Hoppa till innehåll
Anime.se

Stoppa Post-whores nu!


Mellow
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har lärt mig ett nytt ord och vill då genast dela med mig av det. YEAH!

 

Jag kan ju börja med att ge ett exempel: http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=4979

 

Helt meningslös enligt mig. Tar bara plats på Lekparkens-förstasida + space på forumets webbhotell.

 

Men jag förstår ändå de där personerna som kämpar så intensivt för att uppnå 500 inlägg och få statusen ANIME.SE OTAKU! :surprised:

 

Det jag vill komma fram till är en avstängning av post counts i Lekparken-delen. Tack för mig.

 

http://www.urbandictionary.com/define.p ... post+whore

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vettigt förslag, och det har kommit förut. Ett annat förslag som kom i samma veva:

Jocke[/url]":3hmzwydu]Om det då gick att få ut nån procent på vars det mesta är skrivet så skulle man väl kunna ge en titel som passar därefter, alla som hägrar i lekparken får titeln "Barnunge" medans dom som mest skriver i spel-delen får titeln "Gamer" osv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En grej jag tycker är viktigt, som inte är konfigurerat, är att man gör forumsdelen "Lekparken" ej nåbar för oregistrerade/ej inloggade användare. Problemet är ju att alla forum och trådar kommer med på sökmotorers sökresultat, och i takt med att lekparken växer och drar till sig ej anime-intrsserade människor kommer deras posts dominera mer på sökresultat än de posts som skrivs med relevans för målgruppen detta forum inriktar sig på.

 

Detta startar sedan en on cirkel som blir ostoppbar, och det enda sättet att stoppa forumet från att bli överbefolkat är att man då tar bort Lekparken. Detta hände på sweclockers.com:s forum, och de blev just tvungna att ta bort "övrigt"-delen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja tack, schas på 5000-tråden! Har nämnt förut att jag avskyr den, då ser man att det är någon som skrivit och går in på Lekparken för att kika, men så ser man att det är den tråden...

 

Men sen Lekparken i sig kan man inte fördöma, finns ju trevliga trådar som tex "Battle of the lolis" där! Men kanske döpa om den till "Övrigt" eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda vettiga man kan göra med 5000-tråden är att man inte låser den, utan helt enkelt tar bort den. Grejen är ju då att alla som hänger där bara för att farma meningslösa posts kommer få dessa borttagna ur databasen, vilket är ett utmärkt straff :)

 

Så mina förslag är:

1) Gör lekparken dold för ej registrerade användare

2) ta bort 5000-tråden!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen borde det införas en egen titel till dem som har låt säga mer än 500 inlägg och typ 75% av alla deras inlägg är i lekparken delen, så borde dem få titeln "Ai eim a n00b, plis kik mi as"...

 

Nej, för att bli allvarlig. Varför gnälla på trådarna i lekparken delen? Ja menar, den delen av forumet finns för att slippa onödigt spam i andra delar och det är inte som om man måste gå in i den forum-delen.

Problemet är mer eller mindre är lekparken överlag. Finns folk som skriver 400 inlägg i lekpark-delen, ett inlägg i anime-delen, 351 inlägg i lekparks-delen... osv. Lekparken används av en alldeles för stor del av anime.se´s invånare. Ett alternativ till att ta bort forumet delen, vore att man fick möjligheten på inställningar att dölja lekparken+dess trådar helt och hållet, så att man dels inte ser den och dels inte kan söka i den (till dess att man tillåter den igen).

 

Kan ju hålla med om att visa av trådarna känns som om det är en fyraåring som haft tradigt och bestämt sig för att ändra på det.

 

Att ta bort postcounten i en specifik forum del känns som onödigt kodande. Nu vet jag inte hur pass svårt det är att införa det i praktiken, men det är ingen dålig ide det heller.

Man skulle också kunna ta bort titeln helt och hållet, men det känns som om folk ofta/ibland verkar kombinera antalet inlägg tillsammans med hur... vad ska man kalla det, hur inbiten man är på ämnet (?), eller kanske hur pass stor respekt man har på forumet och kanske skryta med sitt postcount inför vänner, men vad vet jag, vissa gör det kanske bara för att styrka sitt personliga ego.

