Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad spelar du just nu och vad ser du fram emot för spel?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har påbörjat Fable - the lost chapters i brist på annat, men nu har jag fått tillbaka min TFT-skiva och lär börja lira dota igen.

 

Jag längtar tyvärr inte efter något spel, men ett större boxnings- och bowlingspel till Wii hade nog fått mig att köpa konsollen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Soul Calibur 4!!

 

You better. ^^

 

Har du någon film från när du lirar? Som gammal CS-nötare har jag naturligtvis en egen fragmovie, men jag vet inte hur det funkar med DoA. Som Beat 'em up-älskare (dock ärke-n00b) tycker jag att det skulle vara kul att se. =)

 

Jag har ingen som inte är ett år gammal iaf =(

Har inte orkat spela in några matcher längre.

Jag har dock ett par combovideos uppe på youtube.

http://www.youtube.com/profile_videos?user=skatanmilla

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu spelar jag inte så mycket, jag har precis lagt ner WoW efter över 2 års spelande utan att spela något annat spel längre än några timmar. Tar en liten stund att få tillbaks rytmen och komma igång med "vanliga" spel igen :| .

 

Har spelat lite Bleach Blade Battlers på PS2 riktigt kul om man har 1 eller ett par kompisar att spela med ;)

 

Längtar till Bleach Blade Battlers 2(release: September) :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Soul Calibur 4!!

 

You better. ^^

 

Har du någon film från när du lirar? Som gammal CS-nötare har jag naturligtvis en egen fragmovie, men jag vet inte hur det funkar med DoA. Som Beat 'em up-älskare (dock ärke-n00b) tycker jag att det skulle vara kul att se. =)

 

Jag har ingen som inte är ett år gammal iaf =(

Har inte orkat spela in några matcher längre.

Jag har dock ett par combovideos uppe på youtube.

http://www.youtube.com/profile_videos?user=skatanmilla

 

Nice one! Du skulle få perfect säkert 9 rundor av 10 om du mötte mig. XD

 

Sitter för tillfället och slöspelar nya C&C. Det är helt okej faktiskt, men det går inte att trumfa första Red Alert. Inte en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Supreme Commander: otroligt spel på alla fronter. Borde uppgradera datorn för att få bättre flyt, för det är så jäkla tungt, men sånt är livet.

Vampire: får inte nog. Spelar igenom hela spelet som Nosferatou just nu.

Paradise: Spelar från och till. Ett bra äventyrsspel trots att vissa delar är rätt svåra att förstå.

Dawn of War: inget speciellt att säga, det är kul.

 

Ser fram emot:

 

Spore: ett måste för mig, verkar så kul att mixtra med evolutionen.

Assasins Creed: ett av de första spel som verkar ha ett fightsystem värt namnet, och dessutom en otrolig miljö och fysikmotor. Måste köpa en bättre kontroll för att kunna få lite känsla i det, men det kan det få vara värt.

Fallout 3: kan inte vänta på nästa del, trots att det ska bli ett fps av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vampire: får inte nog. Spelar igenom hela spelet som Nosferatou just nu.

 

Hmm, är detta något jag inte känner till? Eller menar du något av dom två Vampire The Masquerade spelen?

 

Det är ett ur Maskeradduon ja, närmare bestämt Bloodlines.

Hoppades du på ett nytt vampyrspel?

Är det någon mer än jag som tycker att avsaknaden av vampyrspel är ett stor problem i spelindustrin? Och nej, det räknas inte som ett vampyrspel i mina ögon om man inte ÄR en vampyr.

 

Tycker att spelen som kan slå Bloodlines i atmosfär och stämning är rätt lätträknade, så det är väll rätt svårt att toppa det. Synd bara att de gick i konkurs, och att spelet är så buggigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ett ur Maskeradduon ja, närmare bestämt Bloodlines.

Hoppades du på ett nytt vampyrspel?

