Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad spelar du just nu och vad ser du fram emot för spel?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Just nu blir det bara massa Fable 2. Har köpt den andra DLC som kom och måste tyvärr säga att det är än ännu större besvikelse än vad första hade att bjuda på. Visserligen så gillar jag idéerna som båda bjöd på, tyvärr så är det dock på tok för kort och spelar man rätt flitigt så har man klarat den på nästan mindre än en timma. Som tur är finns alltid achivments att försöka plocka. Hoppas att denna DLC bara var som ett litet smakprov på vad som kommas skall då jag verkligen gillar världen i Fable 2 och skulle glatt vilja göra några fler återbesök.

 

Ser nog fram till en hel del i slutet av juni. Speciellt Star Ocean: Last Hope samt CoJ: Bound in Blood. Även Ghostbuster spelet ser ut att vara lite små skoj. Om inte annat så är det skoj att kanske nytt material kommer komma ut då jag älskar filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dark Athena och MP-demot till Red Faction: Guerilla (barnsligt roligt!) spelas flitigt.

 

Spel som släpps i en nära framtid som jag ser fram emot: Infamous (samt den inkluderade MP-betan till Uncharted 2 <3), Prototype, Fuel och även RF: Guerilla.

 

Hade även satt Ghostbusters där men då EU-versionen till Xbox 360 blev framskjuten så måste jag hålla ut ett tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Spelar Call of Duty, Battlefield: Bad company, Far Cry och Naruto Broken Bond. Alla på multiplayer, jävligt roligt :P

Och så kör jag Bionic Commando som jag köpte idag.

 

Och så ser jag fram emot Prototype, Assassins Creed 2, Battlefield Bad Company 2 och Call of Duty: Modern Warfare 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Drog över lite spel från en polars externa hhd nyligen. Närmare bestämt: Assassins Creed, Dawn of War 2, Left 4 Dead och Fallout 3. Har bara fått Fallout 3 och Left 4 Dead att fungera än så länge. Assassins Creed flyter prefekt ända tills man dödar någon, då blir det ett 3 sec fryslagg vilket gör det ospelbart.

 

Fallout 3 var riktig coolt, jag körde ju 1 och 2 på min windows 95a en gång i tiden. Left 4 Dead var kul i typ 30 min sen kändes det meh. Lär vara jävligt kul att lana dock.

 

 

Jag ser fram emot.... ömm.. Prototype, Crysis 2 och alla DX11 spel. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag klarade Final Fantasy X förra veckan, så nu väntar jag på att Final Fantasy X-2 ska dimpa ner i brevlådan i veckan. Därefter ska jag nog spela God of War och Disagea.

Som ni ser är det Ps2-spel som har några år på nacken, men jag ägde aldrig någon konsol när det begav sig, så nu försöker jag ta igen det jag missat så gott det går.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Jag har börjat spela lite, för första gången sen december förra året. Tanken på att återvända till harvandet i FFX gjorde mig bara trött, så jag började istället spela FFXII. Jag har hört att det var lite älska/hata-känslor inför den här FF-installationen, men eftersom jag bara har spelat just FFX och FFXII så känner jag så här inför den sortens diskussioner: :rolleyes:

 

Hursomhelst... Jag älskar både spelet (stridssystemet och berättelsen) och karaktärerna än så länge. Balthier är ju bara så WOW*, med sina tajta kläder ;) och överlägsna attityd. En perfekt (kläd)snobb med vältajmade syrliga repliker. Kaninflickan och Penelope är attitydsmässigt mer "Lulu" än "Yuna", vilket jag var lite lättad över. Inte för att jag inte gillar Yuna, för det gör jag, men hon är lite påfrestande i längden. Huvudkaraktären Vaan är också helt okej, och jag gillar bakgrundsberättelsen om honom. Intelligensmässigt står han dessutom ett par snäpp högre upp på stegen än fotbollsnörden Tidus i tian, något jag är ganska tacksam för. :P Även om jag gillar Tidus också, så är det väl knappast någon hemlighet att han är ganska blåst.

 

* WOW, som i "Shitvadsexighanärvarförärdensortenskillarinteallslikatilltalandeiverkligalivetförgaaah?!"

 

Röstskådespeleriet är helt okej, precis som i tian. Nån enstaka karaktärs röst har skorrat illa, men de flesta låter förvånande bra. Animationerna är jättesnygga och jag blir alltid lika imponerad när jag ser filmsekvenserna.

 

En av de absolut bästa sakerna med spelet hittills var precis i början, när man spelar Reks.

Spoiler för introduktionsdelen av spelet

Jag blev verkligen paff och trillade nästan av stolen när min spelkaraktär fick en kniv i magen...

 

Ser fram emot... FFXIII så klart... Nya Zelda för DS... Och så Zelda för Wii, men det ligger ju långt fram i tiden så jag vågar inte börja längta riktigt ännu...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...

Brukar ha lite spelperioder några gånger om året, och nu har jag orkat peta lite på mitt 360. Just nu softar jag igenom Skate 2 och lite smått på Mirror's Edge igen. Spelar igenom det för 3:e gången, mest för achievements, och även extra time-trials banor som jag köpt.

 

Suger på att köpa spel, men nästa kommer väl bli BioShock 2 och Mass Effect 2 (!). Är rätt sugen på att testa det där nya Monkey Island som är i 3D också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar igenom Prototype. Galet kul faktiskt... Fattar inte hur Dread kan tycka att det suger.

