Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad spelar du just nu och vad ser du fram emot för spel?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Edit: jag såg fram emot Starcraft2 fast med Blizzards senaste uttlåtande börjar jag genast tvivla..

Huh? vidareutveckla pliis.

 

Det är lite "old news" egentligen men...

..att Sc2 kommer ges ut i triologier och inte längre ges ut till jul som det var "sagt".

Man ska eventuellt kunna köpa starcraft2-Terran sen zerg sen protoss...

..och priserna "såsom vilken expansion som helst" tjohej!

även om de tar 200kr per del så är det mer än vad tvåan skulle kostat egentligen.

Mer info finns på deras Starcraft2 hemsida

med blizzard så innebär ju expansionspris lika mycket som ett helt spel :P

Tur det finns företag som ccp som ger expansionerna gratis som motvikt.

ja, jag menar ju det. När jag skrev 200 så är det bara en optimistisk siffra. Jag tror det kommer landa på runt 400kr per del!

tjena å betala 1200kr för Sc2...

 

 

undrar om det blir samma skämt med D3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samtidigt som jag spelar Last Remnants så har jag fått låna GoW (ettan) av en polare som insistera på att jag måste köra spelet. Aldrig varit ett större fan till sådana här shoot'em up spel och speciellt inte till konsol. Jag vet inte om det har någon större inverkan men co-op läget som finns gör spelet förbaskat roligt. Spelat igenom tre akter nu och har två kvar som jag har förstått de. Om jag fortfarande har smaken efter blod kvar när jag väl spelat klart det här spelet är det nog inte omöjligt att GoW2 finns i min bokhylla snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Just nu håller jag på att spela det grymt efterlängtade Prince of Persia.

 

Spelet är inte perfekt. Spelkontrollen tar en stund att vänja sin vid, då prinsen klättrar och tar tag i saker för det mesta helt automatiskt, och ibland känns det som om spelet flyter på lite för bra. Det finns inte heller någon som helst utmaning, för i det här spelet kan man inte dö, på grund av att sin magiska följeslagare räddar en om man gör ett felsteg och faller ner i avgrunden. Hade det funnits någon sorts gräns på hur mycket magi hon kunde använda skulle det ha gjort saken bättre, men tyvärr.

 

Trots detta kan jag inte hjälpa att släppa ifrån mig ett fangirlpip när jag ser de gudomligt (bokstavligt talat) vackra omgivningarna, och får klättra omkring på fallfärdiga torn eller glida ner för skyhöga väggar för att sedan hoppa vidare till en bjälke. Även om världen är en aning linjär är den definitivt dynamisk, och man ser ständigt fram emot nästa äventyr i områden som ingen är den andra lik. Kompanjonen man har med sig sköter sig utmärkt, och precis som Ubisoft lovade behöver man aldrig någonsin oroa sig för att tappa bort henne.

 

Det är mindre klurande i det här spelet jämfört med de tidigare Prince of Persia. Det är sällan man undrar var man ska ta vägen härnäst, och istället blir man överrumplad av alla smarta klättermoment man måste ta sig igenom en efter en. Jag får nästan vibbar av Sonic Adventure, fast i PoP-tappning. Ett grymt plattformspel är det i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Efter att ha klarat Tomb Raider Legend har jag gett mig på uppföljaren: Tomb Raider Underworld. Till min stora förvåning och besvikelse är jag dock inte alls lika imponerad av detta, mest på grund av att kamerasystemet är helt trasigt. Man måste styra den så gott som helt manuellt, och den skakar till vid minsta hinder den stöter på, vilket leder till att man blir smått yr när man spelar. Dessutom är Lara själv mycket spattigare än i Legend, och på flera ställen gör hon inte som man vill. Vilket är synd, för i övrigt är det ett minst lika bra spel som förgångaren, med nya moves och en spännande handling.

 

Ett annat spel jag har fått blodad tand för, efter att ha spelat lite på min broders PS3a, är Sonic Unleashed. Jag fick spela de två första banorna, och jag gillar. Ja, även varkotte-banorna. Sonics egna banor är lika grymma och fartfyllda som alla speltidningar vill påstå, och även om Varkotten inte känns ett dugg som Sonic i spelsättet är han fortfarande kul att spela. Visst är inte allt optimalt, men så hutlöst dåligt som exempelvis Gamereactor säger det vara kan jag inte hålla med om; dessa banor känns lite grann som en blandning mellan Prince of Persia och God of War, i Sonic-tappning. Det här spelet blir ett definitivt köp till Xbox 360 när jag får råd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelade precis färdigt Fallout 3. Blev ytterst ledsen på slutet, ville vara lite elakare än så :( Dock var det min första encounter med Fallout-serien, men det verkar som att de andra spelen är värda att spela igenom?

