Hoppa till innehåll
Anime.se

Figurköp


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Efter en lång tids väntan, fick jag två figurer levererade från Toys Logic.

Skulle vara inne i slutet av November, men fick dom levererade i mellan dagarna. 1/8 Simca(air gear) av Yamato och 1/8 Matsuri(sola) av Toysworks. Som Largo-Sama sa tidigare så var inte Matsuri så bra som jag hade hoppats på, men endå rätt nöjd att ha henne i min samling.

Simca tycker jag är bra gjord, har inte mycket att klaga på. Hoppas nu att mina förbokade December och Januari figurer blir levererade som planerat från Toys Logic.

 

Här är lite bilder:

 

IMG_3480Large.jpg

 

IMG_3491Large.jpg

 

IMG_3505Large.jpg

 

IMG_3503Large.jpg

 

IMG_3510Large.jpg

 

IMG_3507Large.jpg

 

IMG_3501Large.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Wtf Sceleris, det börjar bli lite extremt med att få till vinklarna nu va? :P

 

Nåväl, äntligen kom Fujibayashi Kyou figuren (Clannad) från Toys Logic! Jag tror det kommer bli min första och sista gång som jag köper något därifrån. Spelade nyligen igenom Kyous scenario i Clannad, och jag blev rörd till tårar. Det passade faktiskt att figuren kom så sent som idag <3

 

Så, här är Kyou, sittandes på sin och Ryous picknickmatta i vinyl :)

 

XcSZshHfO.jpg

 

XFalUtIms.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kyou figuren ser bra ut, tänkte beställa den, men jag har fullt i min order lista just nu. Toys Logic, man kan undra, men dom har haft försenade leveranser från Japan trots allt. Vet inte hur länge dom varit igång som företag, HLJ har ju funnits i 10 år, och dessutom är i Japan, så dom slipper vänta på leveranser.

Såg denna Konata figur på Goodsmiles hemsida som finns på wonderfest i Japan 2008.

 

figma_konata_wonfest.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så, här är Kyou, sittandes på sin och Ryous picknickmatta i vinyl :)

 

Jag måste lägga en beställning på den också :O.

Så himla snygg och välgjord!

 

Jag ska nog ta och beställa den från Toyslogic eller HLJ men har lite frågor innan jag lägger min beställning:

 

Jag antar att Toyslogic och HLJ är pålitliga eftersom att så många här på forumet har beställt där ifrån, eller?

 

Hur är det med leveranserna från Toyslogic/HLJ?

 

Hur långa är leveranstiderna?

 

Har någon råkat ut för problem vid beställning från Toyslogic/HLJ?

 

Brukar Toyslogic/HLJ skriva "Gift" på paketen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man ser till vad som har diskuterats på senare tid och vad några av forumiterna drabbats av när de handlat från ToysLogic, skulle jag nog rekommendera dig att handla från HLJ.

 

HLJ har varit riktigt bra de två gångerna jag fått saker därifrån. Jag väljer alltid EMS-frakt eftersom jag ogillar att vänta länge på saker jag beställt samt vill ha försäkring på det jag beställer. Frakten brukar bli ungefär den dubbla i pris gentemot SAL, ungefär runt 100kr för en normal figur. EMS gör att paketet kommer fram på 3-4 dagar, vilket jag tycker är exceptionellt bra när paketet skickas från Japan. De skriver inte Gift på paketen eftersom de inte vill stöta sig med tullen på något sätt. Jag har åkt på tull en gång (100kr) men den andra gången klarade jag mig.

 

Just nu har jag 3 stycken ordrar hos HLJ. Det funkar så att de skickar så fort de har allting du beställt i lager, men väntar max två månader om det skulle vara så att någon är pre-order. Du kan givetvis välja att de skall skicka iväg de som finns i lager för stunden om du hellre skulle vilja det men då måste du betala frakt för båda leveranserna.

 

Jag vet inte hur lång tid SAL tar dessvärre, det får någon annan kommentera. Skulle det vara några fler frågor så ställ de bara här eller skicka ett PM.

 

Kan tillägga att ToysLogic säkerligen inte är 'fula' på något sätt utan att de förmodligen bara haft mycket att göra och den mänskliga faktorn har spelat in. Jag tycker fortfarande det är dålig stil och väljer då hellre att handla från HLJ där jag tryggt får vad jag betalar för. HLJ drar pengarna först när de skickar din produkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta...

btJfnLymb.jpg

 

... resulterade i det här!

ICGToCTuL.jpg

 

Fick en av varje i originalfärg och fyra med färgvariation, + 2 dubbletter som jag tänker sälja åt någon oinformerad sate för betydligt mer än vad nypriset var. >:D

 

En del ser lite mongo ut pga blixten, men alla är jättedetaljerade och fina på riktigt. Jag är nöjd. <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna blev jag fett intresserad av! Är det Ryofu Housen från Ikki Tousen månne? Hennes ansiktsuttryck är elit och utstyrseln behöver inte diskuteras :P

 

Edit: Var visst Ringo Noyamano från Air Gear.

 

ryofu.jpg

 

För övrigt är två nya figurer på väg från HLJ nu. Akatsuki från Shuraki-serien och Haruhi från MF. Råkade även dimpa ner en pre-order på Horo-figuren. Jag smälter när jag kollar på den :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du har den första figuren från shuraki serien på väg induce, jag får väl vänta till mars för min(toys logic) och den andra i serien som jag beställde från archonia.com. Så du beställde holo, läkert, har inte rum för den i min ekonomi, blir fint att se bilder från den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hai hai. Hade du inte skrivit om dem hade jag nog gått miste om den. Var lite sugen på Rize / Lyze också men det får vänta. Vill inte köpa på mig alltför många figurer. Blir både dyrt och tar plats. Jag antar att Needa och Horo kommer att skickas samtidigt då båda kommer emot slutet av Mars, men vi får väl se.

 

Givetvis blir det bilder! Måste hitta något bra sätt att ta lite vettigare dock. Måste nästan alltid ta bilderna handhållet eftersom det blir för bökigt med stativ, förlorar friheten då. När man kör handhållet måste det finnas tillräckligt med ljus för att det skall bli bra.

 

Hur kan HLJ vara så tidiga med sina releaser förresten? Oftast någon eller några månader före än många andra. Är det för att de är baserade i Japan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...