 

Sen vet jag inte ifall jag ska gnälla alldeles för mycket, jag har trots allt skrivit några enstaka (kanske många i äldre trådar, minns inte riktigt?) inlägg i några av lekparkenstrådar.

Sen att folk klagar på det med halvjämna mellanrum är ett bra sätt att mata trollen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag vill höra är vad lekparken-folk (Nille är väl ett praktexempel) tycker om hela idén med detta forum. Varför går ni enbart in i lekparken och hojtar där? Det finns enklare sätt att samtala. Skapa en kanal på irc och babbla om exakt vad ni vill. Eller varför inte skapa ett eget forum? Om man vill kan man ju be admin för anime.se-forumet att exportera hela databasen, importera det i ett annat forum och sen ta bort alla forum, trådar och inlägg förutom dem i lekparken?

Min fråga är mer varför det finns folk i lekparken som man aldrig ens har sett i andra forum. Samtidigt är det ett rätt så ironiskt sätt att fråga på. Majoriteten av "lekpark-stammisarna" kollar säkert inte ens dessa forumsdelar, utan scrollar direkt ner till botten och börjar spamma -.-

 

Sen Dread, det jag menar är att man måste på något sätt stoppa inflödet av medlemmar som enbart reggar sig för att spamma i lekparken. Jag har som jag sagt själv erfarit hur sweclockers.com höll på att gå ner på grund av all spam i "Övriga Ämnen" som det hette där. Först var de tvungna att tunna ut forumet i allmänhet (t.ex ta bort kolumnen som visar antal inlägg i en tråd) för att minska belastningen. Men bara något halvår efteråt var de tillbaks på samma belastning. När det gick så långt att de bestämde sig för att ta bort hela Övriga Ämnen så minskade forumsaktiviteten till typ en fjärdedel än vad den var innan borttagningen.

Alltså bestod 3/4 av forumens inlägg av inlägg som inte ens handlade om vad det forumet var gjort för - nämligen datorer, hårdvara, mjukvara osv. Bästa sättet att stoppa anime.se att gå mot samma öde är att man implementerar de ågärderna jag nämde ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda vettiga man kan göra med 5000-tråden är att man inte låser den, utan helt enkelt tar bort den. Grejen är ju då att alla som hänger där bara för att farma meningslösa posts kommer få dessa borttagna ur databasen, vilket är ett utmärkt straff :)

 

Så mina förslag är:

1) Gör lekparken dold för ej registrerade användare

2) ta bort 5000-tråden!

 

Präcisely. You are not as stupid as your avatar look. :surprised:

 

 

Att ta bort postcounten i en specifik forum del känns som onödigt kodande. Nu vet jag inte hur pass svårt det är att införa det i praktiken, men det är ingen dålig ide det heller.

Man skulle också kunna ta bort titeln helt och hållet, men det känns som om folk ofta/ibland verkar kombinera antalet inlägg tillsammans med hur... vad ska man kalla det, hur inbiten man är på ämnet (?), eller kanske hur pass stor respekt man har på forumet och kanske skryta med sitt postcount inför vänner, men vad vet jag, vissa gör det kanske bara för att styrka sitt personliga ego.

 

Instämmer. Desto fler posts desto "bättre" är du, så ser många folk på det, precis som du skriver.

 

Men det där med "onödigt kodande", det bör väl finnas en "kryssa i"-meny för den biten, bör inte vara något svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Instämmer helt på vad ni säger, jag som skapade den tråden ville liva upp forumet men visade bli en dum,kass värdelös ide, så var snäll att ta bort den meningslösa tråden.Men jag tycker inte att ni ska ta bort "Lekparken" helt och hållet ni borde döpa om den till "Övrigt" och sedan bara tillåta sånt som hör till det anime-releterande ämnet eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag tycker inte att ni ska ta bort "Lekparken" helt och hållet ni borde döpa om den till "Övrigt" och sedan bara tillåta sånt som hör till det anime-releterande ämnet eller liknande.

