Hoppa till innehåll
Anime.se

Läsa anime på universitet!


kokaburra
 Share

Rekommenderade inlägg

Kanske redan har tagits upp vid ett tidigare tillfälle eller i en annan forumsdel, men jag kör endå!

 

 

Skummade igenom studera.nu och hittade denna kurs:

http://sisu.it.su.se/info/index/JKA105

 

Skrattade till lite när jag såg det. Analys av Anime på universitets-nivå, att det skulle finnas! Det trodde jag aldrig! ;p

 

Nu undrar jag om det är någon här inne som har sökt till kursen i fråga, inte för att jag har gjort det, men blev lite nyfiken :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur kom japanska in i leken? Men, nej ska inte läsa japanska heller för delen, däremot ska jag förhoppningsvis läsa kinesiska.

 

Jag funderar på att göra det också. Svårt att komma in på japanska och språk i huvudtaget är jag riktigt intresserad av. Men min kinesiska är lika med noll så det kommer ju bli rejält svårt. Vill ju ha lite förkunskaper även om det är en nybörjarkurs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul Dread sökt nu till hösten eller?

Själv har man ju sökt till Japanska i Lund så :)

 

Hur går det med lägenhetssökning? (Trögt för mig...)

 

jo, jag ska också till lund, och lägenhetssökningen... hmm... jag får inte söka novisch bostad (bor inom pendel avstånd >:) ), så får inte söka studenlägenhet förrns jag blivit antagen. Men jag ska typ läsa till civilingenjör, med kinainriktning om jag får som jag vill. så sticker man till kina i ett halvår mellan tredje och fjärde året, och att man kan välja att studera på ett kinesisktuniversitet det fjärde och/eller femte året.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul Dread sökt nu till hösten eller?

Själv har man ju sökt till Japanska i Lund så :)

 

Hur går det med lägenhetssökning? (Trögt för mig...)

 

jo, jag ska också till lund, och lägenhetssökningen... hmm... jag får inte söka novisch bostad (bor inom pendel avstånd >:) ), så får inte söka studenlägenhet förrns jag blivit antagen. Men jag ska typ läsa till civilingenjör, med kinainriktning om jag får som jag vill. så sticker man till kina i ett halvår mellan tredje och fjärde året, och att man kan välja att studera på ett kinesisktuniversitet det fjärde och/eller femte året.

 

Okej bra då vet jag vem jag kan våldgästa om jag inte hittar nåt ;) :P

Finns det nån anime-förening eller liknande i Lund? Kul å se om man kan träffa likasinnade när man nu flyttar till en ny stad...

 

och ja total trådkapning....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nah, vill egentligen flytta ner ocskå, men som jag skrev innan så bor jag i gränsstaden till vad som tillåts för att man inte ska få söka Novisch bostad :(

så får åka tåg några timmar ändå (inte koll på hur lång tid dock), men flyttar antaglien ner för eller senare.

 

Sen angående animeföreningar så har jag ingen anning... SkuttyWan borde veta, irc så bor hon i Lund. Men jo vorde kul å träffa nytt folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska jag bevisa hur dålig jag varit på att söka hitills :P

 

Vad betyder Novisch bostad? ;)

 

Man kan ju alltid ordna nån träff eller så iaf och glo på lite anime.

 

mmm, Novisch bostad är som jag uppfattat det bostäder som bara nyingar får söka :P därav den fasansfulla försvenskningen av novice tror jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...