Hoppa till innehåll
Anime.se

Den stora YouTube-tråden


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag blev som sagt väldigt fänglsad. Ett tag i alla fall. Jag vet inte riktigt varför. Kanske för att det var så bra animerat eller en fascination över att det har hänt över huvud taget. Konceptet med Miku på en scen är rätt häftigt.

 

En bra anime istället? Don't make me laugh.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En anime skulle aldrig fungera imo. Samtidigt som Miku inte har någon personlighet alls, har hon mängder av olika personligheter. Hon har ingen bakgrund eller karaktärsdjup, men samtidigt har hon en lång historia. Officiellt är Miku bara en röst med en bild, att ge henne en officiell personlighet och djup utveckling skulle vara förödande för produkten i fråga.

 

Miku är en röstsynth med tillhörande bild, inget mer. Det är just därför det passar utmärkt att göra en konsert och sådant som ändå befinner sig i idolsvängen. Vocaloid-universumet har ingen handling eller någonting alls att grunda en historia på, så vad skulle då en eventuell anime handla om som skulle tillfredsställa varenda en som gillar musiken?

 

Samt, hur skulle man lösa röstskådespeleriet? Att tillsätta en normal röstskådespelare, även om det är hon som gjort rösten till Miku, skulle det ju bli konstigt eftersom Miku, som vi alla redan vet, knappt kan prata.

 

Sluta vara så jäkla buttra. Med tanke på konsertens framgångar går det ju bra, de säljer och går runt, förmodligen med marginal och folk tycker att det är ballt. Jag ser inga problem med att göra en fullkomligt fenomenal show till superb musik, och gillar man inte karaktären i fråga täcker ju ljusspelet upp detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menar inte att man skulle göra en animé på MIKU, jag menade att man skulle generellt göra en animé.

 

Jag är inte butter, jag kände bara att "wow… vilka pengar som hamnade på det här" och det resonerade med att det har varit svårt med pengar i animébranschen på sistone och det därför har blivit själlösare. Men som sagt, det skulle inte hjälpt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag antar att det är Yamaha som lagt pengar på detta, och de brukar väl inte lägga pengar på animés? Eller är det normalt med sponsorer från denna typ av företag?

 

Mja, även om Yamaha må ha haft ett finger med i spelet tror jag att det är mest Crypton och framför allt Sega som pumpat in mest pengar i det här evenemanget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ursäkta om några av dessa redan har varit postade, men... 54 sidor...

Tänkte jag kunde dela med mig av några av mina senaste favoriter (jag var frestad att lägga in fler. Jag har tonvis).

 

 

(spelad med... ovanliga instrument)

(Nej, jag har inte skrivit det fel)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...