Hoppa till innehåll
Anime.se

Figurköp


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hämtade nu senast figuren av Priecia från Prism Ark gjord av Toys Works. Jag är överraskad att den klarade sig förbi tullen =o

Men sen kollar de inte precis i alla paket ^^

 

Den är väl en sådär lagom vågad figur, men jag gillade verkligen posen, och sen så har Priecia bara en sån underbar personlighet <3

 

wsYCNwXCM.jpg

JMFmGoQXK.jpg

UZnibugpg.jpg

duzDTpDeA.jpg

QgxlEZGDv.jpg

dZriGzBaN.jpg

aPzLZRAYt.jpg

cEFqvinRd.jpg

 

Sen några mer inzoomade bilder ;p

KGMSBBiYB.jpg

PxGCiaOSe.jpg

ilNpfLpSN.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Köpt en Haruhi nendoroid, och förmodligen blir det även den sista nendoroiden jag köper. "Stativen" till dessa figurer är så sjukt dåliga att man knappt kan tro det. Man måste verkligen balansera figurerna för att de inte ska trilla. De har rörliga armar och huvud, men om man försöker posa den så blir viktfördelningen fel och figuren trillar omkull.

 

Detta paketet från HLJ kostade totalt 212kr (3657yen). Tull/moms gick på 53kr och postens avgifter 63kr. Avgifterna hamnade alltså på 50% av värdet.

 

Jag har aldrig behövt betala något när jag hämtat ut paket från toys logic. Funderar på att gå över till dem igen trots att de har usel service.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig behövt betala något när jag hämtat ut paket från toys logic. Funderar på att gå över till dem igen trots att de har usel service.

Tullen är inget som har med leverantören att göra. Jag har själv märkt att de senaste två figurerna jag köpt har jag varit tvungen att betala tull för, något jag aldrig gjort tidigare. Tråkigt, men det ser ut som om tullverket har blivit lite hårdare på sistonde :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser tullen som ett lotteri, fick dessa figurer från TL utan tull.

 

Jordh(megachu)av alter:

IMG_5275.jpg

min kompletta samling av megachu figurer:

IMG_5282.jpg

 

Kuze Kiriha(fortune aterial)av Wave:

IMG_5271.jpg

tillsammans med Erika:

IMG_5272.jpg

 

Noumi Kudryavka(little busters)av toys works:

IMG_5280.jpg

 

Little busters tradeing figurer:

IMG_5281.jpg

 

Enma Ai av alter:

IMG_5210.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig behövt betala något när jag hämtat ut paket från toys logic. Funderar på att gå över till dem igen trots att de har usel service.

Tullen är inget som har med leverantören att göra. Jag har själv märkt att de senaste två figurerna jag köpt har jag varit tvungen att betala tull för, något jag aldrig gjort tidigare. Tråkigt, men det ser ut som om tullverket har blivit lite hårdare på sistonde :/

Jag tror att det har att göra med att HLJ skickar sina som "Merchandise" Medan Toyslogic skickar som "Gift", men även om man skickar som gift så ska man betala tullavgift när det är över ett visst belopp.

 

Jag har beställt totalt fyra gånger från TL och aldrig betalat tull. Jag har beställt tre gånger från HLJ och alltid betalat tull. Jag tror inte att det bara är slumpen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tråkigt, men det ser ut som om tullverket har blivit lite hårdare på sistonde :/

Från och med december 2008 kommer dock tullens gräns höjas till 150USD om jag inte minns fel, vilket är 130USD mer än nuvarande på ca 20USD.

 

=

 

(Y) Im making a note here, huge success.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tråkigt, men det ser ut som om tullverket har blivit lite hårdare på sistonde :/

Från och med december 2008 kommer dock tullens gräns höjas till 150USD om jag inte minns fel, vilket är 130USD mer än nuvarande på ca 20USD.

 

=

 

(Y) Im making a note here, huge success.

 

Var har du läst detta? Gäller det både gåvor och köpta varor? Från vilka länder?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...