Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad spelar du just nu och vad ser du fram emot för spel?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har nyligen klarat New Super Mario Bros. Wii (det gamla) fullt ut, klarat alla banor och tagit alla stjärnmynt. Efter det hoppade jag vidare till Far Cry 3.

 

Visst har jag kul med det; världen är lite smått bisarrt stor, och likt Assassin's Creed finns det mycket att göra i denna öppna tillvaro, men jag vet inte om jag är jätteförtjust hur tufft och hårt de försökt göra det. De satsar väl på en känsla av hård realism, men resultatet blir bara hårdkokt för sakens skull. Fem svordomar i varje mening gör inte ett spel ”vuxet”, Ubisoft. Jag är heller inte förtjust i hur spelets framerate (åtminstone i PS3-versionen) går under all kritik under filmsekvenser och viktiga scener; detta tillsammans med att spelet aldrig tas ur förstaperson gör mig stundtals lite yr i huvudet. Detta til trots ska det bli kul att fortsätta röja ner pirater och sno deras läger.

 

Angående vad jag ser fram emot, så måste jag säga att jag är faktiskt ganska nöjd med vad jag har just ni. Spel är en lyx jag inte har råd med just nu, och ärligt talat är jag okej med det. Enligt mina beräkningar så har jag så många spel redan att jag skulle klara mig i mer än ett och ett halvt år om jag spelar ett i veckan. Nog för att jag längtar efter det nya Smash Bros, och visst vill jag ha en PS4a... men den närmaste tiden framöver blir det min backlog som gäller, och det ser jag fram emot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Just nu är det Blazblue: chrono phantasma och Tales of Xillia som gäller. Sen är det Mario Kart 8 och Super smash som jag ser mest fram emot just nu.

 

Är BlazBlue import? För jag har inte hört om någon EU version och jag är så innerligt sugen på det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är BlazBlue import? För jag har inte hört om någon EU version och jag är så innerligt sugen på det.

yes det är det. importera det till min ps3. jäkligt nice spel så förstår att du är sugen på det :) tror inte att det kommer någon EU version faktiskt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Denna helg ska jag sätta tänderna i Etrian Odyssey Untold: Millenium Girl på 3ds. Är en av få titlar jag faktiskt sett fram emot att få spela på 3ds detta år  :konata:  Det är en semi remake på det första Etrian Odyssey som kom till ds någon gång under 2000-talets mitt.

Det unika med detta spel är att det faktiskt finns en full story med karaktärer och voice acting samt cutscenes, till skillnad från de flesta andra Etrian spelen i serien som man är tvungen att skapa sitt eget party och dessutom inte har några direkta cutscenes eller voiceacting av den graden som detta spel (EOU: Millenium Girl) har.

 

 

Wildstar!! Är det någon som ska lira det när det släpps?

Jag lirade detta under closed beta och även open beta. Min åsikt är att spelet är bra, riktigt bra. Dock är jag som kanske många andra lite kluven till om det kommer lyckas så bra som många kritiker tror. Deras modell med p2p må vara en intressant sak och kanske ett steg i rätt riktning men jag tänker vänta lite för att se hur det hela utvecklas. Finns en hel del spel på marknaden och alla tävlar om att få mest användare/spelare så trycket ligger hårt på spelutvecklarna.

 

Ett spel som jag definitivt ser fram emot och hoppas att det ser en internationell release/översättning är Tree of Savior som är en spirituell sequel i mindre bemärkelse till Ragnarok Online. Det är fadern av Ragnarok Online Hakkyu Kim som är lead creator till detta. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

På sistone har jag slösat mängder av tid med att bygga fabriker. Fabriker och gruvor som gräver upp material för att kunna bygga fler fabriker... som bygger fabriker snabbare, så att jag kan bygga en större fabrik!

 

Vad jag pratar om är spelet Factorio!

 

 

Detta är helt hysteriskt roligt för en basbyggare som uppskattar spel som OpenTTD, Railroad Tychoon eller spenderar mer tid på att bygga baser än slåss i RTS-spel. Spelet är för närvarande fortfarande i utveckling, i stil med Kerbal Space Program, och likt KSP finns ett demo att testa.

 

Gillar man Let's Play / Try-videor kan man se Quill18 testa Factorio. Hans genomgång är ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 months later...

Just nu spelar jag My little pony friendship is magic spel-appen(helt ärlig)

Du ska stoppa den Ondska nightmare moon, som hat lagt hela landet i mörker, och du genom att farmvilla, ska stoppa det genom att sätta ponnys i affärer och producera kosing.

