Hoppa till innehåll
Anime.se

Figurköp


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Tror inte leveranstiderna kommer påverkas nämnvärt, men kanske utbudet blir ännu bättre, och de kanske får in mer av varje figur. Tog bara 4-5 dagar för mig att få min figur, och då skickades den ändå från Japan + att det tar en dag för AVI-lappen att komma fram. Är väl SAL-metoden som är långsam dessvärre :/

 

Ayu var för övrigt riktigt nice arcium!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är sugen på att köpa Clannad figuren (Kyou).

Jag lät impulsen styra och köpte Clannad-figuren. Enda problemet nu är att min hylla inte har plats med fler figurer :<

 

Ge mig nästa köp då. You know I love you. <3

Du kan få min Nanoha som gömmer sig bakom Louise just nu ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du.. Du vet att man inte skojar om sånt där va? Jag kan åka hem till dig med en stötsäker förpackning så hon inte skadas på vägen hem till mig. För nu är hon min, ne? Ne?!

 

Besides, min Eureka kan behöva en vän. På alla sätt och vis.

 

Nanoha <3 .__.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det går ju att belysa figuren utan att bakgrunden är ljus. Tycker dock det viktiga är själva bilderna inte kvalitén även om blixtbilder förvisso är lite tråkigare och plattare. Men what the heck ;)

 

Alla kan inte ha digital SLR, macro-objektiv och rätt ljusförutsättningar. Jag gillar bilderna som finns på Happy Soda, eller vad heter siten? Typ sådana jag strävar efter att ta!

 

PS. Använd lågt bländarvärde för att göra bakgrund diffus. Då blir den rätt rogivande även fast den i själva verket är fylld av massa skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får ursäkta min brist på fantasi på en del av mina nya figur bilder :blush: , men för tillfället så får det duga med dessa. Har sett happy soda bilderna, visst är dessa fina, men jag tycker att dessa är rätt tråkiga i längden, bara byte av färg bakrund. När det blir lite snö ute ska jag ta lite bilder på Ayu, passar denna figur så som det är i animen :) .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, det blir ju mycket mer stilfullt när det är mörkt i rummet och bara ljus och fokusering på figurerna. Det är figurerna man är intresserad av att se, inte omgivningen. >_-

 

tycker själv att den första av dessa bilder är mer "stilfulla" där man faktiskt ser figuren och hur den ser ut

1.jpg

IMG_3036Medium.jpg

 

fast det är ju olika vad folk tycker är snyggt och inte :D menade inget illa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En dag kanske man blir bättre på att ta bilder, men men, tar inte illa upp, alla tar sina bilder efter förmåga. Har inte just nu den belysning som happy soda tar upp, när jag får tid så kanske jag kan ta lite bättre bilder.

Tog dom här när det kom lite snö förra veckan.

 

IMG_3227Medium.jpg

 

IMG_3234Medium.jpg

 

IMG_3229Medium.jpg

 

IMG_3224Medium.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det viktigaste är väl att det är någorlunda kul att ta bilderna. Så tycker jag alltid att det bör vara med fotografering. Skall alltid ta bilderna för egen skull i första hand, eller vad man själv upplever som snyggt. Sen vill man väl givetvis visa upp figurerna också men det går aldrig tillfredsställa alla. Alla tar foton med sin egna charm och det är väl roligast så på sätt och vis. Om alla bilder såg likadana ut vore inte det roligt heller, hur bra de än vore.

 

Får testa att ta bilder ute någon gång sen också, blir helt klart roligare att se på. Ljuset känns mer naturligt och man kan undvika de skarpa skuggorna. HLJ får ta och skicka lilla Xecty snart!

 

Kanske man skulle lägga en order på Haruhi senare också, de får väl restock i december. Julklappar till sig själv. Finns det något bättre? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En dag kanske man blir bättre på att ta bilder, men men, tar inte illa upp, alla tar sina bilder efter förmåga. Har inte just nu den belysning som happy soda tar upp, när jag får tid så kanske jag kan ta lite bättre bilder.

Tog dom här när det kom lite snö förra veckan.

 

IMG_3227Medium.jpg

 

IMG_3234Medium.jpg

 

IMG_3229Medium.jpg

 

IMG_3224Medium.jpg

 

Mycket bra tänkt med snön i bakgrunden, passar in perfekt till figuren. ;)

Passar även perfekt att posta den nu när snart "Kanon julkalendern" börjar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...