Hoppa till innehåll
Anime.se

Den stora YouTube-tråden


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Nagi Yanagi, här säkert mest känd som hon som sjöng slutlåten till Bakemonogatari, släppte i år en skiva där hon sjunger låtar skrivna av Jun Maeda, han som skrivit manus och musik till visuellromaner som Kanon och Clannad, och manus till animeserien Angel Beats. Den här var lite lustig, fast kanske inte riktigt representativ för skivan.

 

 

är mycket mer Maeda, och en aning mer representativt för skivan. När jag såg videon (det följde med en halvtimmeslång samling halvanimerade musikvideor till albumet) så tänkte jag att det kunnat vara nåt ur ett Key-spel. Och så var det alltså Maeda som skrivit musik och text. Mitt öga sviker icke.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara för att hon tar upp ett vikigt ämne, och försöker diskutera och bekämpa ett viktigt problem, så betyder det inte att allt hon gör och säger är rätt, tvärtom är det högst osannolikt att det vore helt felfritt, så viss kritik är väl helt i sin ordning, men...

 

Horder av arga troll (en minoritet ...om än en väldigt energisk och högljud sådan) har gått på kraftig attack mot henne, med vandalisering, DoS-attacker, dödshot, våldshot, våldtäcktshot...

Det är helt sjukt :surprised:

Det känns helt overkligt.

 

Folk som annars gärna skulle tagit upp en del vettig kritik, vill nu inte göra det, för att det skulle ses som att de är en del av den ovannämnda horden och/eller att de vill undvika skammen av att horden använder deras uttalanden.

Ett fint exempel på Streisandeffekten.

Hon har fått LÅNGT mer uppmärksamhet och stöd, än hon någonsin skulle ha kunnat få annars, vilket är trevligt.

...och ingen (bortom cyber-mobben) som vågar kritisera henne, vilket dock är en, överlag, väldigt dålig sak för henne. Hon får nu svårt att få konstruktiv kritik. Bara avskyvärd kritik, som inte tillför något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

För alla dem som har legat sömlösa över vem som är starkast av Son Goku och Stålmanen så har Death Battle äntligen simulerat en strid mellan de båda, rätt så underhållande.

 

En trevlig sång som handlar om en hjälte på bana 1.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte dela med mig av denna Videon ''Nedan'' då jag tycker den var väldigt

välgjord och bra. Kanske inte den bästa jag sätt och inte en av mina favoriter.

Men som Editor så vet jag att det tar lång tid att sätta ihop klippen till backgru-

ndsmusiken. Så därför tycker jag den kan får lite uppmärksamhet här också:

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte dela med mig av denna Videon ''Nedan'' då jag tycker den var väldigt

välgjord och bra. Kanske inte den bästa jag sätt och inte en av mina favoriter.

Men som Editor så vet jag att det tar lång tid att sätta ihop klippen till backgru-

ndsmusiken. Så därför tycker jag den kan får lite uppmärksamhet här också:

 

Bara för att förtydliga så är det där en sakuga-MAD, inte en AMV: poängen är inte att välja klipp och redigera så att det passar till musiken, utan att välja klipp ur anime som visar på bra animation. Här så är det den skickliga animatören Hironori Tanaka som animerat alla scenerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...