Är det någon mer än jag som tycker att avsaknaden av vampyrspel är ett stor problem i spelindustrin? Och nej, det räknas inte som ett vampyrspel i mina ögon om man inte ÄR en vampyr.

 

Tycker att spelen som kan slå Bloodlines i atmosfär och stämning är rätt lätträknade, så det är väll rätt svårt att toppa det. Synd bara att de gick i konkurs, och att spelet är så buggigt.

 

Jag misstänkte att det var så, men nog hade jag hoppats på ett nytt vampyrspel ja. Har alltid varit förtjust i den mytologin i film, böcker och spel.

 

Tyvärr så spelade jag inte Bloodlines mycket när det kom, minns inte varför faktiskt. Hade gärna sett att det kommit ut fler spel i samma tema.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kanske tröttnade på alla de kolosala buggar och programeringsmissar som sabbade ganska mycket av spelkänslan? Särskilt Society of Leopold är ju en gammal goding som kommer att bli en klassiker bland favobuggarna. Man hoppar i båten, och spelet krashar. Yey!

 

Shadow of the Colossus. Nästan frestad att köpa in en PS2 bara för det spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket möjligt att det var så, vill minnas att jag gillade ettan väldigt mycket i alla fall. Var lite fräckt när man kommer till framtiden sen med. :)

 

Shadow of the Colossus har jag haft liggandes orört alldeles för länge (som med så många andra av mina PS2-spel, tyvärr), tror jag besegrade fyra kolosser innan jag slutade spela. Borde verkligen köra klart det, fast även fast jag skriver det så vet jag att jag troligtvis inte kommer göra det ändå. :<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska inte spela spel för att man "borde", utan för att man vill. Jag har gjort den missen själv tusen gånger… Men kolosserna är faktiskt fortfarande kul. Jag har så lite tid att spela att jag hinner bara en koloss per spelkväll, som kanske blir varannan dag, så jag har just fått ner den åttonde.

 

Vad jag gillar med kolosserna är just att det är munsbits-portionerat, ingen story som man måste hålla reda på (det är skitkul när man har tid att spela varje kväll, men astråkigt om man har ett liv där det ibland går en vecka innan man hinner med) och att det inte pockar till att "och om du gör det HÄR sidospåret så kan du hålla på i 380 timmar!!"… utan det är bara sexton kolosser, håll till godo, när du är klar är du klar och då är spelet slut, fine, the end, god natt och tack för oss.

 

Och det är massor av tyngd nedlagt på stämningen. Senaste kolossen tog mig nästan en halvtimme bara att hitta på kartan, för att jag virrade runt lite. Men det är också en del av spelet, och är i det långa loppet ganska mysigt, den där stämningen av en övergiven, tom värld.

 

Det är jäkligt få spel som är funtade så nuförtiden. Känns det som.

 

Rama: Passa på att köpa Ico när du ändå köper en PS2. Samma nissar som gjort det, liknande stämning. Kort och bra. Just Ico KAN lida av att man lämnar det för länge (så att man inte minns varifrån man kom) men inte så mycket. Och ja, en PS2a är klart värt sitt pris bara för Ico och Wanda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara slutet på spelet gör spelet värt att införskaffas och spelas om flera gånger, speciellt om man spelade och gillade Ico. Tar jag med de mäktiga striderna med kolosserna i beräkningen blir det ett sjuhelsikes spel som nästan är värt två exemplar.

 

Det blir intressant att se vad samma utvecklarstudio hittar på till PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu spelar jag Zelda - Phantom Hourglass och det är ett fantastiskt spel! Tyvärr kunde jag inte hålla mig tills jag hade hunnit ens testa på Windwaker, så jag fick en hejdundrande storyspoiler för det spelet, fastän jag försökte att inte läsa texten i introt. Gaaah! Men när jag väl kom över det var jag helt fast i spelet. Snacka om beroendeframkallande!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...