Hoppa till innehåll

Om du vill men inte kan posta statusuppdateringar, gå till din profil, tryck på ”Redigera profil”, och på ”Aktivera statusuppdateringar?”.

Lunar

Fightserier

Vilken fightserie gillar ni mest?  

48 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken fightserie gillar ni mest?

• Dead or Alive
      10
    • Mortal Kombat
      6
    • Street Fighter
      6
    • Tekken
      11
    • Annat
      15

Rekommenderade inlägg

Jag hittade ingen tråd om fightspel, så jag tänkte göra en omröstning mellan de populäraste fightserierna.

Själv så är Mortal Kombat min favorit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Street fighter, har upplevt alldeles för mkt med den genren för att kunna svara annat, blev fan ännu mer sugen på de nu. men det finns nog inget ordentligt fighting spel till dsen, nu när nintendos bärbara konsol har tillräckligt med knappar =(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Mortal Kombat är helt klart hårdast! Mina favoriter är han den blåklädda med isattacker (hjärnsläpp på hans namn) och Scorpion.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

På tal om Mortal Kombat. Anledningen till att Mortal Kombat blev så populär var tack vare blodet och "fatalitys"(när man får chansen att avsluta matchen genom att avrätta sin motsåndare på ett groteskt sätt). Men själv så tycker jag att storyn gör spelet roligare att spela än vad blodet och "fatalitys" gör.

Om ni villl läsa mer om storyn så kan ni gå in här:

http://www.gamespot.com/gamespot/featur ... index.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Clay Fighter! ;D

FTW! ;D Minns att jag och min bror brukade spela det. ^^

Lunar: Jao storyn är intressant den med, men inget man känner större behov av i beat'em ups. Men att få se en film om karaktären efter att man "klarar" spelet med den är bra drivkraft att köra om med alla karaktärer! Men som sagt, det är tack vare allt gore och fräscha fatilitys som det är hårdast! :>

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Måste nog säga Dead or Alive med tanke på hur mycket tid jag har spenderat med 4an.

Andra serier docks om jag verkligen njuter utav att spela är Street Fighter, Guilty Gear, Virtua Fighter och Soul Calibur (inte SC3 dock).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Min favorit skulle vara Fatal fury serien. Andra fighting serier jag gillar är KoF, Street fighter, Guilty Gear. Blir mest motw och 3s spelade dock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Men de flesta naruto spelen har fått rätt dålig kritik av vad jag har läst, har provat 1(vet inte vilket) en gång och det var väl rätt okej. Street fighter och guilty gears regerar ändå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu