Hoppa till innehåll
Anime.se

Figurköp


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag kan lova att väntan kommer vara värd det. Önskar det kommer någon översättning på Drama-diskarna dock, då jag inte har någon möjlighet att förstå de just nu. Lite komiskt att det går att plocka av huvudena och byta dem för övrigt.

 

Återstår att se vilka av de övriga (förutom Needa) jag kommer vilja ha i ett senare skede. Rize / Lyze känns mest intressant men annars får jag nog nöja mig. Första figuren var billig men de andra kostar lite mer...

 

Mer bilder kommer senare i veckan iaf. Kan gömma de i hide-tag om du vill så slipper jag spoila allt arcium.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter bra att kvaliten är bra, som det ser ut så kan toys logic ha den första shuraki figuren 15 Mars, sen får jag se om Char Rhousemann(nr3) kommer 28 Februari och Meifeng Liu(nr2) kommer 31 Mars, Lyze(nr5) ser ut att bli 30 April, får se om det blir så.

Du behöver inte "hide" bilderna, ska bli inressant att se :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Så har du tagit några nya bilder på shuraki figuren induce?

Lär väl dröja innan jag får min, ser ut som i april, all denna väntan, men är rätt nöjd endå.

Nej, jag har faktiskt inte gjort det. Varit upptagen med så väldans mycket annat. Beställde Alter-figuren (Chouun från IkkiTousen) igår dock. Skall försöka ta lite i helgen dock. Håll ut! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Ok! Ni får "njuta" av dessa mediokra mobilkamerabilder som jag försökte ta mitt under mörka natten. Jag hoppas det duger tills jag orkar ta några vettigare bilder på figurerna (och panfleten).

 

vem är bruden med svärdet ? vilken manga/anime kommer hon ifrån ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok! Ni får "njuta" av dessa mediokra mobilkamerabilder som jag försökte ta mitt under mörka natten. Jag hoppas det duger tills jag orkar ta några vettigare bilder på figurerna (och panfleten).

 

vem är bruden med svärdet ? vilken manga/anime kommer hon ifrån ?

Mig veterligen finns det ingen manga eller anime utan Shuraki är en speciell serie med figurer som görs enbart för merchandise-marknaden så att säga. Tror säkert du kan hitta mer info om du googlar på Shuraki. Hon heter Akatsuki Mishiro tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Fick min Nadie-figur häromdagen. Den är lika häftig i verkligheten som på alla bilder och uppfyllde verkligen alla mina förväntningar. :)

http://www.hlj.com/product/ALT20172

ZtzDLFPzs.jpg

 

Figurer på väg till mig just nu

Mascot Robot Haro (Gundam 00 Version)

1/10 Suzu PVC

 

Figurer i Pre-order

Nagato Yuki Swimsuit PVC (The Melancholy of Haruhi Suzumiya)

Holo PVC (Spice and Wolf)

Kotomi Ichinose PVC (Clannad)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är riktigt fräck pose på den Largo! Tur att det andra benet har stöd också annars hade den väl kroknat med tiden antar jag. Har sett en del figurer som jag varit lite sugna på men struntat i av den anledningen.

 

Kul att se en till som beställt Horo! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Idag fick jag min

och 1/10 Suzu PVC

 

Eftersom jag är missnöjd med toyslogic så beställde jag från HLJ. Jag fick betala tullavgift på 192kr, 38%. Totala värdet var angett 512kr (8 771,00 JPY). Ska den verkligen ligga så högt, trodde den låg på runt 20%? Det är första gången jag har betalat tullavgift på figurer.

 

Haro finns i tre lägen, Normal, Gundam och Girl. Hur man skiftar mellan dessa har jag ingen aning om. Just nu är den i Gundam mode och drar repliker från serien. Den reagerar på höga ljud eller tal. Den retar gallfeber på mina kompisar när jag pratar med dem i ventrilo samtidigt som jag spelar :). Den kan även läsa upp vilken tid det är.

 

I förväg var jag lite tveksam till hur kvaliteten på Suzu skulle vara, men den är klart godkänd. Bilderna talar för sig själva.

csJinvZLX.jpg

ylGyCfVyf.jpg

PiSgklBtf.jpg

 

Pantsu

QcFgGIIac.jpg

ixMacJfIk.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den där Hatsune Miku-figuren kommer nog jag också att fixa :D

 

Fast inte från Toyslogic, aldrig mer. Kan berätta vad som hände nyligen. Hade sen ett flertal månader sen lagt en förbeställning på denna figur på Toyslogic: http://www.toyslogic.com/index.php?main ... ts_id=1663

Releasedatum var då, säg, 29 februari. En vecka innan release skjuter de upp releasedatum till den 30 mars. "Visst" tänkte jag; den kanske blivit försenad. Men samma sak hände igen. De satte releasen till den 30 april. Började bli lite irriterad, men jag betämde mig för att vänta ändå. Sen hände samma sak igen, och nu ska den releasas den 29 maj istället.

Det var här jag gav upp. Istället går jag in på hlj.com, och där har den funnits i lager sen en månad tillbaks!

 

Så nu har jag beställt den, och den har redan skickats och kommer hem till mig om ca en vecka: http://www.hlj.com/product/MAX04085 <-- HLJ ftw. Aldrig, aldrig mer Toyslogic.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet precis vad du menar Flaskis. Jag beställde Haruhi-nendoroiden från Toyslogic i början av december då det stod att den fanns i lager. Efter att jag lagt ordern så visade det sig att den var slut (bra webshop som inte uppdaterar status automatiskt!) och sedan dess har de skjutit upp releasen en månad i taget. Jag har frågat dem två eller tre gånger om den är borttagen från min order eller om den hamnade i pre-order, men har blivit ignorerad varje gång. Gissar på att de kommer försöka kräva mig på pengar senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...