Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad spelar du just nu och vad ser du fram emot för spel?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Var och inhandla Ghostbusters, Dead Space, Metal Gear 4 samt Little Big Planet till min nya fina ps3:a. Så har suttit och varvat mellan Dead Space och Little Big just nu. Dead Space är riktigt bra på att få in den rätta atmosfären och Little Big bryter av fint emellanåt med sin sköna gameplay.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar mest Heroes of Newerth (betan, har dock förhandsbokat det) nu för tiden, riktigt riktigt bra spel! 210sek för detta spelet är absolut ingenting.

För er som inte vet vad HoN är så är det Defense of the ancients (Dota) som är en populär custom map i Warcraft 3: the frozen throne, fast i en fristående klient, med fler banor och andra hjältar och självfallet bättre ljud och grafik. Ja, att kalla det för Dota är väl fel egentligen, men det är snarare en vidare utveckling av Dota som hittills utöver några mindre buggar är grymt bra genomfört.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Just nu spelar jag världens dyraste producerade spel och världens näst dyraste producerade spel.

Någon som vet vilka? ;)

 

Grand Theft Auto IV borde iaf vara det dyraste tror jag, det har i alla fall varit det dyraste när det kom. Too Human var rätt dyrt att producera också iirc, men har för mig att det inte var så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Jag längtar till Uncharted 2 som släpps imorgon! (14/10)

Samt väntar jag på att Demon's Souls ska släppas i Europa. Någon som har någon aning om det? Det släpptes 6/10 I USA, och jag tog förgivet att det skulle släppas i Europa samtidigt.. så fel man hade. Så om någon har hört någonting så kan ni gärna höra av er ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Screw uncharted! I övermorgon släpps Brütal Legend. Klart ett av årets grymmaste spel!

 

Vad är det du säger? :O Uncharted är klart bästa spelet i sin genre!.. men ja Brütal Legend tror jag också är kul faktiskt. Det är bra med en omsättning av lite oseriösa spel också. Med det menar jag inte oseriösa som i dåligt eller så, utan "komedi-spel". Däremot tkr jag inte att ett sånt spel är värt 500-sedeln, så det blir inget för mig ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst ser även jag fram emot att få spela Uncharted 2, men det är varken det eller Brütal Legend som har högst prioritering i höst. Nästa månad kommer nämligen New Super Mario Bros. Wii, som trots spelhistoriens fånigaste namn säkerligen har all potential att bli en lika grym plattformare som DS-föregångaren, speciellt om man drar nytta av flerspelarsläget. Samma månad kommer dessutom Assassin's Creed 2, och jag förväntar mig en klätterställning av lika episka mått som ettan.

 

Ett annat efterlängtat spel jag nyligen börjat dra igång är Aion. Jag hade hoppas på en rejäl WoW-dräpare, ett spel som blandade det bästa med koreansk och amerikansk multipläjer-rollspel, men så roligt skulle vi inte ha det. Drömmen krossades ganska snabbt när jag upptäckte hur inramat och linjärt spelet egentligen är: utför questarna i tur och ordning och spöa monster emellanåt, och fortsätt sedan till nästa område. Inget självutforskande, inga alternativa startområden, bara metodiskt grajndande med en handling. Det känns mer som att de har försökt göra ett regelrätt RPG i MMO-förpackning, för alla spelar med samma "utvalda hjälte"-karaktär, och storyn är faktiskt en av de största behållningarna i spelet.

 

Jag har inte fått mina vingar än, men av det lilla jag sätt tycks det inte göra spelet så mycket roligare eller friare; man åker in i osynliga väggar om man flyger "fel". Och än så länge känns det beryktade stridssystemet som vilket annan WoW-kopia som helst. Grafiken är visserligen snyggt designad, men tekniskt sett ingenting som sätter skam på PS3an precis. Nej, trots att jag har hajpat över spelet sedan det utannonserades måste jag erkänna att det här inte är det ultimata MMORPG:t jag gått och väntat på. Kanske blir det bättre senare i spelet, så jag är inte riktigt redo att stänga mitt konto än, men rent spontant verkar WoW eller Lord of the Rings Online som mer lockande alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nästa månad kommer nämligen New Super Mario Bros. Wii, som trots spelhistoriens fånigaste namn säkerligen har all potential att bli en lika grym plattformare som DS-föregångaren, speciellt om man drar nytta av flerspelarsläget. Samma månad kommer dessutom Assassin's Creed 2, och jag förväntar mig en klätterställning av lika episka mått som ettan.

