Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad spelar du just nu och vad ser du fram emot för spel?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Så, vad tycker ni som köpt Assassins Creed om det so far?

 

Jag har blandade åsikter, hade verkligen förväntat mig ett spel mer i stil med Thief eller stealth-delen i Oblivion. Men det här är ju verkligen inget smygarspel utan man mördar helt enkelt på öppen gata och smälter sedan in bland befolkningen.

En del har klagat på framtidsdelen och att det är ens minne som saker utspelar sig i men det ser jag inget större problem med i sig.

Men det blir extremt segt att behöva klätta upp i alla dessa otaliga View Points hela tiden, och ser man en civilian i nöd så känner man sig illa tvungen att hjälpa den men det finns ju så grymt många i varje distrikt i städerna. Känns som att man klättrar och räddar civilians mer än man gör uppdrag, och dessutom finns det inga direkta belöningar för att göra det.

Man får en extra bar på sin synchronizationbar efter man gjort 15 extrasaker dock, vilket gör att man känner sig ännu mer tvingad att göra allt sådant småskräp.

Det är extremt snyggt och riktigt fräckt och jag älskar miljöerna (Kingdom of Heaven, yaay~), men det är verkligen inget spel jag klarar av att sätta mig med längre än 1-2 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är extremt roligt. För mig är det det bästa spelet jag köpt på länge. Det är grymt underbart att bara kunna klättra upp för en massa byggnader och hinder för att kasta sig omkring över hustak och falla handlöst ner mot marken igen för att antingen dö eller på ett mystiskt sätt slukas av en höstack. Spelet är väldigt fritt.

 

Nu har jag dock inte kommit så långt storymässigt utan jag springer mest runt och jäklas med vakter och en å annan civil samt att jag samlar på mig flaggor och annat. Jag kan ibland finna mig själv gapskrattandes och märka att jag suttit och gjort i princip samma sak i flera timmar. Kalla mig lättroad eller nåt om ni vill.

 

Framtidsdelen har jag inte alls något emot, däremot kom det som en rejäl överaskning för mig. Varken positiv eller negativ. Jag hade ju förväntat mig att man verkligen var Altaïr och inte random ex-lönnmördare. Ska bli intressant hur dem spinner vidare på just den punkten. För nyfiken är jag allt.

 

Angående grafiken så tja.. Visst är den väldigt snygg och så men jag tycker att gubbarna rör sig lite stelt och små detaljer som när man i närbild får se någon bli huggen imponerar mig inte så värst. Other than that har jag inget att klaga på känner jag. Men vet inte hur PS3an är jämfört med 360 på den punkten.

 

Fan av Ubisoft som jag är (all hail prince of persia <3) så är jag lättad och glad över att Assassin's Creed är ett säkert kort för dem som letar efter ett bra actionspel och jag kan bara föreställa mig hur jävla bra nästa Prince of Persia kommer vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Assassin's creed var ett av dom få spelen jag såg mest framemot i år men som många runt om i världen säger så är spelet för repetivt. Städerna ser nästan exakt likadana ut och AI:n är urkorkad. Sidouppdragen som existerar ger riktigt tråkig belöning och det känns brutalt att hitta alla dessa flaggor(300+).

 

Jag tycker även att Ubisoft kunde ha försökt att mixa uppdragen lite bättre och mer valmöjligheter när man skulle döda någon.

 

Fighterna fungerar bra(förutom att fienden står still ibland och ser sin kamrat bli nerhuggen) men lite för lätt ibland(counter-kill woops 10 soldater döda).

 

Jag påstår inte att spelet är dåligt men det är inte så pass bra som all hype ville få det till. Jag är varken missnöjd eller superglad, det är ett bra spel som tåls spelas igenom 1 gång! men inte mer.

 

Jag hade gett spelet 7, max 8 i betyg. Det finns bättre spel och det kommer bättre spel inom 1-2 veckor så A.C är inte det bästa valet.