 

Just nu ser jag fram emot Forza Motorsport 3 som kommer i oktober. Efter alla uttalanden om speldesignen, fysiken och grafiken tror jag att det inte bara kommer att bli otroligt grymt, utan att det även kommer att totaläga Gran Turismo 5 som kanske släpps om ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha lagt Xbox 360 på hyllan väldigt väldigt länge, lyckades jag inte spela igenom många utav spelen jag hade. Men jag köpte en ny kontroll och två nya spel. Tales of Vesperia och Mirror's Edge, så jag lirar dom och även Halo 3.

 

Jag ser fram emot Brütal Legend som kommer i oktober sjukt mycket. Även det sista beta eventet av Aion online.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha lagt Xbox 360 på hyllan väldigt väldigt länge, lyckades jag inte spela igenom många utav spelen jag hade. Men jag köpte en ny kontroll och två nya spel. Tales of Vesperia och Mirror's Edge, så jag lirar dom och även Halo 3.

Måste fråga: Finns japanska dubben av Tales of Vesperia tillgänglig som DLC? Avathar sa att det finns, men jag har letat där och inte hittat något sådant :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Jag har precis köpt Splosion man till Live Arcade, och kan nu efter femton enspelarsbanor konstatera att detta är det briljantaste som kommit ut i plattformsväg sedan Mario Galaxy. Spelets uppbyggnad är i sig ganska simpel, med kvadratiska plattformar med diverse hjälpreda och hinder, men det är allt som behövs för att bygga upp bland de smartaste plattformsbanorna jag har spelat på mycket länge. Svårighetsgraden är inte heller något att nysa åt, men precis som i Mega Man 9 är spelkontrollen såpass välgjord att man aldrig kan skylla på något annat än en själv när man dör.

 

Visst kan man om man vill klaga på hur musiken och bakgrundstemat kan bli ganska enformiga till slut, och att man inte kan släppa munk-nissarna utan att spränga dem, men för mig är det petitesser i ett spel som närmast kan liknas med den gamla goda tidens klassiker (som de numera bortglömda Commander Keen och Sam), och det är de högsta lovord jag kan ge ett plattformspel. Dock är det inget annat än kriminellt att det inte finns någon baneditor, då spelet är så gott som uppbyggt för att kunna göra egna banor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Halvt ontopic, halvt offtopic, så undrar jag om folk här brukar se till att faktiskt spela färdigt sina spel innan de kastar sig över nästa? Jag märker oroande tendenser hos mig själv att börja snegla på nästa spel så fort det jag håller på med börjar gå trögt. Just nu har jag pausat Fable för FFXs skull, som sedan pausades för FFXII, men tro fan att jag bara för det har börjat längta efter att börja spela Eternal Sonata istället! Dags att införa totalt köpstopp misstänker jag... :surprised:

 

Fable pausades visserligen för att jag blev förvirrad av alla miljoner knappar och kommandon, men likväl är det pausat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Halvt ontopic, halvt offtopic, så undrar jag om folk här brukar se till att faktiskt spela färdigt sina spel innan de kastar sig över nästa?

Jag gör det. Fast jag spelar ungefär bara ett enspelarspel åt gången (samtidigt som något eller några flerspelarspel), och så spelar jag inte så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Halvt ontopic, halvt offtopic, så undrar jag om folk här brukar se till att faktiskt spela färdigt sina spel innan de kastar sig över nästa?

Jag försöker göra det så gott jag kan. Jag brukade vara benhård på det, men på senare tid har jag märkt att den regeln blivit slappare och slappare. Jag satte för inte så länge sedan igång Atelier Iris 2, men efter några timmars spelande plockade jag istället upp Gears of War 2. Men jag kom inte längre än något kapitel innan Splosion Man kom i vägen.

 

Dessutom blev jag nyligen en stolt ägare till en Playstation 3. Little Big Planet för hela slanten med andra ord, och sedan till Uncharted. Dock har den nya uppdateringen orsakat att det sistnämnda fryser upp stup i kvarten, så nu kan jag antingen spela vidare och hoppas att det inte fryser till alltför ofta, eller köra ett annat spel tills vidare.

 

På grund av PS3-köpet har jag för min del redan infört totalt köpstopp den här månaden, så det kanske är dags att gå tillbaka och klara Splosion Man, eller rent av Atelier Iris. Samtidigt vill man inte spela ett spel som man inte har lust att spela och inte kan sätta sig in i; ibland lönar det sig att spara spelen tills man blir sugen på just den genren. Risken finns dock att man skjuter upp det i all evighet för att det hela tiden kommer bättre spel (*Host* Last Remnant).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lirar just nu Little King's Story till Wii! Skaffade det just för att Cing producerat och nu, efter sex timmars spel, har jag insett hur förbannat ballt det är!

 

Dels är det förbannat stort, ungefär som i Spore det det hela tiden blir större, och större, och större! Dels är det förbannat skön musik, nämligen mestadels varianter av redan befintliga klassiska stycken vilket bidrar till en överskön örgasm! Dessutom är stämningen i spelet helt på topp och jag tycker, nu efter sex timmar, att man dessutom kan gräva fram något slags djup dessutom då alla gradvis börjar bli allt mer korrupta.

 

Jag menar, det man spenderar mest tid på att göra är att kriga och utrota andra kungadömen, utan någon speciell anledning mer än att "vi gillar inte dem, de skall utrotas!" Jag har fått höra att jag har ungefär 25 timmar kvar att spela innan jag är klar, så vi får väl se. Men hittills är det fullkomligt guld!

 

 

 

Dessutom refererar de till Haruhi!

BnOwYeaPZ.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar Fable 2 Story, smått besviken men å andra sidan så är det väll inte första gången heller med ett Molenuyx(eller vad nu gubben heter) spel...

 

Multiplayer har jag ägnat mig helt åt Battlefield 1943 den senaste veckan även om jag brukar spela mest Halo 3.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...