Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur ser du på anime?


Kaishen
 Share

Rekommenderade inlägg

Lite nyfiken på hur alla ni njuter av er anime.Beskriv det med bild eller text eller vad som känns lämpligt.

 

 

Själv så sätter jag mig i min soffa 3 meter bort och njuter.

Jag brukar oftast titta på min dator med en 20 tums widescreen-skärm om inte så blir det väll på vanliga tv apparaten.

När jag tittar vill jag alltid ha något att dricka så som Cola/Bananjuice eller det som passar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 170
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Om det är något bra: På TV:n med högt ljud, minst ett par timmar.

Om det är det senaste av någon serie jag följer: På datorn, fullskärm.

Om det är någon skräpserie: På datorn, i fönsterläge, samtidigt som jag gör något annat. (Exempelvis skriver på anime.se eller gör skolarbete.)

 

Men just nu ser jag på en massa småserier på knätoppen medan jag gör en redig ominstallation på stationära. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I vanliga fall: Kopplat till TV via kablar, i soffan, helst med cola.

Sedan om man kan ha det så mörkt i rummet som möjligt gör det bara saken ännu bättre.

 

Brottom till skolan: På datorn, fort som fan.

 

För övrigt så vill jag varna folk för trådlös-sändning från datorn till TVn, skaffa det för fan inte om ni inte vill få betydliga agressions-problem.

Det funkar inte alls bra, när man har micro'n på t.ex. så kan man inte se bilden och ett jävla oljud hörs, samma sak om man har en 360 på. Har man en väggTV på i huset någonstans så kan man inte se bilden.

Så som sagt, kablar är det enda rätta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I min bekväma datorstol framför datorn med hörlurarna på hög volym, samt att det finns en hylla på datorskrivbordet som jag använder som fotpall. Jag brukar också köra med fullskärm om det är någonting bra och fönsterläge om det är någonting lite sämre.

 

Som "tilltugg" brukar jag ha kaffe, snus, vatten och ibland frukt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom jag inte har någon animé som bara kan spelas på datorn så blir det i TV-soffan hela tiden. Har TV-soffan varit animéplatsen i 15 år så förblir den lätt det. TV:n är numer en vanlig 32-tummare sen min widescreen pajade, och det tar nog ett tag innan jag har råd till en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag försöker överföra dator-tittandet helt och hållet till att vara framför TV:n, (genom att köpa grejerna då) men jag har bara lyckats till viss del på grund av min tämligen ringa inkomst. (Men det går i alla fall framåt!) Framför datorn blir det i en trasig, obekväm stol och framför ~28'' TV:n, en duglig soffa. Båda två är för tillfället försedda med surroundsound-system, vilket är härligt. Jag har gärna någonting att äta på medan jag tittar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dsc00822an6.jpg

Öeh, är det inte litet osmidigt att ha subban på datorbordet? Men vad vet jag, det kanske låter bra. :P

 

Här brukar jag oftast glo animé;

animetittande.jpg

(Jag är usel på att ta någorlunda vettiga foton)

Brukar även glo på animé ute i vardagsrummet där vi har en 28" Widescreen TV (CRT FTW) och 5.1 surround system, ids dock inte ta en bild.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öeh, är det inte litet osmidigt att ha subban på datorbordet? Men vad vet jag, det kanske låter bra. :P

 

Nej varför skulle det vara det? :o

Det spelar ju ingen roll vart man placerar suben då bas-elementet inte behöver ha något speciellt ställe utan kan placeras var som helst. Enda jobbiga är väl när man drar på riktigt högt så att tangentbordet darrar lite. :>

Annars skulle jag väl få ställa den på golvet och det känns ju inte trevligt.

 

Btw har också en sån där papperskorg. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har också en mx518 :)

Ser att du har samma typ av Samsungskärm som mig JockeII, fast jag gissar på att din är modellen större eftersom du alltid har en högre upplösning :P

 

JThxXt.jpg

 

 

Och jag vet att det ser skitfult ut med högtalaren på skärmen, men det är det enda sättet jag kan ha den på eftersom den saknar plats för upphängning på baksidan :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och jag vet att det ser skitfult ut med högtalaren på skärmen, men det är det enda sättet jag kan ha den på eftersom den saknar plats för upphängning på baksidan :(

Skulle du typ inte kunna skuta bak skrämen lite och sätta högtalaren framför, så har en av mina kompisar det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...