Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad spelar du just nu och vad ser du fram emot för spel?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Har precis skaffat Steam så nu lirar jag Braid, Osmos och Toki Tori. Diggar verkligen Braid, hade spelat igenom demot ett par gånger innan. Ser fram emot hans nya projekt The Witness, även om det lär dröja några år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blev lite biten av mysterielösarspel efter Layton-spelen, så jag har nu gett mig på Hotel Dusk Room 215. Jag har bara precis hunnit börja, men jag gillar känslan i spelet. Det är inte så mycket eget knep och knåpande och man kan tydligen inte själv påverka berättelsen så mycket, så jag ser det mer som en spännande bok i spelform. Passar perfekt att spela en stund på kvällen för att varva ner.

 

Ser fram emot nästa Laytonspel, förstås. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har precis skaffat Steam så nu lirar jag Braid, Osmos och Toki Tori.

Toki Tori köpte jag också häromdagen, även om pusselspel inte är min starka sida så var det väl värt pengarna. Originellt och hög kvalitet.

 

I övrigt har jag fastnat i Altitude, ett annat vansinnigt beroendeframkallande indiespel. Matcherna urartar ofta i kaos men ack så roligt det är.

 

Sedan väntar självklart Dragon Age: Origins – Awakening om två veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://existenz.se/out.php?id=21866

ROBOT UNICORN ATTACK; epic game is epic.

. . . . . . det där spelet förföljer mig vart jag än går. Arrh. AND LIVE IN HARMONY, HARMONYYYYYY~~!

 

I övrigt så ser jag fram emot StarCraft 2 och är fantastiskt avundsjuk på alla som varit lyckliga nog att ha fått en betanyckel dumpad i sin e-brevlåda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Några av de underbart övergivna miljöerna i Stalker: Call of Pripyat. Notera att mitt grafikkort inte stödjer DX11 och därmed inte ens visar allt ögongodis.

 

t_irsBUUzZx.gif t_XtkXPnocy.gif t_yNOfeAmyJ.gif t_qrfBkNbQU.gif t_PujMkWNac.gif t_YGMlLstBW.gif

 

Hur kan du spela sådana spel?! O_O

Jag älskade första... tills det kom osynliga monster, då sprack det för mig. Det trycket pallar jag bara inte >.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kan du spela sådana spel?! O_O

Jag älskade första... tills det kom osynliga monster, då sprack det för mig. Det trycket pallar jag bara inte >.<

I ett av de första uppdragen får man smyga genom en källare med en massa sovande bloodsuckers. Oh yeah.

 

Jag härdade mig själv med Penumbra. Tänk dig Stalker men utan vapen i ett underjordiskt laboratorium i Grönland, med monster.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillade Hotel Dusk så mycket att jag gick direkt på uppföljaren, Last Window. De har förbättrat spelmekanismerna jämfört med det förra spelet, så att spelandet går smidigare än förr. Dessutom kan man inte längre välja vilka alternativ man vill utan att det händer något, utan måste faktiskt tänka lite på hur man svarar och vad man frågar. Klart trevligt! Berättelsen går lite i samma stuk som det förra. Vad ska man säga? En riktig fullträff till spel. Att huvudpersonen är en riktig hunk drar heller inte direkt ner betyget. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vänta nu, whut?! Finns det en uppföljare till Hotel Dusk?! När hände det? Har det ens kommit ut utanför Japan?

 

Det släpptes i Japan i januari i år. Jag kommer nog att köpa om det på engelska när/om det kommer ut, för jag gillar den engelska översättningen i det första spelet bättre än den japanska dialogen i uppföljaren, som känns aningens platt och färglös i jämförelse. Men jag kunde inte hålla mig utan att få veta vad som skulle hända härnäst för vår käre dörrknackare. Jag är inne på den senare halvan av spelet nu och det är grymt spännande!