 

Jag har inte börjat på nått nytt ännu (har dock ett FFVII, som jag verkligen borde spela) Dock spelar jag ett online browser-spel, erepublik.com, som tar rätt mkt tid. För er som inte känner till det, så är varje spelare en medborgare i ett irl-land. Sedan kan man börja arbeta för olika företag, köpa olika företag, sälja produkter som andra spelare köper, gå med i partier, bli invald till riksdagen, bli ambassadör och om man orkar så kan man bli president (nuvarande president är Toothpaste, in-game). Det är ett riktigt bra spel om man är en forum-människa, då det mesta av spelet tar plats på det svenska forumet erepublik.se, startat av spelare. Där har partierna, riksdagen, regeringen, fallskärmsjägare (där jag är med :P) och eSverige sina diskussioner.

 

Dock var det lite panik idag, när Tyskland hade tagit hjälp av PEACE, som är Atlantis (Sveriges allians) ärkefiender, för att frigöra sig. (eSverige har tagit över Tyskland för ett tag sedan i ett krig :P) Det ser svårt ut, och jag har redan varit på sjukhuset, men får se om vi klarar det.

 

PS. Om ni vill gå med, PMa gärna mej, om man får en invite så får båda extra guld när ni kommer till lvl 6, men annars kan man bara gåin på erepublik.com

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För tillfället spelar jag:

Gears of War 2 (inte så mkt men då o då)

Bad Company (Lite mer än gears, lagom ofta faktiskt)

Mirrors Edge (Klarat på normal och hard så nu är det speedruns som gäller :P )

Sitter fortf i slutet av The Last remnant, helt glömt bort det men det kan väl räknas som att jag spelar det iom att jag funderar på att bli klar med det innom en snar framtid.

Final Fantasy II (Till DS, har glömt bort att spela det sen i höstas men ska väl bli klar med det också antar jag)

 

Ser väl fram emot:

Resident Evil 5 (Behöver knappast någon förklaring)

Bayonetta (Kan skaparen av DMC göra ett dåligt spel?)

Ninja Blade (En Ninja Gaiden ripp låter väl inte så dumt)

Tales of Vesperia (Om de nu någonsin släpper det i Europa)

 

Sen finns det säkert något som jag glömt men detta är lite vad jag spelar och ser fram emot iaf.

 

EDIT: Ser givetvis fram emot FFXIII också men räknar inte med att det släpps till Boxen 2009 och jag har tyvär ingen ps3a men det kommer väl :P

 

EDIT #2: Star Ocean: The Last Hope ser jag givetvis fram emot ckså.

 

Känner på mig det blir en hel del "EDIT" när man inte kommer på dem direkt :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu spelar jag Final Fantasy X. Underbart spel, där jag för en gångs skull gillar alla karaktärer. Till och med de karaktärer av det slag jag egentligen brukar ogilla växer under berättelsens gång. Vad ska man säga? Jag är helsåld. Förutom en del underliga pussel som jag undrar hur tusan de kom på (nu senast "rullbandet") har jag inga problem med själva spelkontrollerna eller spelmomenten heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För tillfället så spelar jag:

 

Call of Duty 4 (Bästa i serien)

Dead Rising (zombie massaker :D)

Fallout 3 (Pip-Boy!)

Guitar Hero World Tour

Left 4 Dead <3

Red Alert 3 (Multiplayer)

Supreme Commander (Kan inte få nog av storskalig strategi)

WoW WotLK (Lite då o då när man har tid över)

 

Känns som man spelar lite för mycket ibland men jag kan bara inte låta bli ^^ Och det spel jag ser fram emot just nu är Diablo III (Kommer bli många långa nätter i lan-stugen med detta spel ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Sonic Unleashed gör mig vansinnig! Inte nog med att man måste pina sig igenom en massa Varkottsbanor (även om alla inte är helt värdelösa; Empire City-banan var faktiskt riktigt kul), man måste även pina sig igenom dem IGEN för att få tillräckligt med solmedaljer för att få spela de roliga Sonicbanorna. 25 stycken måste jag ha för att gå vidare!