Låter som en bra idé tycker jag. Men "Now Playing"-tråden måste helt klart vara kvar, det är ju en klassiker som måste finnas på alla forum :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag tycker inte att ni ska ta bort "Lekparken" helt och hållet ni borde döpa om den till "Övrigt" och sedan bara tillåta sånt som hör till det anime-releterande ämnet eller liknande.

Låter som en bra idé tycker jag. Men "Now Playing"-tråden måste helt klart vara kvar, det är ju en klassiker som måste finnas på alla forum :D

Now playing är en tråkig tråd. Skulle varit roligare om man diskuterade musik istället för bara skriva vad man lyssna på atm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag tycker inte att ni ska ta bort "Lekparken" helt och hållet ni borde döpa om den till "Övrigt" och sedan bara tillåta sånt som hör till det anime-releterande ämnet eller liknande.

Om "lekparken" skulle blivit omdöpt till "Övrigt" vad skulle då vara skillnaden mellan att posta i "Allmänt" och "Övrigt" tycker de två vekrar vara unjefär samma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag tycker inte att ni ska ta bort "Lekparken" helt och hållet ni borde döpa om den till "Övrigt" och sedan bara tillåta sånt som hör till det anime-releterande ämnet eller liknande.

Om "lekparken" skulle blivit omdöpt till "Övrigt" vad skulle då vara skillnaden mellan att posta i "Allmänt" och "Övrigt" tycker de två vekrar vara unjefär samma.

Det du säger är sant, men det jag gav var bara ett exempel på vad den skulle kunna heta ;) .Och Now-Playing tråden är ju en exakt lika meningslös tråd så som 5000-tråden, även fast den är en klassiker så är den ändå meningslös.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Now playing är en tråkig tråd. Skulle varit roligare om man diskuterade musik istället för bara skriva vad man lyssna på atm.

Jag gör det. :<

Ja de e bra det:) låt oss hoppas på mer folk som tänker lika dant. Liksom, jag bryr mig till och med mer om politik än att veta vad andra lyssnar på "just nu" , men det är väldigt kul att prata om musiken man lyssnar på istället som jag nämnde tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Now playing är en tråkig tråd. Skulle varit roligare om man diskuterade musik istället för bara skriva vad man lyssna på atm.

Jag gör det. :<

Ja de e bra det:) låt oss hoppas på mer folk som tänker lika dant. Liksom, jag bryr mig till och med mer om politik än att veta vad andra lyssnar på "just nu" , men det är väldigt kul att prata om musiken man lyssnar på istället som jag nämnde tidigare.

Bah! Ungdomen nuförtiden... ;)

Sedan kan man ju undra varför vissa skriver i den om dem nu tycker att den är så dålig :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Now playing är en tråkig tråd. Skulle varit roligare om man diskuterade musik istället för bara skriva vad man lyssna på atm.

Jag gör det. :<

Ja de e bra det:) låt oss hoppas på mer folk som tänker lika dant. Liksom, jag bryr mig till och med mer om politik än att veta vad andra lyssnar på "just nu" , men det är väldigt kul att prata om musiken man lyssnar på istället som jag nämnde tidigare.

Bah! Ungdomen nuförtiden... ;)

Sedan kan man ju undra varför vissa skriver i den om dem nu tycker att den är så dålig :rolleyes:

I början skrev jag precis som alla andra bara va jag lyssna på, sen har jag försökt skriva något mer än bara själva låten fast det har inte blivit något vidare diskution av det:(. Fast nu har jag slutat skriva där totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag får flika in ett mindre förslag här utan att behöva starta en hel tråd om det, kan vi komma överens om att inte citera fler än en eller två inlägg bakåt? Det blir lite fånigt när man fem inlägg i rad får läsa om samma diskussion fem gånger.

 

Enklare att följa trådar då dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

hmm... alltså majoriteten verkar vara för att antingen skrota några spam-trådar i lekparken, eller ta bort postcounten i lekparken och möjligheten att dölja lekparken + dess trådar. Dem två senare verkar dock vara dem högst värderade.

vad som fattar är väl att nån admin/mod får upp ögonen för tråden och kollar ifall det är genomförbart, eller ifall nån av dem har lust att införa det antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...