 

Förövrigt så spelar jag mycket Super Mario Galaxy(håller på och samla på mig alla hiddenstars och annat mumsigt) och det är så fruktansvärt underhållande! Det blir oftast " nä, bara 1 till stjärna " men det går inte och slita sig, ett tecken på hur ett bra spel ska vara! Och nu SMG världens bästa spel(iaf om man ska tro på fakta http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp

 

Och så kommer ju Mass Effect om 5 dagar! Det kommer bli så fruktansvärt roligt. Det blir väl att sitta i princip hela helgen framför spelet.

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har börjat spela Zelda till GameCube på mitt Wii. Fick springa iväg och köpa ett GC-minneskort, eftersom det inte gick att spara på Wii-ets. Hur mysigt som helst. Jag har inte kommit så långt ännu, utan utforskar sakta men säkert varje plats.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har börjat spela Zelda till GameCube på mitt Wii. Fick springa iväg och köpa ett GC-minneskort, eftersom det inte gick att spara på Wii-ets. Hur mysigt som helst. Jag har inte kommit så långt ännu, utan utforskar sakta men säkert varje plats.

Finns det någon anledning till att du inte kör Wii versionen? För personligen har jag varit lite fundersam till Wii kontrollen för Zelda, tycker inte direkt att man vill vifta med en kontroll i ett mysigt äventyrsrpg. Vet dock inte hur mycket viftande som behövs i det men.

 

Never winter nights: för jag är en D&Dare

Riktiga D&Dare kör Baldurs Gate!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu är jag i full gång att samla alla stjärnor i Super Mario Galaxy. En del är toklätta att få tag på, medan andra kräver sin spelare.

 

De två spel jag längtar efter just nu är Metroid Prime 3 samt Naruto: Rise of a Ninja. Jag vet, dessa två finns redan ute, men min budget tillåter inte att jag inhandlar dem för tillfället. Får gott vänta till Jul. Desstom har jag då ingen skola som stör mitt spelande ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen så tycker jag att Zelda till wii fungerar utmärkt med wiimoten och nunchakun(vi har redan diskuterat detta). Det är helt enkelt en smaksak, vanlig kontroll eller lite mer interaktivitet med spelet.

 

Förövrigt så ska du vänta med Naruto: Rise of the ninja då Ubisoft inte har släppts Japrösterna + extrakaraktärerna än(engelska är hemskt).

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har börjat spela Zelda till GameCube på mitt Wii. Fick springa iväg och köpa ett GC-minneskort, eftersom det inte gick att spara på Wii-ets. Hur mysigt som helst. Jag har inte kommit så långt ännu, utan utforskar sakta men säkert varje plats.

Finns det någon anledning till att du inte kör Wii versionen? För personligen har jag varit lite fundersam till Wii kontrollen för Zelda, tycker inte direkt att man vill vifta med en kontroll i ett mysigt äventyrsrpg. Vet dock inte hur mycket viftande som behövs i det men.

 

Never winter nights: för jag är en D&Dare

Riktiga D&Dare kör Baldurs Gate!

 

klarat allt som ha med forgotten realms att göra, gillar att man kan göra egna äventyr i nwn

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har börjat spela Zelda till GameCube på mitt Wii. Fick springa iväg och köpa ett GC-minneskort, eftersom det inte gick att spara på Wii-ets. Hur mysigt som helst. Jag har inte kommit så långt ännu, utan utforskar sakta men säkert varje plats.

Finns det någon anledning till att du inte kör Wii versionen?

Du vet, det finns fler än ett Zelda-spel som släpps på GameCube... ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du vet, det finns fler än ett Zelda-spel som släpps på GameCube... ;)

 

Guldstjärna till Genma. ;) Jag tänkte inte på att det fanns en GC-version av Twilight, men det är så klart det äldre spelet jag menade (Kaze no Takuto heter min version, orkar inte kolla vad det heter på svenska, men jag antar att den inte heter "Vindens taktpinne"? ;) ). Jag är en konsoll efter, typ...

 

Är hur som helst just nu på den andra ön där man äventyrar och har sig (onda skogsön). Myspysgrafik och mer klur än fiender = happy My! Men efter den här ön ska jag ta ledigt från storyn ett tag och bara segla runt och vara glad, hade jag tänkt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...