Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur många av er har formaterat er hårddisk av misstag?


Endolphins
 Share

Rekommenderade inlägg

Hur kan man formatera av misstag. o.o

 

Jag har förstört en hårddisk genom kortslutning (en 250gb, på den tiden när dom var svindyra :[ ) och jag har kraschat en när jag använde Partition Magic 8 för att göra systempartitionen mindre och en annan partition större, vilket den inte gillade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har råkat formatera en av mina hårddiskar av misstag en gång, då försvann all min musik och de mesta av animen:/ + massor av annat. Men jag ladda ner nått slags återhämtningsprogram som endast funkar om man gjort en snabb formatering, jag fick tillbaks en del av sakerna men det mesta gick inte:/ ajja shit happens.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

äh vadå? du är bara avundsjuk. ingen tvingade dig att trycka.

Vad fan snackar du om? Det enda du kan göra är att komma in i datorrelaterade trådar och tycka det du vill om ditt datoranvändande när det är totalt off topic. Jag har inget emot Apple/Mac, men du verkar ha något komplex av att visa att du är en stolt Macanvändande. Är det något du behöver göra när du tycker att Mac är en gudagåva? Lägg ner och väx upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

äh vadå? du är bara avundsjuk. ingen tvingade dig att trycka.

Vad fan snackar du om? Det enda du kan göra är att komma in i datorrelaterade trådar och tycka det du vill om ditt datoranvändande när det är totalt off topic. Jag har inget emot Apple/Mac, men du verkar ha något komplex av att visa att du är en stolt Macanvändande. Är det något du behöver göra när du tycker att Mac är en gudagåva? Lägg ner och väx upp.

 

men shit. sen att du tar det seriöst är ju lite roligt. ok, lite OT kanske. men jag svarade på hans fråga, har du råkat formatera? "nej, jag har mac."

 

börja inte gråta

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

äh vadå? du är bara avundsjuk. ingen tvingade dig att trycka.

Vad fan snackar du om? Det enda du kan göra är att komma in i datorrelaterade trådar och tycka det du vill om ditt datoranvändande när det är totalt off topic. Jag har inget emot Apple/Mac, men du verkar ha något komplex av att visa att du är en stolt Macanvändande. Är det något du behöver göra när du tycker att Mac är en gudagåva? Lägg ner och väx upp.

 

men shit. sen att du tar det seriöst är ju lite roligt. ok, lite OT kanske. men jag svarade på hans fråga, har du råkat formatera? "nej, jag har mac."

 

börja inte gråta

 

du visade en bild... på ett äpple, du sa varken ja eller nej, så svara är väl att ta i lite, sjv har jag inte råkat radera, jag har raderat med flit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig råkat formatera en hårddisk, men jag har råkat ta bort partitionstabellen. Och nu i helgen råkade jag uppgradera mitt operativsystem till en "beta-version", när jag egentligen skulle uppgradera till senaste stabila versionen. (Det är ett ganska litet misstag, allt som krävdes var åtta tecken som saknades i en konfigurationsfil.)

 

Men det går alltid att fixa. Och det gäller även felformateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, egentligen så skulle jag bara formatera min windows-partition, men jag lyckades med den briljanta prestationen att välja fel partition. Jag märkte det inte förrn's windows var färdigtinstallerat.

 

Ja, jag vet att jag kan få tillbaka det mesta, men orka... Det är sånt som händer och är ingenting att hetsa upp sig över (så mycket - visst, det är tillåtet att svära oavbrutet i några minuter och dunka huvudet i väggen tills grannarna klagar, bara man lugnar ner sig igen).

 

Och det är svårt att vara arg när man precis fått sin splitter nya pen-tablet :D

 

Det går väl visst att formatera hårddisken på mac av misstag, i OSX har dom väl t.o.m. ett kommando som fixar det på en rad?

 

Och ja, jag håller med om att Mac är bättre (för en del saker, som bildhantering, filmredigering, långa beräkningsprocesser och annat sånt), men man kan inte köpa en Mac i delar och dom är sjukt dyra om man vill ha prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det går väl visst att formatera hårddisken på mac av misstag, i OSX har dom väl t.o.m. ett kommando som fixar det på en rad?

 

Och ja, jag håller med om att Mac är bättre (för en del saker, som bildhantering, filmredigering, långa beräkningsprocesser och annat sånt), men man kan inte köpa en Mac i delar och dom är sjukt dyra om man vill ha prestanda.

 

jepp. det finns. men man måste trycka på datorns powerknapp också vilket gör det istortsätt omöjligt.

jo, mac är dyrt men man kommer upp i samma pris med en pc pga att man måste byta ut delar, köpa uppgraderingar och program och reperationer och service. sen om några år kan jag tänka mig att alla windows applikationer och program bara kommer funka på vista. det är X antal tusenlappar mer. det jämnar ut sig i slutändan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, mac är dyrt men man kommer upp i samma pris med en pc pga att man måste byta ut delar, köpa uppgraderingar och program och reperationer och service. sen om några år kan jag tänka mig att alla windows applikationer och program bara kommer funka på vista.

Man måste inte byta ut delar eller köpa uppgraderingar, program (och jag snackar inte om att piratkopiera), reparationer och service. Längre fram kommer mycket riktigt alla Windows-program bli "Vista-only", men vill man inte använda Windows Vista så finns det många bra alternativ.

 

Nog vill jag ha en Mac, men inte är de lika billiga som en PC kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fördelen med PC är också att om man har rätt sorts vänkrets finns alltid någon som har ett extra ljud/nätverks/moderkort eller hårddiskar som är lite bättre än de jag har nu... Min förra dator (den här är så liten så inget går in) var ett hopplock av reabitar, donerade delar och annat bös. Men den funkade fint och höll i ca åtta år utan att man behövde köpa mycket mer än ny mus =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...