Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad spelar du just nu och vad ser du fram emot för spel?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Man ska inte spela spel för att man "borde", utan för att man vill. Jag har gjort den missen själv tusen gånger… Men kolosserna är faktiskt fortfarande kul. Jag har så lite tid att spela att jag hinner bara en koloss per spelkväll, som kanske blir varannan dag, så jag har just fått ner den åttonde.

 

Vad jag gillar med kolosserna är just att det är munsbits-portionerat, ingen story som man måste hålla reda på (det är skitkul när man har tid att spela varje kväll, men astråkigt om man har ett liv där det ibland går en vecka innan man hinner med) och att det inte pockar till att "och om du gör det HÄR sidospåret så kan du hålla på i 380 timmar!!"… utan det är bara sexton kolosser, håll till godo, när du är klar är du klar och då är spelet slut, fine, the end, god natt och tack för oss.

 

Och det är massor av tyngd nedlagt på stämningen. Senaste kolossen tog mig nästan en halvtimme bara att hitta på kartan, för att jag virrade runt lite. Men det är också en del av spelet, och är i det långa loppet ganska mysigt, den där stämningen av en övergiven, tom värld.

 

Det är jäkligt få spel som är funtade så nuförtiden. Känns det som.

 

Rama: Passa på att köpa Ico när du ändå köper en PS2. Samma nissar som gjort det, liknande stämning. Kort och bra. Just Ico KAN lida av att man lämnar det för länge (så att man inte minns varifrån man kom) men inte så mycket. Och ja, en PS2a är klart värt sitt pris bara för Ico och Wanda.

 

Håller med om att man ska spela spel för att man vill, och det där om att spel idag satsar på kvantitet istället för kvalitet är bara alltför sant.

 

Jag har faktiskt spelat ICO, och jag gillade det skarpt. Därför tycker jag att jag ska ge SoTC en chans. Det, och så förstås att känslan i klättermomenten verkar vara helt fenomenala.

 

Hur mycket kostar en ny PS2 idag? Är det som med datordelar att de går ner i pris något oerhört efter ett tag?

Jag kommer nämligen inte att lägga några pengar på några nya delar på ett helt år nu, för de kommer att vara utdaterade efter att jag gjort klart min värnplikt. En PS2 däremot varar lite längre, och så ger den så klart tillgång till andra sorters spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var riktigt tråkigt, jag såg verkligen fram emot att få skjuta ihjäl tyskar(för 100:a gången) fast på ett riktigt BRA sätt nu.

 

Ajja, det kommer en hel drös med spel nu till vintern så man kommer inte ha tid med allting ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var riktigt tråkigt, jag såg verkligen fram emot att få skjuta ihjäl tyskar(för 100:a gången) fast på ett riktigt BRA sätt nu.

 

Ajja, det kommer en hel drös med spel nu till vintern så man kommer inte ha tid med allting ändå.

Glöm inte staketen m.m! ;)

 

BiA-serien har varit riktigt underhållande, så det var mycket tråkigt. Lätt den bästa hittills. Får väl ta och damma av dem två föregående titlarna ännu en gång.

 

Jag skulle förövrigt gärna se ett spel som tar upp kriget i fråga från andra hållet dvs tyskarnas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Sätter på mig skyddsdräkten, spelar Halo 3 som förövrigt är skitkul online.

 

Längtar efter GTA4 som självklart kommer vara ett av de bästa spelen när det kommer ut.

 

Ajuste, Assasins Creed+Guitar Hero 3+Rock Band var det också, Mass Effect ville man ha förut men nu är det väldigt osäkert.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guilty Gear X2 RELODED, Heroes of Might and Magic 5 Hammers of Fate, Civilizations 4 Beyond the Sword, Starcraft och Guild Wars: Alla instanser och expantioner :P

 

Längtar efter: Starcraft 2, Spore, Universe at War och Guild Wars 2

 

Omg :| GGX2 Reloded... jag tankade det till datorn här om dan. Säger bara det, kör Accent Core eller åtminstonde Slash. Det blir så mycket bätte spel jag lovar ;) Bara ett tips från mig

 

längtar också efter spore och Guild wars 2 btw

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det förutsätter förstos att jag skaffar en ny PS2:a, min gammla har pajjat>.> dessutom gillar jag X2 reloded till datorn:p har spelat det på datorn sen jag var, ehm liten blit det iallafall ;) skulle kännas extremt ovant med en vanlig kontroll^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick oväntat en Beta-nyckel till Tabula Rasa i mailen, var ett helsike att installera clienten dock tog hela kvällen och halva natten(hade gått lite fortare om jag insett att partitonen jag försökte installera på var full lite tidigare iof >.>). Fick det dock att fungera till slut.

Som första intryck tycker jag det är rätt skoj, det lider dock av samma gamla... "döda x mobs", "samla y grejjer" liknande quests. Har dock hört att åtminstone instancerna ska vara mer story-drivna än normalt, lite mer liknande single-player spel eller Guild Wars instancer.

Tyvärr är min dator inte i bästa laget så för min del så lider spelet rejält i grafik området, ser ut som någong moddat Max Payne typ... måste köra allt på low och försöker jag ändra sågot så ändrar den tillbaks till "low" automatiskt <.<.

 

Ska fortsätta köra så länge betan är uppe dock så får man se vad man tycker om det sen.

 

Heter "Johnny Colder" på Europa servern(fanns bara en så vitt jag såg) om någon annan lirar får han gärna kontakt mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av alla bra 360 spel jag införskaffade så är faktiskt Viva Piñata det jag spelar mest. Så extremt gulligt och mysigt så man kan inte låta bli att pyssla i sin lilla trädgård. Något som är lite störande är att den automatiskt valde svensk text och svenska röster, och enda sättet att ändra är att ändra land i systemet. Dock så är faktiskt dom svenska rösterna riktigt bra gjorda så det gör inte så mycket, småskrattade faktiskt lite åt Willy Builder karaktären och hur dom driver med typiska svenska arbetare. >_

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

/gasp

 

Ska jag köpa direkt när det kommer, är bara en remake av PC-spelet men det är verkligen så otroligt bra. Körde om det flera gånger, stealth stilen i spelet är verkligen grymt kul att spela som. Snyggare och blodigare backstabs har världen aldrig skådat, för att inte tala om dom feta lemlästningarna när man får adrenaline rush. Sen att man kan använda sig av i princip allting som finns runt omkring en är riktigt roligt med, kicka ner dom för stup eller spikväggar, bränna dom levande i elden eller om man är magiker och använder telekinesi för att kasta saker hårt och farligt. Riktigt intressant story med, och succubusdemonen som man har inuti sig bidrar med skön humor. Finns även ett antal intressanta val som skapar ett av dom fyra sluten.

 

Var lätt årets spel imo, synd bara att det inte är längre än 15-20h.

 

HD Trailer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag "spelar" BioShock och Halo 3, men egentligen ligger de mest och dammar. Forza 2 är nog det jag sitter och spelar mest, blir väl någon timma då och då... bara lek.

 

Ser fram emot Guitar Hero III, Mass Effect och Assassin's Creed. Hade jag haft tid och pengar hade nog Eternal Sonata varit något också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...