 

Nej, det här spelet är inget genidrag av Sega. Efter all kritik de fått av deras senare Sonic-spel tycker man att de borde ha lärt sig att träda fram varsamt och lägga ned lite arbete i spelet, men nädå, de nöjer sig med att göra Sonics banor bra, och krafsar sedan ihop något mediokert för att fylla ut. Varför Sega, varför?! Jag hade gärna levt med Varkotten om man hade fått spela banorna efter varandra som i de gamla Sonic-spelen, och jag hade inte blivit frustrerad på storyn om den hade hållit sig till mellansekvenser mellan banorna! Som det är nu vill jag bara lägga ner spelet och gå vidare till något annat, för hur bra Sonic än är saknar detta spel flöde totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det här spelet är inget genidrag av Sega. Efter all kritik de fått av deras senare Sonic-spel tycker man att de borde ha lärt sig att träda fram varsamt och lägga ned lite arbete i spelet, men nädå, de nöjer sig med att göra Sonics banor bra, och krafsar sedan ihop något mediokert för att fylla ut. Varför Sega, varför?!

http://www.escapistmagazine.com/videos/ ... -Unleashed

 

Tycker han sammanfattar det hela rätt så kompakt och bra. Speciellt hans tankar om Sonic mot slutet av videon :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker han sammanfattar det hela rätt så kompakt och bra. Speciellt hans tankar om Sonic mot slutet av videon :D

Jag kan inte säga att jag håller med. SÅ dåligt är det trots allt inte, även om han slog huvudet på spiken några gånger, inte minst angående hubb-banorna (och "Sonic Unfinished", vilket var klockrent). Och varkottebanorna är bättre än Sonic-banorna? Snackar vi överhuvudtaget om samma spel? Okej då, tekniskt sett ja, då Wii-versionen faktiskt är ett helt annat spel än nextgen-versionerna av någon ogrundlig anledning, men ändå, gejmpläjen är densamma.

 

Och han, liksom många andra, verkar dissa Sonic Adventure 2. Jag kan vid mitt liv inte förstå varför; det var ju banne mig det bästa 3D-Sonic någonsin, kanske till och med ett av de bästa Sonic överlag, och en perfekt övergång från 2D till 3D. Den hade till och med en bra story, i ett Sonic-spel! Synd att de inte följde upp på den (*host* Shadow).

 

Jag tror faktiskt inte att Sonic är helt död. Enligt källor ska det relativt nyutkomna Sonic Rush Adventure till DS vara riktigt skapligt, och Sonic and the Secret Rings verkar vara uppskattat. I och med Sonic Unleashed har Sega iallafall bevisat att de KAN göra roliga Sonicbanor om de bara anstränger sig, så med lite tur kanske det inte dröjer alltför länge innan igelkotten är på topp igen. Vem vet, kanske rent av så tidigt som Sonic and the Black Knight.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Sedan ett par dagar tillbaka har jag dragit igång med Final Fantasy IX, en klassiker som folk lätt tycks glömma bort. Jag kan delvis förstå hur de tänker; somliga kan bli avskräckt av den chibifierade karaktärsdesignen, och själv stör jag mig faktiskt på den överläggande Comic Relief-känslan i spelet (*host* Steiner). Även gameplayen blir lidande då det tar 18 (!) sekunder att komma in i de redan tokslöa striderna, som dessutom är riktigt skoningslösa. Däremot är det fortfarande ett bra spel med en bra historia och karaktärer.

 

Om jag inte var så tight med budgeten just nu skulle jag redan ha förbokat Star Ocean 2-remaken till PSP, för att inte tala om det nya Castlevania till DS som nyligen kom ut i Europa. Istället fick jag nöja mig med att köpa Infinite Undiscovery för 200 spänn, som bör dyka upp imorgon. Förhoppningsvis kan jag hålla mig upptagen med det och FF9 tills nästa månad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sedan ett par dagar tillbaka har jag dragit igång med Final Fantasy IX, en klassiker som folk lätt tycks glömma bort. Jag kan delvis förstå hur de tänker; somliga kan bli avskräckt av den chibifierade karaktärsdesignen, och själv stör jag mig faktiskt på den överläggande Comic Relief-känslan i spelet (*host* Steiner). Även gameplayen blir lidande då det tar 18 (!) sekunder att komma in i de redan tokslöa striderna, som dessutom är riktigt skoningslösa. Däremot är det fortfarande ett bra spel med en bra historia och karaktärer.

