Hoppa till innehåll
Anime.se

Rekommenderade inlägg

Jag fattar det inte alls. Vad är grejen med dango? Kaniner? Tsukisama? Jag menar, visst, det är en söt låt och man får något slags känsla av melankoli när man lyssnar på den, men jag fattar verkligen inte varför de valde den här.

 

Om du fortsätter se serien så kommer du förstå vad grejen är.

 

Eller om du vill spoila för dig

I spelet näms åtskilliga gånger en gammal TV-serie som kallas för "Dango Daikazoku" (Familjen Dango). Detta var Nagisas älsklingsserie när hon var liten, och fortfarande gillar hon de figurerna. Bl a samlar hon på sig saker som dango-kuddar.

Det hon gillar med den serien är att alla dango håller ihop, är snälla mot varandra och allt är bra och lyckligt.

 

Dessutom tycker jag att låtvalet är ypperligt av anldningar som(troligtvist) kommer visa sig senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 243
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Vet inte hur väl det har kommit fram än, men varje Key spel har ett speciellt tema som det går efter, det är ingen spoiler och det kan kanske hjälpa till att förstå Clannad lite bättre om man vet det från början.

 

Key spelens teman

Kanon = Mirakel

Air = Hopp

Clannad = Familjen

Tomoyo After - It's a wonderful life = Livets svårigheter

Little Busters = Barndomsvänskap

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte hur väl det har kommit fram än, men varje Key spel har ett speciellt tema som det går efter, det är ingen spoiler och det kan kanske hjälpa till att förstå Clannad lite bättre om man vet det från början.

 

Key spelens teman

Kanon = Mirakel

Air = Hopp

Clannad = Familjen

Tomoyo After - It's a wonderful life = Livets svårigheter

Little Busters = Barndomsvänskap

 

Det gjorde faktiskt valet av ED väldigt uppenbart. Tackar.

 

Borde verkligen spela spelet - det ligger och väntar på mig - men ack! Jag måste studera!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha! Det här är första gången som jag har sett en episod från en serie mer än en gång innan dess att nästa episod har kommit. Har ta mig tusan sett första avsnittet 4 gånger nu, och jag gillar karaktärerna, deras seiyuus och deras introduktioner mer och mer för varje gång. Med tanke på hur Misae ser ut och agerar så känns det naturligt att de valde Yukino Satsuki som röst. <3

 

Jag är dock lite orolig för

Nagisa, och det blev jag samma sekund som hon påpekade att hennes kropp är "klen" varpå hon ej kan delta i diverse aktiviteter. Tankarna rusade ögonblickligen till exempelvis Misuzu från Air och Makoto från Kanon. Även om parallellerna inte är korrekta så var det ändå de jag direkt kom att tänka på, och det skulle således inte förvåna mig om Nagisa's existens kommer riva av en "fade to black" mot slutet av serien. Mina misstankar kan ju vara helfel, och det hoppas jag att de är. Hennes kawaii-faktor håller nästan Misuzu-klass (om man jämför båda karaktärerna efter första episoderna av respektive serie). Aja, ni som har spelat spelet sitter säkert och ler när ni ser en "ovetande" som jag famla i mörkret. XD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hennes kawaii-faktor håller nästan Misuzu-klass (om man jämför båda karaktärerna efter första episoderna av respektive serie).[/hide]

nästan? Jag säger bara "An-pan" <3

 

Gao! >:D

 

Edit: Favoritklippen med Nagisa från första episoden är dock:

 

*

När hon osäkert vinkar till tjejerna på taket och reagerar över att de går därifrån.

 

*

[uppmärksammar handen på huvudet]

-What's this hand for?

-No real reason.

[accepterar handen och "glömmer bort den"]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hennes kawaii-faktor håller nästan Misuzu-klass (om man jämför båda karaktärerna efter första episoderna av respektive serie).[/hide]

nästan? Jag säger bara "An-pan" <3

 

Gao! >:D

 

Edit: Favoritklippen med Nagisa från första episoden är dock:

 

*

[uppmärksammar handen på huvudet]

-What's this hand for?

-No real reason.

