Hoppa till innehåll
Anime.se

soleher
 Share

Rekommenderade inlägg

Sett avsnitt två och tre nu. Serien håller fortfarande samma härliga standard. Konata växer på mig mer och mer...

 

Angående A.F.K.-subben måste jag nämna att de gör ett utomordentligt jobb. Till skillnad från många andra subbare, som ofta översätter termer rakt av, gör en ordentlig översättning som passar det engelska språket. Jag ser inget direkt fel på termen Turn-Ons; hur översätter man egentligen Moe~? Men nåväl, det är väl en smaksak antar jag. De har i alla fall kvar suffixen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett den ännu, men jag har läst mycket om den. Kollat referenser, OP/ED och massor av annat kul. Jag kan slå vad om att jag kommer älska serien, men jag kommer inte se den förrän den kommit en bra bit... man vill ju inte vänta en vecka mellan varje avsnitt...

 

KyoAni - GOGOGO!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 5
Episoderna när Kona-chan satt vid datorn och chattade om sina spel var grymt bra, riktiga toppar i det här avsnittet :D

 

EP 5

Håller med, detta var mitt favorit avsnitt så här långt. När man ser hur hon "bara" ska farma i kanske 30 min hittar ett rare vapen och ska dra en allnighter på det. <3 :3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gillade avsnittet ordentligt. Har gått från att ha varit besviken på KyoAni för att de "spiller tid på skit" till att sitta genom hela episoderna med ett leende på läpparna. <3 Kona

 

Lucky Star - 05

Håller med om att Kona's "WoW-sessions" (var visserligen inte WoW, men ändå) riktiga höjdpunkter. Som före detta hardcore-raidare var det riktigt sköjj. XD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gött som fan! Gillade senaste episoden rejält. Tyckte att tempot har stigit markant i jämförelse med hur det var i de inledande avsnitten. Dessutom tycker jag att humorn bara blir mer och mer träffsäker.

 

Lucky Star - 06

Hur tusan ligger det till med "biljaktscenen" i början av avsnittet? Är det någon sorts jättestor referens till något särskilt? Visst, att bil-animationerna skar sig som tusan mot den övriga seriens design kan jag ju köpa även om det inte vore en referens, men i klippen från framsätet på bilen så låg ju någon sorts grain/static-filter på. Någon som vet?

 

Det var rätt kul också att se att karaktärerna faktiskt är unga tjejer och inte bara söta små dockor. Haha, tänkte på fotoalbums-scenen bland annat. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur tusan ligger det till med "biljaktscenen" i början av avsnittet? Är det någon sorts jättestor referens till något särskilt? Visst, att bil-animationerna skar sig som tusan mot den övriga seriens design kan jag ju köpa även om det inte vore en referens, men i klippen från framsätet på bilen så låg ju någon sorts grain/static-filter på. Någon som vet?

Initial D är det refererat från. Även hur karaktärerna såg ut i dem scenerna pekar åter till att det är Initial D.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Ah, vaknade vid 03:45, ja jag vet att min dygnsrytm är konstig nu, och såg till min stora lycka att avsnitt tio av både Lucky Star och sola har dykt upp i etern.

 

Jag fattar inte hur jag kunde ogilla och nästan hata Lucky Star i början. Så jäkla bra det är. Avsnitt tio var ett av de bättre hittills. Non-stop-gags ftw.

 

Sen fanns det som vanligt en massa referenser. Anime-butiken och Konata's rum var ju referens-marathons, och så fanns det ju ett gäng "uppenbara" referenser såsom Bonta-kun (han börjar bli stammis) och Haruhi-figurer/affisher. Men en lite mer dold referens dök upp vid 05:05. Kagami sitter och läser volym 18 av Full Metal Panic!: "Side Arms 2 - Kyokuhoku Kara no Koe" - en side-story-compilation. Finns säkert massor jag missat i vanlig ordning. En snabb fråga, vilka var karaktärerna i anime-butiken?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Måste nämna något om avsnitt 15 allafall.

 

Spoilers avsnitt 15

t_tyimcDKRK.gif

Aya Hirano?! (Ja hon sjöng God knows...)

 

t_wAYwFNeAG.gift_MSjyEfiJD.gif

Här höll jag på att sätta i halsen, Da Capo introt och Konata gör alla karaktärer. Givetvis så är det Da Capos introlåt som spelas också.

 

t_IoNYrzwCz.gif

Mi-mi-miracle Minorun-run...

Tredje avsnittet på raken som Minoru får göra en "Haruhi låt", undrar om det blir God knows... nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste nämna något om avsnitt 15 allafall.

 

Spoilers avsnitt 15

t_tyimcDKRK.gif

Aya Hirano?! (Ja hon sjöng God knows...)

 

t_wAYwFNeAG.gift_MSjyEfiJD.gif

Här höll jag på att sätta i halsen, Da Capo introt och Konata gör alla karaktärer. Givetvis så är det Da Capos introlåt som spelas också.

 

t_IoNYrzwCz.gif

Mi-mi-miracle Minorun-run...

Tredje avsnittet på raken som Minoru får göra en "Haruhi låt", undrar om det blir God knows... nästa gång.

Jag går med den filosofin att Lucky Star inte går att spoila, men för säkerhets skull:

Spoilers avsnitt 15

Jag älskade båda Da Capo referenserna, speciellt den du visade screencaps från. Tycker det såg riktigt härligt ut hur de lyckades fånga karaktärsdragen från Nemu, Sakura, Kotori och Moe; alla med Konata som modell :D

 

Sen gillade jag även den subtila SuzuHaru referensen där Konatas pappa kommer och frågar hur boken är som Konata läser, och hon svarar "unique" ^^

 

Galet bra avsnitt, och riktigt kul att de äntligen gjorde en referens som inte är för uttjatad (dvs SuzuHaru, MuvLuv osv) :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...