 

Jag tycker FFXI är jättemysigt. Typiskt sånt spel man sitter halvdöd, insvept i en filt, och spelar för att det ser så jäkla mysigt ut hela tiden.

 

Jag håller på att spela Pokemon Diamond på DS. Det är ju skitkul, alla pokemonspel som tillhör huvudserien är hur bra som helst. Ett vinnande koncept =)!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fyra timmar av Oändlig Oupptäckt senare

När jag först fick höra talas om titeln trodde jag detta skulle bli något alldeles speciellt, som skulle revolutionera jRPG-genren och sätta standarden för nästa generation rollspel. Så blev tyvärr inte fallet, konstaterade de flesta spelrecensenter, och jag kan inte göra annat än att hålla med. Spelkänslan är för det mesta riktigt enformigt, och storysekvenserna känns otillräckliga för att framföra det annars riktigt häftiga konceptet. Dessutom är den kvinnliga huvudpersonen i mina ögon den mest förhatliga dumbomen jag har stött på i ett spel på år och dar.

 

Dock inte sagt att det inte är ett bra spel. I äkta Tri-Ace-anda finns här ett snabbt och smidigt stridssystem, som fungerar riktigt bra. Konceptet är som sagt coolt, och jag vill gärna veta mer om månen och dess krafter. Och så är omgivningarna helt bedårande snygga på sina ställen. Jag skulle aldrig någonsin kalla detta för ett mästerverk, men tillräckligt kul är det för att vilja fortsätta spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Sitter och spelar om CoD4 handlingen på veteran och det är nog bland de mest frustrerande som jag gjort på ett tag. Det jobbiga är att jag inte är den bäste på det här spelet också. Fienderna får verkligen inte få syn på dig, då är det kört på en gång om du inte är snabb nog att döda de först, vilket är just det jag inte är speciellt bra på. Men en utmaning är det här alltid och jag har gett mig fan på att klara det här.

 

Spelar även lite Blue Dragon som jag inte alls lyckas komma in i. Har spelat till andra skivan men det är något som saknas för att jag ska tycka att det här ska vara roligt. Kommer nog spela klart det tillslut. Men när är en annan fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Sitter just nu o lirar

 

Counter-Strike

World of Warcraft: Wrath of the Lich King

BioShock

Warcraft 3 Reign of Chaos.

 

 

 

Ser frammemot Diablo III och hoppas att det kommer bli en lika stor succé som Diablo II och Diablo II Lord of Destruction var när dom släpptes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Persona 4, så härligt japanskt! Smaklösa skämt, galen musik och grym estetik. Lite synd är det att stidsystemet är så föråldrat så det är tur att rush-kommandot finns.

 

Något jag ser fram emot är Mana Khemia som släpptes i Europa idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

En engelsk trailer har kommit till det nya Ace Attorney-spelet med Edgeworth i huvudrollen.

 

Eftersom jag postar den i den här tråden borde det väl betyda att jag ser fram emot det. Men om jag ska vara helt ärlig: nej, mina förväntningar sjönk ner till botten av marianergraven när följande dök upp:

Mischievous Theif: Kay Faraday - "I'll be taking that sparkling jewel now, thank you!"

Jag hade redan innan haft mina onda aningar från bara karaktärsdesignen, men nu är det alltså spikat att det handlar om en "busig tjuv." Jag luktar gimmick på långa vägar; med tanke på hur de flesta karaktärerna i Apollo Justice blev är sannolikheten stor att detta kommer vara ännu en intelligensbefriad, endimensionell obligatorisk kvinnlig sidekick. Liksom, räcker det inte med Gumshoe?

 

Ändå kommer jag förmodligen köpa spelet när det kommer, av den enkla anledningen att det finns för lite peka-klicka-spel ute. Jag förväntar mig inget mästerverk a la Phoenix Wright, men förhoppningsvis kommer det inte att ta död på serien såsom Apollo Justice gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...