och pappas vänner) Jag kommer dock inte ihåg så många större drag i den, eller vad jag hade för roll (men jag tror att jag antingen var alkemist eller shinigami ^^')

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av vad jag kan komma ihåg på rak arm hade jag en dröm en gång där Dokugakuji från Saiyuki diskuterade någonting med Fred och Gearge Weasley. Jag har dock inget som helst minne av vad de diskuterade, men jag tror de befann sig i en ganska trång grotta med vatten i, och att det hade nånting med Luigi att göra.

 

Det jobbiga med drömmar är att man nästan alltid glömmer bort dem när man vaknar. Även de gångerna man känner att "den här gången kommer jag definitivt att komma ihåg den!" så blir det ofta att man bara kommer ihåg delar av den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu var det länge sedan jag antecknade mina drömmar, men jag har ett distinkt minne av en dröm från typ 15 år sedan, som inbegrep vargen från Bamse (!) som skulle hacka loss Oyuki (snökvinnan från Urusei Yatsura) ur något isblock. Det är klart möjligt att Tetsuya från Outlanders var med på ett hörn också.

 

Synd att jaginte minns drömmarna så mycket på sistone. De brukar bara vara utformade som datorspel ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag drömde faktiskt inatt att jag satt vid ett avlångt, lågt bord med en del människor som satt och drack. Och i mittdelen av bordet satt Mugen från Samurai Champloo och söp på ordentligt. Det såg ut som om han hälde sake i en liten skål, men när jag kollade närmare så drack han irländsk whisky! :rolleyes:

 

Detta kan ha något att göra med att jag såg om några avsnitt av Champloo igår :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer ihåg en dröm som är lite små skojig.

Det måste ha vartit när jag var omkring 11 eller 12 år då pokémon va populärt.

 

Ialla fall kommer inte ihåg så mycket mera än att jag träffade Ash i affären. och för att inte vara som alla andra o skriva OMG it's 50 cent när dom träffar honom så gav jag bara ash ett svagt hej o kollade på honom efter att jag passerat honom.

 

 

 

Har även haft en drömm om att ichigo tog över våran budjikan undervisning.

 

Budjikan är en kampsport som även kallas ninjitsu och taijutsu'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Budjikan är en kampsport som även kallas ninjitsu och taijutsu'

Nja, "Bujinkan" är bara ett samlingsnamn, som ett paraply. (Betyder typ "stridshallen"). Ninjutsu är smygartekniken och taijutsu betyder bara "kroppsteknik". Man brukar prata om "Bujinkan ninpou taijutsu" som alltså är "Bujinkans smygvägs-kroppsteknik", vilket egentligen är det moderna namnet på "ninjutsu". I alla fall det officiella.

 

Sorry att jag gick från ämnet, ville bara räta ut frågetecknen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

Hade en riktigt rolig dröm för några dagar sedan :P

 

Jag satt i soffan och åt mat o kollade på tv sen började det svida i ansiktet så jag sprang o kollade mej i spegel och då såg jag att jag hade på mej ichigos hollow mask, jag försökte ta av mej den men det gick inte och plötsligt står ichigo och bakom mej och är arg o skriker massa saker på japanska (bara massa slumpade ord som jag kan han skrek bland annat baka, ino,urusai, och doste(varför tror jag det betyder) och han försöker slita bort Masken och jag får ont jätte ont o sedan vaknade jag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja detta hände jävligt länge sen, men jag hade en dröm när jag va typ... 7-8 att jag va peter pan... va så "verkligt" att när jag vaknade på morgonen så va det som en självklarhet att jag kunde flyga... jag hoppade iaf ut ur min våningsäng (heter det våningssäng när det e en typ förhöjd säng med typ skrivbord under?) och ramlade huvet före och slog mig själv medvetslös^^

 

Drömmen minns jag inte direkt, men fan va kul man hade som skitunge :D

 

Slå de ni :)

 

(hade man gjort det nu så hade jag fan tagit livet av mig XD)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag drömde att jag på nåt sätt hamnat så att jag skulle jobba för Millenium Earl och Noah-klanen (från D.Gray-man) Jag kan ev varit medlem i klanen, men jag är inte helt säker.

 

Hur som helst så tyckte Earlen att alla skulle utvärdera hans fina plan över hur hann skulle utrota mänskligheten och tog fram tre stora A2-papper, där man skulle skriva något bra, neutralt och dåligt om planen. Jag måste dock varit väldigt självmordsbenägen, eftersom jag höll på att skriva nåt om hur det vore väldigt synd om människorna som den negativa delen, när Tyki Mikk tittade på (men jag strök och suddade ut det.)

 

Jag kommer inte ihåg mycket mer av drömmen, men jag har en känsla av att den höll på att bli otäck (fast den kom aldrig så långt) för jag vaknade med lite obehagskänslor....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kring en vecka sedan satt jag plötsligt i framsätet i en bil.

Orimligt nog var allting ut genom vindrutan tecknat.

När jag kände igen tecknarstilen tittade jag hastigt runt mig.

Ametaboliskt nog satt de fyra tjejerna från Lucky Star ihopträngda i baksätet.

Talrik som stunden var förstod jag inte vad de pratade om då det var på japanska.

Aspirant som jag var somnade jag i den tecknade bilen.

 

Dåligt värre öppnades en ny våt drömvärld för mina vackra ögon.

Ruggigt kallt var det på havsbotten där jag nu stod och tog emot spö.

Empyem skulle skapas om jag inte fort simmade ifrån Luffys gummislag.

Ack så ologiskt då Luffy från One Piece egentligen är en stock under vattnet.