( annars kör jag FF Dissidia duodecim, då och då, om ni ville ha ett riktigt spel)

 

Och jag ser fram emot arkham knight som ska komma ut . Har alltid älskar arkham spelen(förutom origin. Det är ok och kul, men när Batman gör frontflips medans han hängglider och vakter förvandlas till giraffer, då jag tog ned dem för nära väggen, försvinner magin för mig)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Fick en ps4 i present så kan äntligen börja spela lite spel igen. Spelar just nu Transistor och har velat spela det ett tag nu, speciellt eftersom jag gillade Supergiant Games första spel, Bastion. Det finns en hel del spel jag skulle vilja spela nu men det kostar lite pengar som sagt. Men så småningom vill jag spela Unity och Dragon Age samt att det kommer en uppsjö med titlar som Bloodborne, Order of 1886, The Wicher 3 samt FF Type-0. Blir nog ett bra spelår detta, var lite långsamt förra året för min egen del. 

 

Får se om The Last Guardian kanske kan tänkas komma också, den har liksom legat där på tapeten sedan 2007 eller något sådant. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

Apropå animé fighting genren så fick jag igår Aquapazza. Tänk dig AquaPlus serier i ett collab, bland andra Tears of Tiara, Utawarerumono, To Heart och Cosmic Break. Spelmässigt påminner det om ett lite "lugnare" Guilty Gear, plus att det är riktigt charmigt. Föreställ dig att du spelar Sasara Kusugawa från Dungeon Travelers och möter kejsare Hakuoro samtidigt som det i bakgrunden pågår en konser och du hör White Album spelas i bakgrunden. Det går bara inte att slå!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Apropå animé fighting genren så fick jag igår Aquapazza. Tänk dig AquaPlus serier i ett collab, bland andra Tears of Tiara, Utawarerumono, To Heart och Cosmic Break. Spelmässigt påminner det om ett lite "lugnare" Guilty Gear, plus att det är riktigt charmigt. Föreställ dig att du spelar Sasara Kusugawa från Dungeon Travelers och möter kejsare Hakuoro samtidigt som det i bakgrunden pågår en konser och du hör White Album spelas i bakgrunden. Det går bara inte att slå!

............senpai! Im jealous  :tireddrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Håller på att spela igenom Dark Souls igen (ettan), och självklart fördjupar mig än en gång i From Softs värld av odöda i förberedelse för Dark Souls 3. Fortfarande ett så fantastisk spel, och diggar verkligen berättarstilen. Jag tycker spelet träffar rätt på så många noter i vad som gör ett spel bra. Sen har jag ju såklart dille på något svårare spel och bra story.

 

Nuvarande i NG+ och spelar som Saber, för att... ja, varför inte! Och så klart har vi hennes Noble Phantasm.

 

99b6ff7778.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aah Dark Souls det får jag lust att spela igen lite då och då men när jag nästan har spelat igenom det tre gånger så känns det som att jag borde spela något annat spel istället. Voffe: jag räknar kallt med att du kör med Hidden Weapon när du inte använder Sunlight Blade!

 

Jag kör Skyrim nu fast jag har varit lite emot det men det är rätt roligt. Jag fastnade för det när jag testade installera lite mods och nu har speltimmarna dragit iväg. Har mest gjort sidouppdrag men borde nog återgå till huvuduppdragen för jag känner att det börjar bli lite samma sak just nu. Bra tidsfördriv hur som helst. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Voffe: jag räknar kallt med att du kör med Hidden Weapon när du inte använder Sunlight Blade!

 

Självklart! Just vid tillfället av skärmdumparna hade jag Wrath of the Gods istället, men annars så!

 

Skyrim är lätt att fastna i också. Speciellt att modda. För mig brukar det bli kanske att sitta och modda en timme och sedan spela en kvart. Rinse and repeat. :happydrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har dark souls på steam, men aldrig lirat. 

Eller jag försökte lira med mus+keyboard, men även med mods fick jag det aldrig att fungera. 

Har dock köpt en Xbox kontroller, så borde installera och lira dark souls någon dag.
 

 

Jag kör Dishonored just nu, men jag tycker inte att det är så kul. Innan spelade jag några banor av Bastion, men det var inte heller så kul. Kommer nog inte att spela klart dem.

 

Härnäst på listan är Fez.

 


Bastion? inte kul? 
2b433319343db78887ae65f4cdedea5b14001047

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kör Dishonored just nu, men jag tycker inte att det är så kul. Innan spelade jag några banor av Bastion, men det var inte heller så kul. Kommer nog inte att spela klart dem.

 

Härnäst på listan är Fez.

 

Du får skriva en rad om vad du tyckte om FEZ. Själv var jag aspepp på spelet tills jag faktiskt spelade det (> A >)''

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...