Hoppa till innehåll
Anime.se

Fightserier


Lunar
 Share

Vilken fightserie gillar ni mest?  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken fightserie gillar ni mest?

    • Dead or Alive
      10
    • Mortal Kombat
      6
    • Street Fighter
      6
    • Tekken
      11
    • Annat
      15


Rekommenderade inlägg

Jag gillade Tekken 3, men Tekken 4 och 5 blev för svår till mig. Jag vet inte om de är svårare, vad tycker ni, men jag kunde inte spela dem. Jag valde Tekken i alla fall eftersom jag är ännu värre med Dead Or Alive series. Dels DOA är mer estetisk, och jag menar inte bara stora bröst, utan kläder och så vidare. Jag har okså provat Virtua Fighter och Street Fighter men inte så mycket att jag kunde säga nånting.

 

Svenska grammatik...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wahowazakayow!

 

Det är nog det ord som beskriver min förvåning över att det genombriljanta Virtua Fighter inte är med på listan! Även om jag aldrig lyckats bemästra det lika väl som Tekken (där har ni mina två favorit-fighters), så är det förbenat roligt på grund av svårighetsgraden!

 

Röstade annat, eftersom jag fortfarande spelar VF4 :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är inte överförtjust i DOA för det är så långsamt.

 

DoA har jag i ärlighetens namn aldrig testat, men är det lika segt som tekken (alltså långsamt), så kanske det är lika bra...

 

själv tycker jag inte DoA är så segt, inte så segt som Tekken iaf :P jag tycker du borde prova DoA Dread! Åtminstånde en gång :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vad pratar ni om era tokar, Tekken är ju bra mycket snabbare än DOA. :/ Åtminstone DOA 2 som är det jag spelat mest. DOA 3 var väl lika segt vill jag minnas. Spelade ju ingen roll om man tog sega wrestlaren eller en karaktär som borde vara snabb, alla reagerar ju för slött.

 

Det ska vara speed ala' Soul Calibur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...

Som stort fan till fighting genren kan jag inte annat än stor gilla denna tråden. Roligt och se vad ni spelar runt om i landet, visste inte att DoA var så pass stort som det verkar framgå ;) Själv råspelar jag tekken och har varit ett stort fan till serien i många år. Synd dock att vi européer fick dras med en sådan dålig version av spelet "Tekken 5.0" medan japsarna som vanligt fick spela den mest uppdaterade :( Förvisso har Tekken 5 DR släppts nu så jag ska inte klaga!

 

Andra spel att kommentera är givetvis Street Fighter som är och för alltid kommer bli bäst inom 2d fighting spel. Om vi sedan ser till Mortal Kombat så undrar jag om ni som ansåg spelet som bra menade de äldre icke 3d spelen? För om det är något som Midway misslyckats med så är det att ta Mortal Kombat spelen till nästa nivå, 3d alltså. Spelen är ruggigt dåliga med usel kontroll och otroligt obalanserade karaktärer.

 

Vidare spel att nämna är givetvis DoA, SC och VF5. Dessa är spel som håller yppersta klass. Jag tänker då mest på DoA och VF5. Dessa fighting spel kommer att leva kvar länge och konkurera med varandra.

 

Som avslutning kan jag inte låta bli att reklamera Tekken 6 som enligt mig ser ut att bli de hittils mest spektakulära fighting spel nånsin. Skall släppas inom 1 år efter att arcade versionen släppts. Arcade versionen beräknas släppas nån gång i november. 4 nya karatär har introducerats så håll utkik XD

 

Tack för en härlig tråd

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

soul calibur serien, hands down, tätt följd av guilty gear. Älskar trean, riktigt skönt att krossa ens polare med Siegfried, fast dom brukar gnälla nått om att jag är för brutal>.>

 

Personligen föredrar jag SC2 över SC3, SC3 är ju ganska obalanserat samt buggigt.

Och då skall det också nämnas att det är ett rent helvete att låsa upp allt i det spelet också.

 

Jag hoppas SC4 går tillbaka till SC2's stridssystem mer än SC3's.

De kommer ju lägga till en ny feature också i det som jag spekularar är återintagandet utav weapon breaks.

 

Ang spel som gått från 2d->3d så tycker jag att i stort sett alla har misslyckats ganska så rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skulle inte kalla SC3 buggigt, och obalancerat utalar jag mig inte om sen förra gången då jag ganska snabbt fick reda på att man kan göra mycket med dom flesta karaktärer oavsett vad andra anser ;) och att låsa up allt tog ju bara två veckor ^^ men allt är subjektivt, och fanns mycket som jag föredrog med tvåan över trean med. Gillade bland annat Ivy ganska mycket emr i tvåan än i trean, men jag föredrar nya Siegfried, med hans snabbare slag och bättre ställningar, gör det lättare att klara av snabbare karaktärer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...