[accepterar handen och "glömmer bort den"]

Ah, älskade hur hon reagerade på handen <3

Nakahara Mai passar så perfekt in i rollen också <3

 

Edit: Gao! == An-pan ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Observationer.

  • [*:o7spzrb3]Jag hade lätt föredragit det OP som Orrin skickade till mig för någon månad sedan. Spelets?
    [*:o7spzrb3]Zettai ryouiki! /purr
    [*:o7spzrb3]Nagisas far = Yukito
    [*:o7spzrb3]Förstod inte all hype kring serien, Key-toffel som jag är, men de första minuterna såg riktigt lovande ut.
    [*:o7spzrb3]YouTube suger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Observationer.

  • [*:1a223e87]Jag hade lätt föredragit det OP som Orrin skickade till mig för någon månad sedan. Spelets?

Har för mig det var spelets intro jag skickade och ja jag föredrar det också (åtminstone den versionen av Meg Mell).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bortsett från att jag storgillar utförandet finns inte så mycket att säga, handlingen går fram som väntat i princip.

 

Några saker förtjänar att

nämnas

Tomoyos räknare dyker upp och slår alla tidigare rekord.

 

t_aURWNaeCq.gif

 

 

Tomoya som retas med Kyo, livsfarligt men väldigt underhållande.

 

 

Jag har kommit fram till att jag gillar hur fantasivärlden framställs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Några saker förtjänar att

nämnas

Tomoyos räknare dyker upp och slår alla tidigare rekord.

 

t_aURWNaeCq.gif

 

 

Tomoya som retas med Kyo, livsfarligt men väldigt underhållande.

oja

Jag vred mig av skratt när Tomoya skrek ut ”バイ!!!” :D

Sen Kyous reaktion på det var också klockren.

 

Sen är Tomoyo <3

Och jag som lovade mig själv att jag gillade Kyou mest av alla höll på att smälta när Nagisa ritade upp dumplingar i massor på affishen samtidigt som hon nynnade på dango-daikazoku <3

 

Med andra ord, du hade rätt från allra första början när du sa att jag kommer gilla Nagisa mest, Orrin ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt två var också mycket bra även om jag inte riktigt har vant mig vid tempot än och vissa scenbyten känns lite väl abrupta.

 

Spoiler avsnitt 2

Heh visst väl att du skulle gilla henne Flaskis ;)

 

Kyous バイ― scen var onekligen mycket rolig, Tomoya är inte direkt rädd om sitt eget liv.

 

Tomoyos combo attacker är tom ännu mer överdrivna i animen, undrar hur dom ska göra för att visa att hon blir ännu bättre på dom senare.

 

Sen kom även dango daikazoku in i själva serien.

 

Nu berättade dom även varför Tomoya hatar sin far, hade för mig att spelet gjorde det direkt i början men jag är inte säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler avsnitt 2

Nu berättade dom även varför Tomoya hatar sin far, hade för mig att spelet gjorde det direkt i början men jag är inte säker.

 

Fick man

inte reda på det redan i det första avsnittet? Typ på slutet av episoden.

Förövrigt, verkar varar en rolig serie att följa. Hadde många sköna skratt, specielt i den andra episoden.

 

Lite orolig för

att serian kanske slutar som typ.......hmm....Kanon. Rolig i början å sorgsen mot slutet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

GAAHH!! Vad gör jag i den här tråden!? Och vad är det med mig som gör att jag måste trycka på alla dessa gröna fetstilade texter!? Jag måste hålla mig borta härifrån!!... mmgggffhhh... dessutom har jag redan tjuvkollat på första Clannad-avsnittet... !! GAAAHH!!!

 

HÅLL MIG BORTA!!! Ses när serien gått klart!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gillar den här serien riktigt mycket är allt jag kan säga. Åter igen har jag hittat en karaktär som tycker och känner nästan likadant som jag, eller rättare sagt, en karaktär som är som jag var förr.

 

Sådant är väldigt viktigt.

 

Efter att jag sett klart den här serien tror jag det blir en KyoAni marathon... bara jag får ha sinnet i behåll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...