Men eftersom jag medvetet kunde styra mig i drömmen försökte jag undkomma farorna.

Wedgwood som gick i tre delar kände jag mig som då svärd plötsligt högg mig på havsbotten.

Ofta sade jag för mig själv när jag vaknade upp i Lucky Star bilen ännu en gång.

Raskt sträckte sig Konata fram och höll i något censurerat.

Lömskt censurerat lustigt nog dog läraren från Lucky Star som var chauffören.

Dumdristigt som det var sprängdes bilen på hindret som den hade kört in i.

 

Ilsket nog hoppade jag ur vraket och såg någonting konstigt.

Något annorlunda var det bilen hade krockat i, jag fick mig en smärre chock.

 

3D-Sälen som hindrat bilen från att krocka någon annanstans hade dött…

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Inte så många som har haft animedrömmar på sistonde, eller åtminstånde ingen som vill skriva ner dem. Men inatt hade jag faktiskt en dröm av animeinslag.

 

Jag drömde att jag mötte Sakaki-san från Azumanga Daoih. Och nog var jag glad för det, då jag älskar den serien, och hon förmodligen är min favorit. MEN, det visade sig i drömmen (som jag givetvis trodde var verklighet) att hon egentligen vore en Galgetjej - från ett Bishoujo-spel - som bara hade låsats vara den hon var i serien. Dessutom var hon en Makoto (från Kanon)-typ, och körde med den-själviska-lilla-flickan-stilen, komplett med ett karaktäristiskt Galge-läte (tror dock att hon sa Uguu~ istället för Auu~).

 

Jag blev både shockad och besviken. Min favoritkaraktär från Azu-Dai var egentligen bara en random, irriterande IQ-befriad moé-tjej! Jag har för mig att jag var tvungen att leda henne någonstans, men kort därefter vaknade jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade en riktigt rolig dröm för några dagar sedan :P

 

Jag satt i soffan och åt mat o kollade på tv sen började det svida i ansiktet så jag sprang o kollade mej i spegel och då såg jag att jag hade på mej ichigos hollow mask, jag försökte ta av mej den men det gick inte och plötsligt står ichigo och bakom mej och är arg o skriker massa saker på japanska (bara massa slumpade ord som jag kan han skrek bland annat baka, ino,urusai, och doste(varför tror jag det betyder) och han försöker slita bort Masken och jag får ont jätte ont o sedan vaknade jag

 

hahahah xD Skulle också vilja ha en sån dröm...

 

 

Nu till min dröm...: Det hände för ungefär 6 år sen, Pokémon var populärt då.

 

Jag drömde att jag var typ i en snö hög och då när jag kom ut därifrån så såg jag "Zaptos, Articounos(eller vad den heter) och Moltress"

 

Och de ville döda min av någon anledning O.o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hm. tror jag hängt för mycket på dethär forumet på sistone. ni smittar. :D

Hade en dröm senaste natten som innefattade diverse animerade karaktärer som jag kände igen. Och det snackades en hel del japanska.

Tyvärr kommer jag nu inte längre ihåg vad det var jag drömde, utan bara dom detaljerna, just p.g.a att jag imorse satt och funderade över den konstiga drömmen.

 

Hur kan jag drömma på japanska när jag inte kan prata japanska?

:surprised:

Hur kan en animerad person smälta in bland vanligt folk utan att det verkar konstigt just då?

 

...och vem fasen var det jag drömde om nu igen?

Varför försvinner drömmar ur minnet så fort? det är nästan läskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 months later...

Närmare ett år har gått utan att någon har haft en animeinspirerad dröm att återberätta. Hög tid med andra ord att någon bidrog till tråden, och lyckligtvis hade jag just en sådan dröm inatt.

 

Som vanligt när det gäller drömmar kommer jag inte ihåg hela sammanhanget, men om jag minns rätt var det min mamma som tog med mig på en klassåterförening (eller liknande), där jag träffade Kagami. Hon från Lucky Star, ni vet. Och hon pratade engelska. Exakt vad som hände på återföreningen har flytt mitt minne (har för mig att resterande familjemedlemmar var med på ett hörn), men det dröjde inte länge förrän vi gick och äventyrade Warcraft-världen. Inte via en dator; vi var verkligen där.

 

Men sedan slutade det roliga med att jag helt plötsligt befann mig i en gymnastiksal. Jag insåg att diverse tonåringar snart skulle komma hit och ha lektion, så jag var snabbt som ögat tvungen att gömma mig från deras åsyn. Efter en stunds smygande genom gymnastiksals-komplexet (för mycket Metal Gear? Jag? Inte då.) blev jag tvungen att ducka in i närmaste GAME-butik, som helt logiskt hade sin affär i salen. Jag kollade runt i butiken (de sålde också choklad), när den andra Hiiragi-tvillingen (som också pratade engelska) dök upp; tillsammans flydde jag och Tsukasa genom bakdörren och följde en mörk korridor ut ur byggnaden. Därute väntade Kagami och (förmodligen) Konata.

 

Vi slog följe längst en gångväg, pratade i godan ro, och där tog drömmen slut. Tyvärr blev jag väckt denna morgon av att mina föräldrar började gräla utanför min dörr, vilket distraherade mig från att komma ihåg en del överlagsdetaljer (tack ska du ha, mamma), men detta var på ett ungefär vad som hände. Jag har minnesbilder av flera händelser som involverar de tre lyckliga stjärnorna (något med en tunnelbana och ett flygplan), men det är omöjligt att sätta dem i något sammanhang.

 

Roligt vad en animedubb kan ha för effekt. Hoppas det kommer fler personer som kan rapporterar sina bisarra tankeverk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...