Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad spelar du just nu och vad ser du fram emot för spel?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Jao, finns det för anime så varför inte för spel. :>

Bara att skriva vad ni spelar för spel just nu, och att skriva lite om spelet är alltid trevligt med om ni vill det. Drog en kombinationstråd med så man kan skriva vad för spel man ser fram emot som kommer ut någon gång under året.

 

Dom jag spelar nu är:

 

Brave Soul

Fable

Gadget Trial

Heart de roommate

 

Sen ska jag börja spela PC-versionen av Jade Empire så fort jag orkar, verkar riktigt bra!

 

Och ett spel jag ser fram emot är Command & Conquer 3 som ska komma i slutet av Mars!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

wow lite halvt inaktivt, samt Supreme Commander, och Alien Shooter 2: Vengeance :P

 

men det mest efterlänktade för tillfället är nog Command and Conquer 3: Tiberium wars, riktigt härligt är demot. Och Alienrasen verkar riktigt tuff! Vad än Gamereactor skriver!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar just nu WoW, ja jag känner mig så unik! Och Final Fantasy 12, jävligt sjyst spel. Tänker börja smått på Heart de roommate och Brave Soul(tack för tipsen JockeII).

 

Även jag ser framemot Command & Conquer 3. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För närvarande spelar jag Final Fantasy XII och Castlevania: Harmony of Dissonance. Det sistnämnda är det första spelet i Castevania-serien jag har spelat, och jag föll för konceptet direkt. Det ska bli skönt när skolan är över och jag har tid att utforska serien ordentligt.

 

Spel jag ser fram emot är Metroid Prime 3, Super Paper Mario, Super Mario Galaxy, Metal Gear Solid 4 för att nämna några. Frågan är bara hur man ska ha råd med alla dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Sen ska jag börja spela PC-versionen av Jade Empire så fort jag orkar, verkar riktigt bra!

 

det sämsta spelet bioware lyckats skapa... hur är ändringarna på pc om det nu är några?

 

till saken iaf:

 

dota och heroes 3 är nog det enda ja lirar just nu.. och lite zelda TP ibland för å få ihop allt som man int elyckats hitta än -.-

 

 

längtar efter mario galaxy och metroid prime 3... de vore fin fint just nu

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det sämsta spelet bioware lyckats skapa... hur är ändringarna på pc om det nu är några?

 

Det är möjligt, men du får det att låta som om det är kasst vilket det verkligen inte är, har fått höga betyg och jag tycker det verkar mycket bra. Har inte spelat det till Xbox och som sagt inte testat de till PC än, men vad jag vet är att man får lite mer saker storymässigt i PC-versionen, tex en film på ~1,5 gb.

 

Sen spelar jag även Bible Black nu, får säga att jag är riktigt imponerad. Jag hade ingen aning om att spelet kom innan serierna och hade gissat att det var något B-spel som bara fokuserade på sex och använde ett kännt namn, vilket inte var fallet. Det är iallafall mycket som är annorlunda från serierna och jag gillar det skarpt, mörk story med lite småkuslig stämning. Snygg CG, musiken är riktigt stämningsfull och det är bra röster på alla karaktärer med. Riktigt spännande!

 

Ett till spel som jag ser mycket fram emot är UT2007, fast har ingen koll när det ska komma men man tycker ju att det borde kommit i slutet av 2006 men så var icke fallet. Det ska liras som fan på nätet ialllafall!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar en hel del olika spel just nu, bla.:

Warcraft 3 : TFT

Titan Quest: Immortal Throne

Silverfall

Rapplez

Rogue Galaxy (PS2)

+ en hel del annat till PS2 som blir när jag känner för de :P

 

Längtar efter:

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl

Hellgate: London (kommer mest troligt bli ett fantastisk spel)

Spore

Naruto Shippuuden: Narutimate Accel (PS2)

Shining Force EXA (PS2)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lirar första Kotor ( oooold men bäst ändå (; ), lirade nyligen igenom Condemned( bara för att bevisa att jag inte alls bara lirar gamla spel D: ).

 

Uhm, spel jag ser fram emot. Jag vet inte. Jag har sett framemot nya Zelda i flera år snart och ändå inte tagit mig i nacken och skaffat en Wii än. Innan sommaren. Förhoppningsvis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lirar första Kotor ( oooold men bäst ändå (; ), lirade nyligen igenom Condemned( bara för att bevisa att jag inte alls bara lirar gamla spel D: ).

yeah! KotoR FTW!;D Spelade igenom första två, eller så va de kanske till och med tre gånger! Andra spelet: KotoR: The sith lords spela jag bara igenom 1 gång. Tyckte inte alls det vart samma kännsla som de i ettan. Gillade dessutom inte Kiera, den gamle fula tanten som följde efter en xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lirar första Kotor ( oooold men bäst ändå (; ), lirade nyligen igenom Condemned( bara för att bevisa att jag inte alls bara lirar gamla spel D: ).

 

Uhm, spel jag ser fram emot. Jag vet inte. Jag har sett framemot nya Zelda i flera år snart och ändå inte tagit mig i nacken och skaffat en Wii än. Innan sommaren. Förhoppningsvis.

 

Har bara spelat KotOR 2 och tyckte det var grymt bra. ^^ Och Condamned är väl inte så nytt. D':

 

Sen kan du ju köpa en GC om du vill lira Zelda TP så kommer du undan billigt. :D (Dessutom tror jag det är skönare att lira med GC-kontrollen än Wii-kontrollen, plus att man inte kan ändra kameravinkeln med Wii'n för den har bara en styrspak T_T)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag spelar just nu:

-Guilty Gear XX Slash

-Phoenix Wright Justice for All.

 

Och jag Längtar efter:

-Unreal Tournament 3, äntligen får man släppa lös sina kreativa förmågor i en ordentlig motor igen.

-Guilty Gear XX Accent Core

-Crysis, verkar smaskigt.

-Command & Conquer 3. Det bra från seriens rötter med det bra från seriens senaste alster.

-Warhammer Online, för att det är som wow, fast bättre(förhoppningsvis :))

 

Oj, det där Wakfu verkar stenhäftigt. Ligger med på min lista numera :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

just nu spelar jag inget, men ser väldigt mycket i fram mot ett mmorpg som heter Wakfu som kommer nästa år

 

wakfu's hemsida: www.wakfu.com

 

Det spelet var riktigt coolt, funderar på att testa det andra spelet dem snackar om på hemsidan, Dofus.

Jag spelade dofus förut, var p2p i flera månader.. Men tröttnade efter ett tag på det eftersom de kräver för mycket tid av spelaren att lägga ner om man vill komma någon vart, plus att de finns ett antal builds som man måste följa om man vill kunna göra skada.. Jag följde fel build på min Sram jag gjorde, fast märkte det först när jag var lvl 70, vilket tog alldeles för lång tid att bli.. Spelet är annars jätte söt och roligt, synd bara att de inte är så mycket taktik i det, allt man gör är att levla och bli starkare därefter, men i Wakfu verkar de ha tänkt på de och gör att de kommer krävas mer taktik och strategi.

 

Wakfu kommer bli hur grymt som helst, de tar bort allt de dåliga Dofus hade och gör det ännu snyggare.

 

Dofus är i flash föresten och Wakfu kommer att vara i Java

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...