Hm hm.. Jag har gått förbi med att säga att Mario är världens bästa spel. Nog är det väldigt grymt och allt det där men liksom, med tiden blir allting bättre, spel inräknat. Jag har ofta sagt "Super Mario" är världens bästa spel, men ärligt tkr jag inte så :/ Man ser förbi så många andra grymma titlar bara för att man lägger sina ögon på de stora företagen/spel-serierna. Även att jag hatade DS-versionen. Det var ett av de värsta spel jag någonsin spelat :s

 

Angående AC2 så tyckte jag ettan var "bra". Det var buggigt och lagomt repetivt på slutet. (buggigt lade jag till för att jag en gång fastnade 'i' ett träd, och fick starta om spelet..)

 

Ett annat efterlängtat spel jag nyligen börjat dra igång är Aion. Jag hade hoppas på en rejäl WoW-dräpare, ett spel som blandade det bästa med koreansk och amerikansk multipläjer-rollspel, men så roligt skulle vi inte ha det. Drömmen krossades ganska snabbt när jag upptäckte hur inramat och linjärt spelet egentligen är: utför questarna i tur och ordning och spöa monster emellanåt, och fortsätt sedan till nästa område. Inget självutforskande, inga alternativa startområden, bara metodiskt grajndande med en handling. Det känns mer som att de har försökt göra ett regelrätt RPG i MMO-förpackning, för alla spelar med samma "utvalda hjälte"-karaktär, och storyn är faktiskt en av de största behållningarna i spelet.

När jag läste första meningen trodde jag genast att du skulle vara en "hata WoW - älska det nya"-mupp. Men tack för en ordentlig jämförelse! Jag visste redan innan att fler och fler skulle lägga ned skiten om att det skulle "döda-WoW" (det sades ju samma sak med Warhammer och Age of Conan).

 

Skönt att få höra en ordentlig 'gamer' tala ut. Istället för skrikande små-barn som inte vet bättre. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Nu kanske flaskis kommer höja på ögonbrynen, men. Efter att ha spelat en omgång av Brütal Legend och sedan prövat på Borderlands så föredrar jag Borderlands. BL har förvisso sköna karaktärer men så har även Borderlands. Att kunna spela co-op samt att själva designen på Borderlands med sin cell-shading grafik så är det överlag ett spel som jag föredrar mer. Sen tycker jag nog även att BL (har spelat nu kanske 2-3 timmar) har för mycket repetitiva uppdrag medan Borderlands har en mer varierad, än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kanske flaskis kommer höja på ögonbrynen, men. Efter att ha spelat en omgång av Brütal Legend och sedan prövat på Borderlands så föredrar jag Borderlands. BL har förvisso sköna karaktärer men så har även Borderlands. Att kunna spela co-op samt att själva designen på Borderlands med sin cell-shading grafik så är det överlag ett spel som jag föredrar mer. Sen tycker jag nog även att BL (har spelat nu kanske 2-3 timmar) har för mycket repetitiva uppdrag medan Borderlands har en mer varierad, än så länge.

Borderlands och Brutal Legend går inte att jämföra med varandra. Man spelar Brutal Legend för att det är Jack Black, så jävla awesome och musik. Inte för att det är en balanserad spelupplevelse med modern grafik!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Nu kanske flaskis kommer höja på ögonbrynen, men. Efter att ha spelat en omgång av Brütal Legend och sedan prövat på Borderlands så föredrar jag Borderlands. BL har förvisso sköna karaktärer men så har även Borderlands. Att kunna spela co-op samt att själva designen på Borderlands med sin cell-shading grafik så är det överlag ett spel som jag föredrar mer. Sen tycker jag nog även att BL (har spelat nu kanske 2-3 timmar) har för mycket repetitiva uppdrag medan Borderlands har en mer varierad, än så länge.

Borderlands och Brutal Legend går inte att jämföra med varandra. Man spelar Brutal Legend för att det är Jack Black, så jävla awesome och musik. Inte för att det är en balanserad spelupplevelse med modern grafik!

 

Sant flaskis!

Jag diggar verkligen världen av Brutal Legend med bra musik, karaktärer och handling. Vissa stunder i spelet blir helt hänförd t,ex när man ska besöka Spindelhålan för att hämta spindelnät och i bakgrund körs Brocas Helms "Cry of The Banshee" och man blir helt hänförd av spelet kan skapa en så bra stämming genom musiken.

 

Jag väntar på att kunna spela detta spel snart:

 

b-muramasa-the-demon-b-486a807f87eb.jpeg

 

Ser ut att vara ett riktigt konstverkspel enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Idag är jag extra glad :D

Det är nämligen officiellt att Yakuza 3 kommer till Europa:

http://www.sega.co.uk/news/?n=3718

 

Yakuza 3 will feature full English subtitling, whilst retaining the outstanding voice acting from the original Japanese version of the game to create an authentic and immersive experience.

Yakuza släpps exklusivt till PS3 mars 2010.

Den redan tajta spelvåren 2010, med många intressanta spel som släpps, har blivit ännu tajtare ;D

 

Trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=j9prn3od ... r_embedded

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...