Hoppa till innehåll
Anime.se

Ukicon - 18-20 maj, Ekerö, Sthlm


Rekommenderade inlägg

Någon som hört talas om det här konventet än?

Om inte, så läs här vet jag ;P

 

Det kommer som rubriken förtäljer att ta plats den 18-20 maj, i en förort till Stockholm, nämligen Ekerö.

 

Det är ett Anime/Tv-spelskonvet precis såsom många andra.

 

Ta en titt på Hemsidan för lite info om vad som kommer hända och vad som finns där. Priser och vägbeskrivning finns såklart också.

 

Hoppas vi ses där ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tävlingar

 

Fredag:

 

Grupp tävling – 15.00

 

Mariokart DD (par tävling) – 15.00

 

Snow Board Kids – 17.00

 

Sing Star – 19.00

 

Lördag:

 

Dead or Alive 2 – 12.00

 

Guitar Hero 2 – 14.00

 

Super Smash Broos Melee – 15.30

 

Tipsrunda – (hela dagen) Svaren samlas in kl: 18.00

 

Cosplay – / Sponsrad av SFBok – Uppvisning 18.00

 

Gekitou Ninja Taisen 4 – 20.00

 

Söndag:

 

Soul Calibur III – 11.00

 

Tecknar tävling – / Sponsrad av SFBok – Hela dagen fram till 13.00

 

Prisutdelning äger rum under söndagen kl: 13.30

 

Cosplay INFO: Det kommer att finnas två kategorier, Jurins val samt Publikens val. Cosplaydräkten kan bäras när som helst under konventet och under lördagen så kommer man att få ett nummer som du ska locka publiken med att rösta på. Glöm nu mot all förmodan inte att ta med en refernes bild på den du cosplayar! DU kan inte cosplay random ninja eller catgirl samt maid. Du ska cosplaya en karaktär från en serie eller TV-spel/Data-spel.

 

Grupptävlings INFO: En tävling för att testa dels dina sociala skillz och din förmåga att jobba med andra. Ni kommer att delas in i grupper och få olika uppgifter att genomföra. Poängen sätts av två arrangörer beroende på hur väl ni utför uppgifterna och jobbar tillsamman. Grupperna kommer att visa upp vissa av sina uppgifter på ”stora scenen”.

 

Tipsrunde INFO: Kommer att bestå utav frågor om anime/manga/TV-spel och självklart så kommer vi att testa er om UkiCons arrangörs grupp. Blanket finns att hämta i INFO båset.

 

Tecknar tävlings INFO: Kommer då att hållas under hela konventet men det senaste inlämningsdatumet är på söndagen senast KL: 13.00. Bedömningen kommer att ske så att vi bedömmer inte 1337 skillz (elit förmåga) utan mer vad tanken är bakom bilden och hur väl du får ner den på papper.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har precis kommit hem från Ekerö och har haft det jäkligt roligt, alltid lika kul att träffa gamla såväl som nya kompisar. Lirade Singstar till 05:00 inpå lördagen med en kompis, min röst klarade sig ändå ganska bra i alla fall så här i efterhand. Var med i Soul Calibur 3-turnering också, kom ganska långt med tanke på hur många vi faktiskt var. Slutade väl som 5:a eller nåt sånt vilket jag är stolt över med tanke på att jag knappt spelat SC i hela mitt liv, så kalla det nybörjartur eller vad du vill men hur som helst så måste jag skaffa mig ett eget ex av SC3! Fråga mig inte varför jag inte gjort det tidigare..

 

Ouppmärksam som jag är så visste jag inte att Gogo hade ett finger med i UkiCon förrns i början av turneringen, nicknames är bra att ha. ^^

 

Var egentligen inte tänkt att jag skulle till UkiCon från början men det blev lite ändrade planer, konventet var litet och helmysigt, kan tänka mig att de första UppCon var något som detta.

 

Ps. Gogo fegade ur min förfrågan om att vara med på Singstar..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äh vafan, singstar var ju inte skoj.

 

Var ju en liten Gbg-phlikka som ägde sönder alla :S

 

Var det hon alla letade efter?...Hon som jag, Gus och Gus flickvän var ute och åt pizza med i centrum? XD

 

Äh va fan, Singstar handlar ju om att ha roligt ;) Jag är kass på det, det enda jag är bra på är att ta de höga ljusa tonerna..Wham, Aha..The Darkness. Är ganska duktig på Barbados - Kom hem, fråga mig inte varför dock. Och nån dag ska jag klara Vanilla Ice - Ice Ice Baby!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...