 

Japansk hemsida för spelet här. Finns trailers, bilder av karaktärerna och lite annat smått och gott.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Jag spelar inte något spel för närvarande, men jag hittade ett spel som jag ser fram emot. Det ser med lite tur ut som om Jane Jensens nya spel, Gray Matter, kommer att släppas i maj, efter att ha blivit uppskjutet om och om igen i över 6 år. Vore fint om de kunde göra en Wii-version också...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu spelar jag åter igen Shadow of the Colossus och har nyligen startat Dragon Age: Origins! Hade nästan glömt bort hur underbart Shadow of the Colossus är, fast rastlös som jag är nu för tiden så drar (läs: sparar) jag ut på äventyret och sänker en koloss/dag.

 

Ser ohälsosamt fram mot Lost Planet 2 och Red Dead Redemption!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar just nu Valkyria Chronicles, och jag kan säkert säga att jag aldrig spelat något liknande förr. Det är hälften realtid och hälften turbaserat och sätter verkligen sitt strategiska sinne på prov. Tyvärr saknar jag tydligen ett sådant; hur jag än gör lyckas jag alltid på något sätt strula till det, lämna mina trupper i fiendens skottlinje eller slösa rundor på soldater som har slut på ammunition. Samtidigt finns här en ständig strävan till förbättring, och varje dumt drag jag gör leder till att jag sakta men säkert lär mig planera bättre. Spelets enda nackdel hittills är att man inte kan gå ur ett uppdrag när man väl startat det, utan måste antingen dö eller (för att vara så vitsig) ladda om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En vän tyckte att jag, med tanke på min förtjusning i äventyrsspel den senaste tiden, behövde spela klassikern Broken Sword, varvid han donerade (!) DS-versionen till mig. Jag är ungefär en fjärdedel in i spelet och gillar starkt hur väl gåtorna och pusslen är integrerade i spelets berättelse (till skillnad från t.ex. Layton, där de spontant får hitta på dåliga ursäkter för att lägga in dessa). Det finns även ett hintsystem om man kör fast, men det avslöjar lite för mycket, så jag försöker undvika att använda mig av det. Jag gillar för övrigt kombinationen med smart journalistbrutta och blåst himbo. :D

 

Med tanke på hur väl det fungerar att ha ett gammalt pc-spel på DS-en skulle jag gärna se att samma konvertering gjordes med t.ex. Sierras gamla äventyrsspel...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Sitter med StarCraft II betan nu. Till en början tycks det inte vara så mycket nytt, men likväl är det kul! (även om man mest åker på stryk..) Längtar till det släpps den 27:e juli så man kan sitta med singleplayer i lugn och ro och lära sig allt nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar: Settlers 7, Star Craft 2 Beta.

Ser fram emot: Star Craft 2, Diablo 3 :)

Nick i Starcraft? Adda mig om du vill: Pollinic.pollinic

 

Patch 11 kommer upp nu precis.

 

Spelar i copper eftersom jag rankade så dåligt i placement-matcherna. Men det är kul ändå. Spelar mest 2v2, om min medspelare har gjort en zealot när jag har 2 void rays uppe är det oftast kört. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Efter att ha överdoserat DS-spel under några veckor har jag haft svårt att börja på ett nytt, men nu har jag börjat spela så smått på Again, som tycks bli Cings sista spel som översatts till engelska.

 

Jag reagerade lite på att Again har tagit klivet från helanimerat (Trace Memory) och rotoscop (Hotel Dusk, Last Window), till att använda icke-animerade modeller. Resultatet påminner en aning om the Beast Within, men med kortare klipp och tråkigare, animerade bakgrunder. Det återstår att se om jag kommer att uppskatta det i längden. Det är definitivt inte lika snyggt som Hotel Dusk, vars stil jag föredrar.

 

I övrigt får vi väl se hur spelmekaniken och berättelsen faller mig på läppen under spelandets gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag brukar inte tänka på spelmomentet när det gäller "JRPG", men Xenoblade ser ju lite spelmässigt skoj ut.

 

Förutom det vanliga med level-up och stridssystem och utbytbara kläder så är det lite The Sims-aktig relationshantering också. Man får hålla koll på vad de olika typerna man har i sin grupp tycker om varandra. oamo.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...