Hoppa till innehåll
Anime.se

SERIÖS anime?


Empfmil
 Share

Rekommenderade inlägg

Ingen som kan tipsa om någon anime-film eller serie som är vuxen och seriös, där det inte flamsas varannan minut och där karaktärerna faktiskt påminner om riktiga människor? Typ som Jin-Roh?

 

På rak arm...

 

---------------------------------------

filmer

---------------------------------------

-Spriggan

-Ghost in the shell

-Vampire Hunter D:Bloodlust

-Escaflowne

 

---------------------------------------

serier

---------------------------------------

-Boogiepop Phantom

-Lain

-GITS-SAC (Ghost In The Shell-Stand Alone Complex)

-Witch Hunter Robin

 

---------------------------------------

oav/ova

---------------------------------------

- Samurai X: Trust&Betrayal (Kenshin - Reminiscence, Kenshin OVA1)

 

Vill du veta mer om dessa serier så sök upp dem på animenfo. (^___^) Anyways, det finns en hel del serier/filmer/oavs som borde ha nämnts men dessa kom ja på just nu. Hoppas de är till någon hjälp.

 

mvh/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ragathol, det kan ju vara lite flams även om det är en seriös serie?

Lite flams kan man väll tåla, det är ju inte en flams serie som tex D.N Angel..

Empfmil, du borde ta och kolla in Chobits sen kan du ju berätta vad du tyckte, om den var seriös och så ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller på att läsa Chobits mangan från manga mania och den tycker jag verkar lite flamsig.

Men iallafall, Cowboy Bebop är ju någorlunda seriös med lite "oseriösa" (om jag får utrycka mig så) inslag, den är en HÄFTIG serie.

 

Neon Genesis Evangelion ?

BERSERK!!!! megabra, ser den på DVD :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du behöver inte läsa så mkt mellan raderna när du kollar på NGE...

 

Berserk? Kimi ga Nozomu Eien? Angel Sanctuary?_?

Jag vet inte riktigt, men om det är barnflamset du inte vill se så finns det faktiskt en hel del serier... Det exemplet du angav har jag tyvärr inte sett så. T_T

 

men LastEXILE, Escaflowne, RahXephon, X TV mfl skulle väl kunna passa in som "Seriös" anime. Även Ima, Sokoni Iru Boku, och Shingetsutan Tsukihime, men dem har jag inte sett än så. Aja :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Read or Die (R.O.D) är seriös. Det är en miniserie på tre delar (tror jag) Rätt så annorlunda också, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den: Den är en blandning mellan gamla agentserier och superhjälteserier. Snyggt animerad är den också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För mina förslag i liten lista titta längst ned i min post

 

"Read Or Die" heter OVAn medans TV serien heter "Read Or Die TV" fast TV serien var först tänkt att heta "Read Or Dream TV"...iaf vad jag har läst mig till >:( sita avsnittet i OVAn heter Read or Dream kom jag på nu :P

 

Sedan så tycker jag att "Kareshi Kano no Jijou" är ett bra Tv serie...ok lite flummig karaktärerna utvecklas under hela serien.

Du har även "FLCL (Furi Kuri)" även där flummig men det gäller att läsa mellan raderna...

 

Jag skulle även Rekomendera "Gunslinger Girl" en serie om hjärntvättade små tjejer med vapen ;). låter inte så seriöst men om du ser serien så kommer du att förstå.

 

Även "X-TV" är en otroligt bra serie som är väldigt seriös och tar upp frågor som...Kan man gå imot sitt öde?

 

Sist men inte misnt så rekomenderar jag "Vampire Princess Miyu"

 

jag rekomenderar även det som sagts i do tidigare posterna.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

Flummiga men väldigt seriösa mellan raderna :P

--------------------------------------------------------------------------------------

Kareshi Kanjo no Jijo

FLCL (Furi Kuri)

--------------------------------------------------------------------------------------

Seriösa

--------------------------------------------------------------------------------------

Gunslinger Girl

X-TV

Vampire Princess Miyu

--------------------------------------------------------------------------------------

 

de var vad jag hade och säga iaf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Read Or Die" heter OVAn medans TV serien heter "Read Or Die TV" fast TV serien var först tänkt att heta "Read Or Dream TV"...iaf vad jag har läst mig till :wink: sita avsnittet i OVAn heter Read or Dream kom jag på nu :P[/jqute]

 

Nej. Det finns en serie som heter Read or Dream.. Det är Hentai versionen av serien. Jag vet för jag råkade ladda ner den pga att någon idiot hävdade samma sak som du hävdar. Sedan heter det bara Read or Die, inget TV efter. Samma sak med OVAn. Det heter Read or Die. Sedan så är det en fimserie och en tvserie... Jag personligen tycket bättre om OVAn men jag gillar Anita i serien. Hon rör sig skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad du pratar om för hentai men R.O.D i R.O.D TV står för Read or Dream och R.O.D TV är TV-serien av R.O.D (döööh!) =)

http://cupped-expressions.net/rod/dream/

http://www.animenfo.com/animetitle,1245 ... e_tv_.html

osv.

 

Tidigare nämnda Shingetsutan Tsukihime är iaf en kanonserie som jag varmt kan rekommendera. Ima, Sokoni Iru Boku är också asbra. Fräckisen i den serien är bland de mest galna som har figurerat i en anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...