Hoppa till innehåll
Anime.se

Den stora YouTube-tråden


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

 

Jag hittade just den där på annat håll och tänkte länka när jag såg att du redan gjort det.

 

Fantastisk dokumentär, hur som helst! Kanske lite för snabbt och för roligt och på snudd för lite kringinformation (ex. datum för att placera i tid) för att faktiskt lära sig, men jag gillar verkligen kärnfulla sammanfattningar av historia. Historieböcker är ofta så fullsmäckade med namn och datum -- för exempelvis en överblick av Japans historia spelar det ingen roll att Oda Nobunaga dog 21 juni 1582, det räcker att säga "runt år 1600" -- att de försvårar förståelse av sådant som idéströmmar och historiska tendenser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

https://www.youtube.com/watch?v=NnrAISE6x08

 

GAYCATION follows Ellen[ Page] and Ian[ Daniel] as they set off to explore LGBT cultures around the world. From Japan to Brazil to Jamaica to the USA, the two meet some fascinating people during their travels and hear their stories.

 

In the first episode of the series, Ellen and Ian head to Japan, where same-sex marriage is still not legal and same-sex couples often bear a social stigma. However, certain cities have begun to recognize same-sex partnerships and the LGBT community continues to thrive in the country's vibrant culture and nightlife. Ellen and Ian find out what it's really like to identify as LGBT in Japan and meet some of the people struggling to find their voice in a country that refuses to give them equal rights under the law.

 

Kan va' intressant om man vill se en annan bild av Japan. (Jag såg ett kortare klipp innan, där Page och Daniel var med när en japansk kille kom ut för sin mor. Lite märkligt att vara med på nåt sånt. Fast "märkligt" är väl vad Vice går ut för.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...