Hoppa till innehåll
Anime.se

Våld!


Zaphod
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej,

har inte sett så speciellt mycket anime alls. Men har fäst mig väldigt mycket vid anime med mycket kampsport eller annat våld i. Alltså inte något samurajtjofs liknande Kenshin utan något med mer våld i. Men inte så att det blir läskigt.

Finns det sådana? Och om det finns så vad heter de och vad handlar de om?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yoku irasshaimashita Zaphod till forumet eller som vi i Sverige brukar säga - Välkommen.

 

Grappler Baki ett och två kan kan jag rekommendera, mycket våld i den. Stort sett handlar den om Baki som vill bli bättre på att slåss än sin farsa. Lite drama, lite kärlek också.

 

Inte så verklighetstrogna scener, men många olika "stilar" som olika killarna använder finns på riktigt.

 

Våld hittar du i de mesta anime serier/filmer.

 

Här hittar du en lista på Martial Arts animer

http://[...].ath.cx/perl-bin/animedb.pl ... orderdir=1

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yoku irasshaimashita Zaphod till forumet eller som vi i Sverige brukar säga - Välkommen.

 

Grappler Baki ett och två kan kan jag rekommendera, mycket våld i den. Stort sett handlar den om Baki som vill bli bättre på att slåss än sin farsa. Lite drama, lite kärlek också.

 

Inte så verklighetstrogna scener, men många olika "stilar" som olika killarna använder finns på riktigt.

 

Våld hittar du i de mesta anime serier/filmer.

 

Här hittar du en lista på Martial Arts animer

http://[...].ath.cx/perl-bin/animedb.pl ... orderdir=1

 

Tack för välkomnandet.

Skall fösöka se Grappler Baki så fort som möjligt, måste bara hitta rätt på ett ställe att se den (någonstans med bredband..).

Den verkade väldigt bra.

 

Tack för länken dessutom btw.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jomen Gto är ju bäst i våld :lol: Huvudpersonen har ju andra gradens svarta bälte i karate, så vad kan man förvänta sig?

 

 

(jaaa jag vet, det är inte så mycket kanske..)

 

Mjaa, tycker den verkar lite halvflummig.. Men skriver upp den på "Animes-jag-bör-se"-listan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör inte det. Den serien är hemsk! Läs det bara i manga mania så får du se. Se någon serie som X eller så. Som faktiskt är bra.

 

Jag brukar hoppa över den i Manga Mania. :)

Men jag tänkte att animen kanske är bättre..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sagt det förr och säger det igen... Hellsing... Fast det är mycket möjligt att det är en sådan serie som du rankar som "för hemsk".

 

Hellsing har jag sett ett antal gånger. Den gillar jag, vill ha mer i den stilen, fast mer våld.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mer våld än HELLSING?! Jadu.. jag vet att det finns någon anna än X som kommer nära Hellsing... men det är inte många som är så blodiga tror jag...

 

Jamen, jag vill inte ha så mycket blod som det är i den, bara våldet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar hoppa över den i Manga Mania. :)

Men jag tänkte att animen kanske är bättre..

 

Jag har sett animen och den är långt ifrån dålig. Faktiskt VÄLDIGT bra. Jag vet inte, men Herid kanske inte gillar den typen av humor osv, men många andra gör det. :>

 

Det är mkt moralkakor i serien som är riktigt sjyssta...

 

Aja, tråden kanske inte handlade om detta, men den är helt klart mkt sevärd.

 

Cowboy Bebop innehåller en del våld, Noir likaså... hmm... Hajime no Ippo handlar om en Boxare och den är väl rätt våldsam om man ser det så.

Ikkitousen innehåller en hel del våld. Den handlar om ungdommar som slåss mot varandra representerande sina skolor runt om i Japan. Handlingen är lite komplex, men det är mkt fighting osv. Jag kanske bör tillägga att den är rätt så "Ecchi". Eller ja, väldigt ecchi i vissa fall :P

 

Om du inte vet vad Ecchi är så är det när man får "se" lite mer av kvinnorna i serien. Man får se trosor, bröst osv. Det är anspelningar på sex helt enkelt. Det kan se olika ut i olika serier, men ungefär så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mer våld än HELLSING?! Jadu.. jag vet att det finns någon anna än X som kommer nära Hellsing... men det är inte många som är så blodiga tror jag...

 

Jamen, jag vill inte ha så mycket blod som det är i den, bara våldet. :)

 

Du är en mycket blodtörstig tjej du.... Mer våld säger du.... Berserk kanske?..Gillar du Hellsing så gillar du nog den...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mer våld än HELLSING?! Jadu.. jag vet att det finns någon anna än X som kommer nära Hellsing... men det är inte många som är så blodiga tror jag...

Hmmm hellsing är inte så jäklans våldsam... finns mycket som är värre på det området... Hellsing är trots allt ganska blodfattig, det är i huvudsak diverse monster som slaktas, som förvandlas till aska eller nått när dom dör... Tycker inte Hellsing är specielt mycket värre än andra action animes.

 

Nåja, ontopic: Noir som nån redan nämnt är våldsam (handlar om två lönmördare) men extremt blodfattig (tror man får se blod en gång eller nått).

Ingen superbra anime, men det går att se på, desstuom är soundtracket ganska ok.

 

Lite svårt att veta vad du egentligen vill ha? När man får så varierande svar som GTO (en komedi i en skola) till Cowboy Bebop (sci-fi + de flesta genres) till Berserk (blodig medeltidsfantasy) så kanske det vorde bra att specificiera vad man är ute efter.

 

Det finns en hel del våldsamma animes där blodet flödar och kroppsdelar avlägnsas på olika sätt, typ Ninja Scroll eller Berserk.

Det finns en hel del animen där man slåss fast inte så blodigt, typ naruto, kenshin, och andra shounen animes.

Det finns idrotts och martial arts animes som t.ex. Hajime no Ippo.

För att nämna några, det finns väldigt många olika typer av "våld" i animes... lite osäker på vad du är ute efter.

 

Personligen rekomenderar jag dej att se leta efter bra animes istället för animes med våld, eftersom våld i sig inte säger mycket alls. Det finns en del olika trådar som behandlar det så det är bara att söka reda på nån.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...