Hoppa till innehåll
Anime.se

Figurköp


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Oh my FUCKING god!

 

Toyslogic Order Status Update - Item Delayed

 

Thank for your order, *mitt namn som jag inte vill ska komma upp på google*

 

We are sorry that the following item has been delayed due to manufacturer or shipment delays.

 

We have updated the new release date.

 

Please feel free to contact us at info@toyslogic.com if you have any question

 

Delayed Item Summary:

TL300789977 Hyakka Ryoran - 1/8 Yagyu Jubei PVC Figure New Release Date: 2010-01-20 00:00:00

 

För i helvete! Aldrig mer Toyslogic! >:)>:(>:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oh my FUCKING god!

 

Toyslogic Order Status Update - Item Delayed

 

Thank for your order, Sascha Goftari

 

We are sorry that the following item has been delayed due to manufacturer or shipment delays.

 

We have updated the new release date.

 

Please feel free to contact us at info@toyslogic.com if you have any question

 

Delayed Item Summary:

TL300789977 Hyakka Ryoran - 1/8 Yagyu Jubei PVC Figure New Release Date: 2010-01-20 00:00:00

 

För i helvete! Aldrig mer Toyslogic! >:)>:(>:)

 

Av precis samma anledning handlar inte jag där längre. TL tar fler preorders än de vet att de kan fylla. Seriösare butiker(HLJ och hobby search t.ex) stoppar pre-orders när de fyllt sin kvot tills de vet att de kan ta in fler. Har man betalat i förskott så tar TL dessutom en avgift på 20% om man vill avbryta sin preoder.

 

Enligt hobby search släpptes figuren oktober 2009, och har sålt slut för länge sedan. Eftersom man inte kan förboka fler exemplar på hobby search så finns säkert inte möjligheten ens. Jag är ganska säker på att Toyslogic håller kvar din order ifall möjligheten skulle uppstå. Räkna med en oändlig förlängning av release-datumet på den figuren...

 

Uppmanar alla andra att också bojkotta ToysLogic. Även om priset skulle vara billigare så kan du inte vara säker att du får din figur du förbeställt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med Largo, även fast jag fått mina figurer från Toys Logic utan att få tull på mina figurer från dom. Jag värderar ändå att få figurer jag förbokat och då är Toys Logic inte ett bra val. Så beställ inte från dom, utan som Largo, Hobby Search, Hobby Link Japan eller Ami Ami.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som vet hur det är med preorders från TokyoToys? Beställde ett paket med petite nendoroids där och nu står det "Sold Out", betyder detta att dom har sålt slut alla kopior dom fick eller att dom inte tar emot fler preorders? Detta är föremålet det rör sig om, och står ju att det skulle varit ute i November.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uppmanar alla andra att också bojkotta ToysLogic. Även om priset skulle vara billigare så kan du inte vara säker att du får din figur du förbeställt.

Det har aldrig varit priset. Jag har varit missnöjd redan efter första figuren jag fått av ToysLogic. Anledningen till att jag beställde därifrån var att andra sidor som Hobby Search och HLJ inte hade några figurer av Yagyuu Jubei kvar för förhandsbokning. Det är ju en sån figur som antagligen inte kommer få en restock, så jag chansade och hoppades att ToysLogic hade bättrat sig, men tji fick jag >_>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anledningen till att jag beställde därifrån var att andra sidor som Hobby Search och HLJ inte hade några figurer av Yagyuu Jubei kvar för förhandsbokning.

Den vanliga fällan med andra ord :). De ser jättebra ut som erbjuder preorders på varor när det är fullt hos alla andra, men i själva verket så tar de fullt medvetet emot pre-orders som de inte har för avsikt att leverera.

 

Glömde föresten nämna att bara för att det står "in stock" på en vara så betyder det inte att ToysLogic har den i lager. När jag beställde en figur som var "in stock" och betalade i förväg en gång så visade det sig ett par dagar senare att den inte alls fanns och att jag istället fick vänta i månader. Givetvis skulle det kosta 20% om jag ville avbryta köpet och få mina pengar tillbaka.

 

Jag skulle inte kunna tänka mig att handla hos TL igen, såvida det inte rör sig om en vara som verkligen inte finns någon annanstans. Att handla på pre-order eller betala i förväg är i vilket fall som helst helt uteslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer att vänta ut mina figurer som gång efter gång blir uppskjutna på Toys Logic, vore bättre att dom sa med en gång att dom inte kommer att få dessa figurer. Så nu blir det inte fler figurer från dom.

 

Hobby Search meddelade mig att min figur Black rock shooter är inne, men får väl vänta till efter jul dagarna som det ser ut. Jag väntar fler figurer nu inför julen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

BRS är en figur jag ångrar att jag inte beställde då den är riktigt fin, föredrar dock kanon versionen så blir knepigt att komma åt men det ordnar nog sig.

 

Annars har man ju fått hem Miku World is Mine och väntar Mio och Canaan i Januari så BRS får vänta.

Sedan får vi se hur det blir med mina Petit Nendoroids från TokyoToys. Då det tydligen är problem hos leverantören.

 

Ifall någon inte vet hur Miku ser ut så kan ni få kolla på hur en amatör fotograferar:

dsc00860p.jpg

 

För lite bättre bilder kan man också besöka: Hobby Search

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kanske inte hör hemma i denna tråd men jag undrar hur ni få hem alla dessa figurer, det ända jag kan göra beställa på svenska sidor som animestore.se & tvspelhörnan.se samt kolla på tradera (vann Shinku och Moka förigår)

 

£dit : det är betalningen ock frakten jag oroar mig mest över.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Importera från andra länder (Japan & USA) brukar fungera bra. Kan rekomendera AmiAmi, HLJ och Hobby Search från Japan och även Archonia från Belgien.

Finns annars en tråd med rekomendationer men dessa har jag haft bäst erfarenheter med, dock har jag inte samlat så länge. :3

 

£dit : det är betalningen ock frakten jag oroar mig mest över.
Har använt kort för att betala och det har inte varit några problem, och frakten har jag för mig brukar ligga på 3-4000¥ för en PVC Figur. Tull kan variera men har varit runt 150-200kr för mig. Men som sagt tidigare har jag inte samlat så länge, men tror inte att priserna på frakt varierar så hemskt mycket. Kan ju säga att jag alltid kör med EMS så vet inte hur det är om man skickar via SAL eller andra metoder. Hoppas du fick svar på din fråga denna gång. ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick äntligen min Blackrock shooter idag, hade lite problem med betalningen så jag fick vänta efter årsskiftet innan jag fick den. Jag är otroligt nöjd med den och kvalitén är väldigt mycket högre på den än mina andra figurer.

SDC11709.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...